Mijn pony is drachtig! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:49

Ik vind haar een heel leuk paardje.

kayalover

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:10

Leuke pony om te zien, jammer van de onderbeet.
Ik hoop dat de merrie niet drachtig is, vooral voor de merrie natuurlijk.

Als de merrie wel drachtig is, is het afwachten. Kun je de dierenarts niet zelf, met hulp van je ouders, benaderen voor een afspraak? Of overleggen met de eigenaar dat er ook andere dingen aan de hand kunnen zijn en om die dingen uit te sluiten de DA te vragen?

De namen die in mij opkomen zijn:

Rambo's Dilan
Rambo's D-Jee
Rambo's Dinky

Rambo's Surprise vind ik ook goed bedacht!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:15

hanny_jelke schreef:
Shona schreef:
Wat kunnen sommigen kinderachtig reageren zeg. Dit meisje is 13 jaar oud, heeft blijkbaar vrij weinig te vertellen over of er nu wel of niet een DA moet komen. Nu kunnen we allemaal wel gaan zeuren dat er nog een DA bij moet komen, maar het heeft geen zin en ik weet zeker dat de TS er ook niet op zit te wachten als zij het wel weet maar het niet door het betonnen blok die de eigenaar voor zijn hoofd heeft heen krijgt.

Ik ben overigens ook van mening dat de pony ook net zo goed niet drachtig kan zijn, én dat het wel beter is dat er een DA zou komen - we weten immers niet of het echt dracht is of dat de merrie gewoon iets mankeert - maar het heeft vrijwel geen zin om dit 100 keer te herhalen.

TS, hou je ons wel op de hoogte? :)

ik ben me er van beswust van dat de TS er weining aan kan doen dat er geen DA bij gehaald wordt, waar ik me eigen vooral aan erger dat de TS voledig negeert dat de pony evengoed niet drachtig kan zijn, en dat het iets is om met de eigenaar te bespreken dat er wellicht iets anders aan de hand is

En dan nog? Ze kan ook net zo goed wel drachtig zijn. Misschien dat de TS het zich dan wel verbeeldde dat de kribbigheid etc iets met de dracht te maken had (bij mijn merrie merkte ik overigens ook vrij weinig van drachtigheid behalve haar verandering in karakter tot erg lang) maar als de hengst daadwerkelijk meerdere keren ontsnapt is en de merrie heeft geprobeerd te dekken, bestaat er net zo goed een kans dat de merrie dit wel is.

Overigens neemt dit niet weg dat de TS er nu eenmaal niks aan kan doen dat er geen DA bij komt en kan het nog even gaan duren voor we daadwerkelijk een antwoord weten. Dat merken we dan wel weer. Als het meisje vertrouwd op wat er gezegd wordt zullen we daar toch vrij weinig in veranderen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:54

Shona schreef:
hanny_jelke schreef:
ik ben me er van beswust van dat de TS er weining aan kan doen dat er geen DA bij gehaald wordt, waar ik me eigen vooral aan erger dat de TS voledig negeert dat de pony evengoed niet drachtig kan zijn, en dat het iets is om met de eigenaar te bespreken dat er wellicht iets anders aan de hand is

En dan nog? Ze kan ook net zo goed wel drachtig zijn. Misschien dat de TS het zich dan wel verbeeldde dat de kribbigheid etc iets met de dracht te maken had (bij mijn merrie merkte ik overigens ook vrij weinig van drachtigheid behalve haar verandering in karakter tot erg lang) maar als de hengst daadwerkelijk meerdere keren ontsnapt is en de merrie heeft geprobeerd te dekken, bestaat er net zo goed een kans dat de merrie dit wel is.

Overigens neemt dit niet weg dat de TS er nu eenmaal niks aan kan doen dat er geen DA bij komt en kan het nog even gaan duren voor we daadwerkelijk een antwoord weten. Dat merken we dan wel weer. Als het meisje vertrouwd op wat er gezegd wordt zullen we daar toch vrij weinig in veranderen.

als je goed leest heeft de vriendin van de TS iets gevoeld bij de buik,
dit kan onmogelijk het veulen zijn met 3 maanden dracht. en dat is toch wel degelijk iets om met de eigenaar te bespreken in mij ogen, maar TS weigert hier op te reageren, en krijg sterk het vermoeden dat TS er heilig van overtuigd is dat ze we het veulen hebben gevoeld, en dat baart mij zorgen.
als de eigenraar er geen DA bij wil halen omdat ze iets gevoeld hebben, wat onmogelijk het veulen kanzijn, tja dan TS er weinig aan doen, maar ze weet zo zeker dat het het veulen was dat ze dit niet in over weging niemand, ja TS is pas 13 maar het is wel al meerdere malen aan gegeven dat wat ze gevoeld hebben onmogelijk het veulen kan zijn

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:02

hanny_jelke:

het kan óok zijn dat het het eten was dat ze had gekregen (heb hier geen verstand vna en geef dat ook zelf toe!) Trouwens, ik had verkeerd geteld, het is al 4 tot 5 maanden geleden.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:03

Britta31 schreef:
Ik vind haar een heel leuk paardje.

dankjewel! :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:05

kayalover:

Gelukkig heeft ze geen last van de onderbeet, ze kan er gewoon goed mee eten etc.

Mijn ouders willen de dierenartskosten niet betalen :( ze vinden dat de eigenaar dat zelf moet betalen. De eigenaar zegt echt alleen mar: we zien het wel, is vast een leuke verrassing.

Rambo's Dilan vind ik heel leuk!
en Rambo's Dinky ook! dankjewel :)

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:13

Ik ben benieuwd en ga volgen
Wil iemand van die fokkerij (die er verstand van heeft) niet een keer gratis komen kijken of misschien kunnen jullie iemand anders vinden die ervaring heeft die goedkoop of gratis even wil kijken

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:16

Love_Silver schreef:
Ik ben benieuwd en ga volgen
Wil iemand van die fokkerij (die er verstand van heeft) niet een keer gratis komen kijken of misschien kunnen jullie iemand anders vinden die ervaring heeft die goedkoop of gratis even wil kijken

dat is inderdaad wel een goed idee! ik zal wel even aan mijn vriendin vragen of die het even kan regelen. Bedankt! :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:16

_San87_ schreef:
Kortom, de dracht kan verlopen zoals iedere dracht.

Jep, dus een DA laten checken. Dat was mijn punt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:43

We zien t wel, is vast een leuke verrassing??

Weet deze man ook al dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand is? Lees mijn berichten nog eens door, ook met 4/5 maanden hoor je nog niks te voelen, hoort te nog niet gevoelig te zijn op de buik en hoort de buik nog niet strak te staan.

Ja hoor leuke verrassing als ze straks doodziek.is...

Ik blijf t nog steeds jammer vinden.dat mijn berichten genegeerd worden

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:46

Calanddra schreef:
We zien t wel, is vast een leuke verrassing??

Weet deze man ook al dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand is? Lees mijn berichten nog eens door, ook met 4/5 maanden hoor je nog niks te voelen, hoort te nog niet gevoelig te zijn op de buik en hoort de buik nog niet strak te staan.

Ja hoor leuke verrassing als ze straks doodziek.is...

Ik blijf t nog steeds jammer vinden.dat mijn berichten genegeerd worden

ik negeer je berichten niet? ik kan er níks aan doen dat de eigenaar géén dierenarts wil bellen, hij luisterd níet naar mij. Dus wat kan ik er dan nog aan doen? net zolang doordrammen totdat hij uiteindelijk zegt dat ik niet meer mag verzorgen?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:47

trouwens, dat op de buik deed ze zondag niet meer, dus ze kon ook gewoon kribbig zijn geweest. de buik stond niet STRAK gespannen, gewoon strakker dan NORMAAL.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:49

Ik snap je ouders ook wel, het is ook niet hun taak om voor de pont te betalen. Dit is de taak van de eigenaar! Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij veel te zeggen hebt. Hij is de eigenaar en beslist of de DA moet komen of niet. En zolang hij zegt dat het niet nodig is zal jij je daar aan moeten houden hoe vervelend het ook is. Als het mijn pony was geweest had ik de DA wel laten langskomen omdat het niet perse een dracht hoeft te zijn, maar goed.. En door drammen zou ik juist niet doen, dan ben je je vp kwijt.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:02

helaas kan jij er nu niks aan doen, ik snap dat je ouders niet de dierenarts kosten willen
betalen, zo iets kan heel hoog oplopen. Het enige wat jij nu kan doen is hopen dat alles
goed komt en dat er een gezond veulentje uit komt zonder ''fouten'' en inderdaad wat
hier boven word gezegd, als jij door dramt is er juist een kans dat de eigenaar zich aan
jou gaat irriteren en dat je straks je verzorgpony kwijt bent

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:11

Blijf de pony maar goed verzorgen :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:26

Ik wil wel weten hoe dit afloopt, TS. Hou je ons op de hoogte?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:29

Ik heb eerder gezien dat een zoon de moeder heeft gedekt en daar is een gezond veulen uit gekomen dus maak je daarover geen zorgen.

Wat ikzelf wel jammer vind is dat er met een merrie gefokt wordt met onderbeet dit is erfelijk en daar kan een pony veel last van hebben.

Met 3 maanden is het nog erg moeilijk te zien of ze drachtig zijn omdat die kleine ponys van zichzelf al stevig zijn.
Gewoon afwachten meer kan je niet doen.

Best moeilijk als verzorger een dierenarts erbij te halen maar het is ook onnodig gewoon afwachten.
Veel succes.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:29

Hopke89 schreef:
Blijf de pony maar goed verzorgen :)

dat doe ik zeker! ze is echt, echt mijn beste maatje.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:30

Foss schreef:
Ik heb eerder gezien dat een zoon de moeder heeft gedekt en daar is een gezond veulen uit gekomen dus maak je daarover geen zorgen.

Wat ikzelf wel jammer vind is dat er met een merrie gefokt wordt met onderbeet dit is erfelijk en daar kan een pony veel last van hebben.

Met 3 maanden is het nog erg moeilijk te zien of ze drachtig zijn omdat die kleine ponys van zichzelf al stevig zijn.
Gewoon afwachten meer kan je niet doen.

Best moeilijk als verzorger een dierenarts erbij te halen maar het is ook onnodig gewoon afwachten.
Veel succes.

dankjewel, we wouden haar absoluut niet laten dekken, dit was een ongeluk.... ik had verkeerd geteld, ze is nu ong. 4 tot 5 maanden drachtig. (als ze dat is )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:35

Ik heb alleen maar berichten gelezen over de dracht, dat hij daarvoor geen DA wil laten komen. Je berichtje over zijn reactie geeft ook al aan dat hij er niet eens bij stil staat dat t waarschijnlijk iets anders is. En zoals ik ak n paar x heb gevraagd, heb je ook al uitgebreid met m besprokrn dat t waarschijnlijk wat anders is?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:36

Calanddra schreef:
Ik heb alleen maar berichten gelezen over de dracht, dat hij daarvoor geen DA wil laten komen. Je berichtje over zijn reactie geeft ook al aan dat hij er niet eens bij stil staat dat t waarschijnlijk iets anders is. En zoals ik ak n paar x heb gevraagd, heb je ook al uitgebreid met m besprokrn dat t waarschijnlijk wat anders is?

ja uitgebreid! gisteren nog, maar hij doet er niks op uit... ik weet niet wat ik moet doen zodat ik hem over kan halen....

wolfopdetop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:55

Leuke pony!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:02

wolfopdetop:

dankjewel! :)

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:03

Ik heb wel vaker gehoord dat een hengst zijn moeder heeft gedekt!
Persoonlijk zette ik ook hier mijn vraagtekens bij maar de eigenaren zeiden ''Dat het alleen op de tweede generatie slechte eigenschappen door gegeven konden worden!''
Ik denk wel dat er een grotere kans is op een vroegtijdige geboorte, miskraam etc. Jammer genoeg!