Hayke is een friese merrie ( Sytse385 X Folkert353 )

Vorig jaar geprobeerd haar drachtig te krijgen van Wessel, dit lukte helaas niet, dus dit jaar weer geprobeerd met Wessel, maar ook dat was steeds een lege merrie met steeds weer een super ei, maar een baarmoedermond die amper open stond, natuurlijke dekking ging niet lukken, dus ik moest voor KI gaan.
Maar dat werd nog een zoektocht, een barokke hengst die KI verkrijgbaar is, ik heb echt geprobeerd naar de tegenwoordige goed gekeurde dekhengsten te kijken, maar ik vind ze vreselijk

Dus toch nog een zoektocht gedaan en daar vond ik Thomas...

Een Beart 411 x Hearke 254 , welke een zeer lage verwantschap heeft met Hayke, dus contact opgenomen en afgesproken dat ik zou bellen als Hayke weer hengstig zou staan en zo geschiedde..
Alleen heeft Hayke echt al die tijd super hengstig gestaan,zo liet zich normaal 6 dagen dekken door Wessel, en zo anders was deze hengstigheid, ik had sperma besteld en zat op het pakketje te wachten, werd ik gebeld door een man dat het pakket bij hun in de opslag stond maar dat er geen huisnummer achter stond, en het daar ruim 30 graden was... wat ik ermee wilde..
Na ja, ik dekstation gebeld en die gaven hun fout toe, het werd een dag later een nieuwe verse lading bezorgd

Afijn aan het eind van de middag kwam de veearts om te scannen of er wel een goed ei aanwezig was, en nu kon het al dan niet opgewarmde kwakje alsnog ingebracht worden... Maar er was alleen maar een mini eitje, véél te vroeg was ik, nou ja, het was niet anders voor de dag erna kwam er weer nieuw sperma, die is dan ook op vrijdag ingebracht met nog steeds een mini ei, en een eigenlijk niet hengstige Hayke, dus ze is extra hengstig gespoten, zodat we op maandag als er een groter ei zat nog een keer sperma moesten bestellen.
De maandag kwam de veearts en ik zei al, ze is niet hengstig meer, en dat was ook zo, bij scannen was het ei weg, en hebben we een plan gemaakt dat komende hengstigheid we een goede kans op een goede hengstigheid + ei zouden hebben.
En zo werd Hayke gisteren gescand ... en ik zag het meteen, ze is gewoon drachtig!!
Echt kan het nog niet geloven, ik had al zo mijn plan gemaakt hoe we komende hengstigheid het zouden gaan doen, maar het hoeft gewoon niet, dus met trots kan ik zeggen dat we volgend jaar een barok fries veulentje mogen verwelkomen van Hayke en Thomas...
Thomas , ik vind hem zó knap!

Ik zit nog steeds op een roze wolk!