Omdat we meteen op een nieuwe pagina zitten eventjes nog een keer:
Slecht nieuws... Ze heeft het vruchtje verworpen Waarschijnlijk gaan we het ondanks laat in het jaar nog 1x proberen , dus wegbrengen, hengstig spuiten en insemineren, meteen weer ophalen en thuis scannen want we gaan het daarna toch niet weer proberen. ik moet er even goed over nadenken nu, had rekening gehouden met dit scenario maar het blijft ***
Aah wat balen Katja! Je kunt het toch nog een keer proberen? Je wil het veulen toch niet naar een opfok of verkopen. Dus dan is een laat veulen niet zo erg. Zou ze al bijna weer hengstig moeten worden?
Nou de dierenarts deed heel negatief over nu nog fokken, dus was zo geïntimideerd en durfde niet naar haar cyclus te vragen heb net nog even gebeld om toch te vragen of ze daar wat van gezien had. Ze denkt dat ze halverwege zit, dus dan is het of nog heel even wachten, of hengstig spuiten. Ik heb daar niet zoveel verstand van dus hoop dat Leonie me verder helpt daarin. Wil denk ik nog wel 1 poging wagen.
Ginam
Geplaatst: 26-08-13 16:41
Zo laat is het toch nog niet? Leuke da Ik zou gewoon even wachten, maar heb verder niet veel verstand van hengstig spuiten en paarden drachtig krijgen
Ja normaal heb ik een hele leuke man van die praktijk maar nu kwam er een vrouw die erg onaardig deed ach ja als ik nu begin heb je in augustus een veulen dat is wel aan de late kant.. maar voor mij wel oke. En wachten durf ik niet te lang omdat ze niet heel precies naar de cyclus heeft gekeken dus breng haar dan liever ietsje te vroeg weer vraag Leonie wel wat beter is, ik voel me beter bij wachten op de natuurlijke cyclus dan hengstig spuiten.
wat ik ook heel bizar vind is dat ze mijn merrie gelijk sedeerde omdat ze een arabier was ze moest wel gescand worden op een open ruimte ipv in een box maar ik vond het wel weer een typisch vooroordeel.
Ginam
Geplaatst: 26-08-13 16:48
Ja vrouwen kunnen best krengen zijn, geldt ook mensendokters Wel apart van dat sederen, zou de volgende keer om die andere vragen als je je daar prettiger bij voelt. Jij betaalt de rekening tenslotte. Nu hopen dat ze snel hengstig wordt!
Muurp
Geplaatst: 26-08-13 16:49
Hele hele hele hele dikke knuffel voor jou en Set Hopelijk is het alsnog mogelijk. Hengstig spuiten is misschien niet de meest ideale optie, maar je kunt het altijd overwegen.
Hebben ze haar gesedeerd? Onzin... En ook wel ontzettend onprofessioneel om niet naar het paard zelf te kijken. Setel heeft dat ook ECHT niet nodig, en ze straalt ook echt geen onrust uit.. Mag je best wat over zeggen hoor.. Vooral omdat je daar ook flink voor moet dokken volgens mij.
ja ik ben niet zo dapper als iemand heel kortaf bezig is en vond het achteraf wel zuur. ze is halverwege haar cyclus dus weet niet of we beter een paar dagen wachten (die paar dagen maken ook geen zak meer uit) of hengstig spuiten. Eef zal je wel bevestigen dat dat mens echt een ** was.
Maar snap ik, was op dat moment misschien ook niet nodig, maar je kunt het wel achteraf aangeven dat dit niet de service is die je verwacht van een dierenarts. Helemaal niet als je normaal gesproken een ander hebt waar je wél tevreden over bent (waar je dus ook voor betaald!).
Ja Muur, er zijn meerdere dierenartsen voor paarden maar volgende keer zeg ik aan de telefoon specifiek dat ik de mannelijke, supertoffe wil. Nooit meer deze!
Was ik net een uitgebreide reactie aan het schrijven, las ik je PB met het slechte nieuws. Echt heel erg balen! Ik ga heel hard voor je duimen dat ze nu alsnog goed pakt en je volgend jaar een mooi veulen mag verwelkomen, ook al is het dan een beetje een laat veulen. Ik kan me voorstellen dat je het nog 1 keer wilt proberen voor je weer een heel jaar moet wachten.
Hier draaien de duimen dus volop mee! Kom op Set! Je kunt het! (En misschien hebben we dezelfde DA praktijk, zit nl. ook een niet zo leuke vrouw bij en mijn paard moet haar dus echt totaal niet terwijl het zo'n lief, fijn paard is).
Je hebt vast niet een praktijk helemaal in het noorden? haha. maar vervelend zulke mensen. Volgend jaar is sowieso maar de vraag omdat ik heb moeten sparen om dit voor elkaar te krijgen.. Weet niet of dat volgend jaar weer zou lukken. Maar daarom duimen we extra hard voor 2013! bedankt voor je berichtje.
Nou, noordelijk wel, maar zó noordelijk misschien niet...
Dat is natuurlijk extra balen! Het is dat ik maar twee duimen had anders duimde ik nog meer!
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-13 17:59
Sieltjuh schreef:
Nogmaals Kat, echt onwijs k*t zeg
En sederen, zonder te kijken? Waar gaat dat nou toch over...
Ik draai hier ook duimen!!
belachelijk he ik wilde dat ik dan meer voor mij/Setel op kom maar denk dan ook als Set wel moeilijk doet zegt ze 'zie je wel' dus dan zeg ik liever niks. en een sedatie is opzich niet zo kwalijk (was een lichte) maar wel onnodig in dit geval. Maar volgende keer geef ik duidelijk mijn mening.