Ik weet niet of je haar binnen hebt maar misschien kun je iets maken waardoor ze niet helemaal tegen de kant aan kan komen te liggen met haar achterwerk ? Dat is veiliger voor de geboorte.
Swift
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-15 21:14
We hebben beeld Eindelijk! Nu zit ik een heel stuk rustiger!
Wow haar buik lijkt wel mega op die foto! Draagt ze het veulen aan een kant? Of vertekent het zo op de foto? Ongeveer 1 dag voor de geboorte gaat het veulen draaien, merrie kan dat wat buikpijn hebben, veel naar buik happen, rollen, boos zijn en wat fijn is aan de cam dat je haar ritme nu te zien gaat krijgen, zodat veranderingen sneller opvallen. Maar ik vond het zo en zo leuk om via de cam de paarden op stal te spieken gebeurt veel als je er niet bent!
Nee haar buik is echt wel mega hoor! Het lukte me steeds niet om goed vast te leggen hoe dik ze is. Op deze foto is het wel erg goed te zien. Ik vind het ook erg leuk om haar zo in de gaten te houden, ik vind haar wel erg onrustig (liggen en weer staan, stal in, stal uit, staart zwiepen en staart wat van haar lijf af dragen) we gaan deze nacht dus maar regenmatig de wekker zetten.
Ze was vannacht vrij onrustig maar er is nog geen veulen geboren. Het is wel super leuk om haar zo in de gaten te houden. Straks even live kijken hoe het nu gaat met haar uiers enzo, zag net op de cam één van onze andere pony's al heel enthousiast aan haar uier snuffelen (vond Keira niet zo leuk) dus ik ben benieuwd!
Ja die cam is zo fijn! We hebben er eentje buiten en eentje in de stal zodat we haar overal in de gaten kunnen houden. En het is gewoon ook heel erg leuk om haar zo de hele tijd te kunnen zien!
Ze heeft al een tijdje behoorlijk slappe banden. Ik vind het lastig in te schatten of ze nog slapper zijn, staart kan in ieder geval makkelijk op de rug gevouwen worden. Haar staart lijkt ook lager te hangen en ze heeft echt een punt kont nu.
Leuk al die volgers! Ik heb zelf de nacht van 4 op 5 april gegokt, ook een hengstje. Tot nu toe denk bijna iedereen dat ze een hengstje krijgt, ik ben benieuwd!