Na heel lang te twijfelen of ik mijn merries wel liet dekken dit jaar, is Poppy last-minute naar de hengst gegaan. Helaas is ze hier na bij thuiskomst erg ziek geworden. Ontzettend hoge koorts voor een lange periode, en de daarbijbehorende medicatie. Zelfs met koortsremmers op dosis van een paard, wilde deze niet zakken.. inmiddels hadden we de hoop voor een veulen opgegeven. Dat Poppy er zelf goed door zou komen was het belangrijkst.
Fflur was inmiddels ook al naar de hengst vertrokken.
2 dagen geleden, 12 augustus, nadat Poppy weer beter was, hebben we de merries laten scannen. Helaas is Fflur hier bij leeg gescand. Poppy zouden we voor de zekerheid mee scannen. Ze zou toch leeg zijn..
Grappend gezegd, Poppy, je bent onze laatste hoop op een 2021 veulen.
En daar kwam het. Een vruchtje zichtbaar op het schermpje. Ongelooflijk, wij (mam en ik) en de dierenarts(en), hadden dit niet verwacht. Ontzettend blij, een heel speciaal veulentje gaat dit worden

Dus rond eind mei, begin juni hopen wij een mooi gezond veulentje van Poppy te verwelkomen

De aanstaande mama, Powys Poppy
https://www.allbreedpedigree.com/powys+poppy

En de aanstaande papa, Pinewell Jeronimo
https://www.allbreedpedigree.com/pinewell+jeronimo

Ik heb in het dekseizoen 2019 stage gelopen bij Stal Ysselvliedt. Daar was ik meteen een enorme fan van de lieve Jeronimo. Alles aan hem sprak me aan. Zijn karakter, uitstraling en de veulens die hij al had!
Dus ik ben ontzettend gelukkig dat Poppy nu drachtig is van hem

En het 'veulen' op ongeveer 50 dagen oud

Qua kleurtjes is van alles mogelijk

Poppy is een valkgeboren schimmel, en Jeronimo een palomino.
Poppy is niet kleurgestest en weet niet of ze homozygoot voor zwart of bruin is, van Jeronimo weet ik ook niet of hij bruin draagt. Dus hopelijk een leuk speciaal kleurtje
Het gaat een leuke verrassing worden, maar als het gezond is ben ik al helemaal gelukkig.
Dit veulen mag in eerste instantie dan ook bij ons blijven, ongeacht het geslacht.
Zie je het al zitten?

Wie volgt er mee deze lange periode tot mei?