Mini Violetta word mama!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:14

7 juni, een mooie mini-merrie..

Ik ben heel slecht in gokken.... En ik hoop voor je dat het eerder komt.. :):)

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:17

Spannend! Ik denk op hemelvaart.. Dat is mij vorig jaar gebeurt op 21 mei.. Prachtig hengstveulen van mijn bijrijdhengst bij een mooie merrie die bij dezelfde eigenaar stond. Zulke 'speciale' dagen hebben gewoon iets.. Succes vannacht!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:24

Idd wat Zamora zegt, het lijkt al heel snel wat bij die kleintjes! Het verschilt ook wel per dag, soms lijkt ze opeens mega en de volgende dag valt het best mee.

Rubber_Duck: Ik weet het niet, maar behalve kegelen heeft ze al aardig wat tekenen. Daarbij komt dat ik haar pas 3 weken heb en deze week van 1 van de vorige eigenaren heb gehoord dat van de 3 veulens die ze bij hem gehad heeft er 2 dood zijn geboren, 1 gestikt in het vlies en 1 lag verkeerd waar het te laat voor was. Mijn gevoel geeft meer rust om te kijken en als er niks is lig ik binnen een minuut weer in bed dus zoveel maakt het niet uit :') Plus er zijn genoeg die zomaar zonder kegelen bevallen, zo ook mijn kwpn merrie aantal jaar geleden.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:25

Tussen 1 en 3 juni, en het word een wildkleurige hengst 8-)

MerleSimone

Re: Mini Violetta word mama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:26

Oh ja dan snap ik het zeker! Hoop voor je dat het snel komt! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:18

Hemelvaartsdag, 29 mei (mijn verjaardag :') )

Moet wel heel snel dan, maarja :')

En het wordt een bruin merrietje!

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:26

Zo haar buik hangt bijna op de grond.
Hopelijk komt het snel. En is het een prachtig en gezond veulen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:29

Een vosbont merrie ukje, geen idee of het mogelijk is haha.
Op 2 juni

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:02

randhoeve schreef:
Idd wat Zamora zegt, het lijkt al heel snel wat bij die kleintjes! Het verschilt ook wel per dag, soms lijkt ze opeens mega en de volgende dag valt het best mee.

Rubber_Duck: Ik weet het niet, maar behalve kegelen heeft ze al aardig wat tekenen. Daarbij komt dat ik haar pas 3 weken heb en deze week van 1 van de vorige eigenaren heb gehoord dat van de 3 veulens die ze bij hem gehad heeft er 2 dood zijn geboren, 1 gestikt in het vlies en 1 lag verkeerd waar het te laat voor was. Mijn gevoel geeft meer rust om te kijken en als er niks is lig ik binnen een minuut weer in bed dus zoveel maakt het niet uit :') Plus er zijn genoeg die zomaar zonder kegelen bevallen, zo ook mijn kwpn merrie aantal jaar geleden.

Ah wat sneu. Dan zou ik er ook continu bovenop zitten, niet letterlijk haha.

Heb je nog gekeken naar die PH strips toevallig? :=

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 08:23

Zamora: Ja heb er wel naar gekeken! Vind het alleen zo jammer dat je er dan gelijk 100 moet bestellen. Maar ik denk wel dat ik dat volgend jaar ga doen, dan hoop ik 4 veulens te verwachten :) Dan komen ze wel op!

Verder nog niks spannends gebeurd vannacht :z

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:33

Kan je er bij zo'n kleintje ook een birth alarm omhangen? Of zeg ik nu iets heel doms :+

Ik zou 'em ook wel knijpen, na zulke informatie. Maar het gaat vast helemaal goed komen! Ik voel dat er een prachtig ding uit komt rollen, helemaal gezond ;)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 14:02

Je kan idd wel een birth alarm bv aan het halster hangen. Maar helaas kosten die dingen mij iets te veel om nu aan te schaffen op het moment. Volgend jaar hoop ik 4 drachtige merries te hebben, maar dan overweeg ik zeker om er 1 aan te gaan schaffen!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:23

Leuk, vanmiddag nam een andere oude eigenaar van Violetta contact met me op omdat ze haar op foto's herkende :) Weer een boel meer te weten te komen, ze heeft daar ook veulentjes gehad en ze heeft daar zelfs al foto's van gestuurd. Leuk om te zien wat voor veulens ze al gehad heeft!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:30

Haha nou, dan kan je er beter naast gaan zitten met een koffie apparaat, telefoonlader en de rest :D
Maar wel heel leuk en lief dat ze de moeite nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:20

dat wordt een mooi veulentje :)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:03

Helaas ze heeft niet naar me geluisterd, ze heeft nog 1 kans vannacht! En anders moet ze maar wachten tot ik weer uit het ziekenhuis naar huis mag :+ Dus duim allemaal maar hard mee voor vannacht haha

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:23

poeh, wat spannend,,,

ik volg natuurlijk !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:40

En????? In ieder geval heel veel sterkte!! Hoelang moet je in het ziekenhuis blijven? Vervelend nu hoor. bah! Maar goed , t is niet anders.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 10:27

Even snel een kort berichtje vanuit het ziekenhuis, er is gelukkig nog steeds geen veulen! Wie weet wacht ze wel netjes tot ik weer thuis ben. Mag dan wel niks doen, maar dan zou ik er wel bij kunnen zijn.
Krijg iedere dag update van mij moeder, maar volgens haar maakt ze het nu nog niet erg spannend gelukkig.
Ik hoop morgen of dinsdag misschien naar huis te mogen,maar daar hoor ik vandaag meer over als het goed is :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:57

Ohh fijn zeg! Op naar huis!! Hoop zo voor je dat t allemaal een beetje meezit voor je.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:22

randhoeve schreef:
Je kan idd wel een birth alarm bv aan het halster hangen. Maar helaas kosten die dingen mij iets te veel om nu aan te schaffen op het moment. Volgend jaar hoop ik 4 drachtige merries te hebben, maar dan overweeg ik zeker om er 1 aan te gaan schaffen!

Kun je huren

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:48

Ik ben ondertussen al weer thuis *\o/* , maandag ochtend ben ik uit het ziekenhuis ontslagen! Mag alleen 6 weken lang nog bijna niks doen, mag na die tijd pas gaan tillen enzo. Dus voor nu maar braaf vanuit de stoel alles in de gaten houden en rustig opbouwen.

Violetta, tja :+ Hoe ze zich pas geleden opeens zo anders gedroeg, zo 'saai' is ze nu weer. Uier veranderd eigenlijk weinig aan en het de tekenen die ze toen had zijn verdwenen. Soms is het best handig om te weten wanneer je het veulen kan verwachten :P Maar ze maakt het vast helemaal af tot een prachtige merrie veulen met een speciaal kleurtje O:)

yvonnddv: Dat heb ik zeker overwogen toen ze zich anders gedroeg pas geleden. Maar blij dat ik het niet gedaan heb, dan was ik nu arm van al die tijd dat ding huren :Y) Gelukkig kunnen we haar zo goed als 24/7 in de gaten houden als het echt nodig is omdat ze aan huis staat en er altijd iemand is ivm ons bedrijf.

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:00

Super dat je weer terug bent uit het ziekenhuis!
Is violetta nou een vos? Ik vind haar kleurtje erg leuk, maar kan er geen naam op plakken :+
Ik hoop ook voor je dat het een merrie'tje wordt, zal die dan blijven?

Hopelijk volgt er snel een update van een geboorte :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:33

Hee fijn dat je thuis bent! En wat fijn dat ze netjes gewacht heeft.
Ik los je wel af... ben net opgenomen. ;( Dus veel fotos graag dan heb ik wat te doen haha

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:43

ik ga ook eventjes stalken hoor <3