Als ze nu straks een goed ei heeft, en ze wordt gedekt (aan de hand), hoezo vergroot het
de kansen dan zo als je gaat insemineren? Zaad is toch zaad (zou je denken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:De hengst die je gebruikt is goed gekeurd toch? Is zijn spermakwaliteit gemeten>?
Ik heb geen idee hoe ze dat bij Fjorden doen maar bij de shetlanders doen ze dit wel; je zou kunnen overwegen, ook aangezien het al zo laat in het seizoen is om een andere hengst te pakken.
Wildgirl schreef:Dat snap ik Leprycorn maar als je al een heel seizoen bezig bent met drachtig krijgen en het pakt niet; terwijl de merrie gezond is en je wel graag in 2016 een veulen wil...dan zou het een optie zijn om verder te kijken.
Het hoeft niet natuurlijk; wellicht heeft TS geen haast en is een veulen in 2017 of 2018 ook geen probleem.
Echter heb ik redelijk wat ervaring als fokker en indien een merrie na 2 of 3 keer natuurlijk dekken nog niet heeft gepakt en de merrie is verder schoon; dan stap ik over op een andere hengst.
Vandaar mijn vraag naar zijn sperma-kwaliteit.
Leprycorn schreef:Gio is veel te knap om al weg te schuiven. Hopelijk is 3x scheepsrecht bij jullie!
Sommige mensen doen er ook jaren over, en dan lukt het soms ook ineens zonder dat ze nog iets verwachten.
Al enig idee wanneer ze richting Gio gaat? Ook al mag hij zelf er niet echt meer van genieten