Er is dat weekend 1 merrie die ons in het bijzonder opvalt, zowel door haar papieren, als haar uiterlijk, karakter, presentatie en de performance in de lijn. Ze was natuurlijk niet te koop, maar ik heb destijds wel tegen de bewuste bevriende fokker gezegd dat áls ze te koop zou komen te staan, ik daar serieus belangstelling voor zou hebben.
Maar goed: Ze was niet te koop, dus dat verhaal ging alvast niet door. In de periode daarna heb ik met mijn Nederlandse Connemara vriendin half serieus, half "we doen het toch niet, maar misschien ooit wel" gekeken naar eventueel geschikte merries, maar we vonden niets interessant genoeg om echt serieuze stappen te gaan zetten. Totdat ik 17 april 2021 via messenger een berichtje kreeg van de Deense fokker of ik nog steeds belangstelling had voor de merrie die ik het jaar daarvoor noemde, we zouden haar kunnen kopen waarbij ze dan bij verkoop drachtig zou zijn van hun jonge hengst.
Ik gleed van schrik haast van mijn stoel en belde direct mijn vriendin om het vers binnengekomen bericht voor te lezen. Ook vriendin gleed van verrassing haast van haar stoel, maar we wisten het direct: JA we hadden belangstelling....en JA , als de prijs ons aan zou staan zouden we dit nu dus serieus ECHT gaan doen.
Lang verhaal kort:
We hebben de merrie gekocht, moesten heel even wachten tot ze gedekt en drachtig gescand was en eindelijk, eindelijk konden we haar 17 juli in Denemarken ophalen. Na enige tijd in Nederland alles nog maar eens laten controleren, wilden zeker weten of de verhuizing geen nadelige gevolgen had gehad voor de dracht, wat gelukkig niet zo leek te zijn.
Dus: Inmiddels zitten we op 319 dagen dracht, uitgetelde datum is 17 april, exact een jaar nadat we te horen kregen dat we haar konden kopen. De dierenarts denkt bij de controle gezien te hebben dat het een hengstje gaat worden. Qua kleuren is het verder ook niet heel spannend, het gaat een vosje of een palomino worden, al dan niet met schimmelfactor.
En dit is dan onze merrie:

Skaergardens Do It For Love, aka Lotte (V Wirtsmuhle Delaney’s M. Skaergardens Secret Love)
Ze is de volle zus van Skaergardens Delicious Love, Winnares van de Horse of the Year Show 2017
Ze is gedekt door de jonge Connemara hengst Rickamore Surf Sparrow, uit de Sparrow fokkerij dus, die goede rastypische dieren fokken, die ook goed in de sport presteren:

Ze staat inmiddels onder de camera ( niet extern te volgen), uier begint zich voorzichtig wat te vullen maar het ziet er naar uit dat we nog wel even de tijd hebben.
Wel begin ik het langzaam echt spannend te vinden, ben me al aan het voorbereiden om een aantal nachten bij mijn vriendin in de stal door te brengen en hoop vooral dat alles maar goed mag gaan