Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hanny_jelke schreef:Shona schreef:Wat kunnen sommigen kinderachtig reageren zeg. Dit meisje is 13 jaar oud, heeft blijkbaar vrij weinig te vertellen over of er nu wel of niet een DA moet komen. Nu kunnen we allemaal wel gaan zeuren dat er nog een DA bij moet komen, maar het heeft geen zin en ik weet zeker dat de TS er ook niet op zit te wachten als zij het wel weet maar het niet door het betonnen blok die de eigenaar voor zijn hoofd heeft heen krijgt.
Ik ben overigens ook van mening dat de pony ook net zo goed niet drachtig kan zijn, én dat het wel beter is dat er een DA zou komen - we weten immers niet of het echt dracht is of dat de merrie gewoon iets mankeert - maar het heeft vrijwel geen zin om dit 100 keer te herhalen.
TS, hou je ons wel op de hoogte?
ik ben me er van beswust van dat de TS er weining aan kan doen dat er geen DA bij gehaald wordt, waar ik me eigen vooral aan erger dat de TS voledig negeert dat de pony evengoed niet drachtig kan zijn, en dat het iets is om met de eigenaar te bespreken dat er wellicht iets anders aan de hand is
Shona schreef:hanny_jelke schreef:ik ben me er van beswust van dat de TS er weining aan kan doen dat er geen DA bij gehaald wordt, waar ik me eigen vooral aan erger dat de TS voledig negeert dat de pony evengoed niet drachtig kan zijn, en dat het iets is om met de eigenaar te bespreken dat er wellicht iets anders aan de hand is
En dan nog? Ze kan ook net zo goed wel drachtig zijn. Misschien dat de TS het zich dan wel verbeeldde dat de kribbigheid etc iets met de dracht te maken had (bij mijn merrie merkte ik overigens ook vrij weinig van drachtigheid behalve haar verandering in karakter tot erg lang) maar als de hengst daadwerkelijk meerdere keren ontsnapt is en de merrie heeft geprobeerd te dekken, bestaat er net zo goed een kans dat de merrie dit wel is.
Overigens neemt dit niet weg dat de TS er nu eenmaal niks aan kan doen dat er geen DA bij komt en kan het nog even gaan duren voor we daadwerkelijk een antwoord weten. Dat merken we dan wel weer. Als het meisje vertrouwd op wat er gezegd wordt zullen we daar toch vrij weinig in veranderen.
ze vinden dat de eigenaar dat zelf moet betalen. De eigenaar zegt echt alleen mar: we zien het wel, is vast een leuke verrassing.
Love_Silver schreef:Ik ben benieuwd en ga volgen
Wil iemand van die fokkerij (die er verstand van heeft) niet een keer gratis komen kijken of misschien kunnen jullie iemand anders vinden die ervaring heeft die goedkoop of gratis even wil kijken
Calanddra schreef:We zien t wel, is vast een leuke verrassing??
Weet deze man ook al dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand is? Lees mijn berichten nog eens door, ook met 4/5 maanden hoor je nog niks te voelen, hoort te nog niet gevoelig te zijn op de buik en hoort de buik nog niet strak te staan.
Ja hoor leuke verrassing als ze straks doodziek.is...
Ik blijf t nog steeds jammer vinden.dat mijn berichten genegeerd worden
Foss schreef:Ik heb eerder gezien dat een zoon de moeder heeft gedekt en daar is een gezond veulen uit gekomen dus maak je daarover geen zorgen.
Wat ikzelf wel jammer vind is dat er met een merrie gefokt wordt met onderbeet dit is erfelijk en daar kan een pony veel last van hebben.
Met 3 maanden is het nog erg moeilijk te zien of ze drachtig zijn omdat die kleine ponys van zichzelf al stevig zijn.
Gewoon afwachten meer kan je niet doen.
Best moeilijk als verzorger een dierenarts erbij te halen maar het is ook onnodig gewoon afwachten.
Veel succes.
Calanddra schreef:Ik heb alleen maar berichten gelezen over de dracht, dat hij daarvoor geen DA wil laten komen. Je berichtje over zijn reactie geeft ook al aan dat hij er niet eens bij stil staat dat t waarschijnlijk iets anders is. En zoals ik ak n paar x heb gevraagd, heb je ook al uitgebreid met m besprokrn dat t waarschijnlijk wat anders is?