Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar dat heeft dus met dat fewspot te maken..
...
Saintelette schreef:Ha bedankt voor de uitleg! Ik vond het al gek dat hij dan dubbelappeloosa was, maar er wel zo wit uit kwammaar dat heeft dus met dat fewspot te maken..
En eenkleurig, dat is gewoon dat ie bijv helemaal wit zou zijn zonder stippen, vlekjes of andere kleurtjes toch?
(bruin, vos, zwart, valk, palomino, enz enz). Bijna helemaal wit is bij appies juist het tegenovergestelde van eenkleurig omdat dat duidt op dubbel appaloosa gen
, nou ja, bij de geboorte wel altijd wat kleur op de extremiteiten dan. Er zijn eigenlijk geen paarden die helemaal spierwit geboren worden (of ze zijn heel minimaal bont of de dodelijk variant van een dubbelovero gen maar dat zijn weer andere genen waar we in de appaloosa wereld eigenlijk niets mee te maken hebben)
. Maar het is bij nakomelingen van appaloosa's altijd nog afwachten of eenkleurig toch niet stiekem een appaloosagen heeft meegekregen, is dit wel zo dan kleuren de jonge dieren in de loop der jaren toch nog door naar appaloosa. Zo had ik vorig jaar een eenkleurig vos merrieveulen van Clever, die heeft nu een jaar later toch appaloosakenmerken gekregen en zal waarschijnlijk als drie jarige bij de stamboekopname toch omgezet worden als vos appaloosa (die heeft gestreepte hoefjes gekregen, appaloosa ogen en er beginnen wat stippen op de kont te verschijnen). 
(dus appaloosa en bont)
leuk leuk leuk! Dan misschien toch eens laten testen na de zomer.
, die 2de is echt mega mooi
. Uiteraard zijn we ook trots op dit veulen, ze ziet er mooi gebouwd uit en is gelukkig sterk en gezond wat op de eerste plaats het belangrijkst is

, en zoals ik al zei, ik wacht eigenlijk nog op een zwart veulen bij een merrie met zwarte basiskleur omdat ik dan gelijk weet hoe Clever genetisch in elkaar zit qua agouti gen (bruingen, of hij heterozygoot of homozygoot daarvoor is).
. Abby eet nog goed en de "melk" heeft nog niet de juiste kleur. Ik gok op een paasveulen, morgen nog werken en dan heb ik tot donderdag vrij. Als het in die tijd geboren wordt zou voor mij gunstig zijn. Tsja, Anke, wat moet ik zeggen. Ik gun onszelf wel een prachtig gestipt merrieveulen
.