Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iEmmaaa schreef:Citaat:Hengsten namen:
Atse
Art
Aitse
Alex
Axel
Abel
Aswad (arabisch voor zwart)
Bastiaan
Beer
Bonne
Bob
Boss op dit moment mijn favoriet
Chef
Merrie namen
Aachje
Aafke
Aef(je)
Akkelin
Annabella op dit moment mijn favoriet
Ave
Bapke
Bepke
Belle
Claire
Abel is toegevoegd aan de lijst, vind ik erg leuk!
Bien1966 schreef:Ohhh okay,tja,ik denk alleen maar mee vind het erg vervelend voor je. Zou er dan ook niet teveel in stoppen. Ik geloof dat we met de 8 maanden over moeten gaan op merrie brok. Die van mij krijgt nog steeds basisbrok 2 kilo, hele dag weide met nog gras, en tweemaal per dag kuil. S'avonds gaan ze naar binnen.
Wings_love schreef:Wat een leuk topic! Ik volg ook zeker mee. Jouw merrie loopt namelijk echt precies gelijk op met de mijne! Die is ook op de 29ste geïnsemineerd en is ook "al" 12 en haar eerste veulenBen benieuwd of ze ook tegelijk geboren worden!
Citaat:Dag 180: Het veulen heeft de grootte van een kleine hond (beagle). Hij meet 48,12 cm en weegt 9kg 331gram. Rond de helft van de dracht sluiten de baarmoederhoornen zich. Door de beperkte ruimte is het belangrijk dat het veulen op zijn rug komt te liggen. Het veulen kan steeds minder goed bewegen, maar het maakt nog steeds bewegingen met de benen en het hoofd. Dit kan men soms duidelijk zien aan de buik van de merrie.
FOTO 1
Rechts ziet u het veulen liggen in de baarmoederhoornen bij een dracht van 190 dagen.
FOTO 2
De baarmoeder per maand van de dracht.
FOTO 3
Citaat:Hengsten namen:
Alex
Axel
Abke
Aswad (arabisch voor zwart)
Bastiaan
Bear
Bjinse
Bonne