Veelzijdiger dan mijn pony's krijg je ze niet en dat is ook een doel waar ik naartoe fok.
Nu is het tijd voor mijn zelf gefoktte merrie om het stokje als fokmerrie over te nemen.
Dit mocht ze niet voordat ze zichzelf bewezen had in de sport en ik kan wel zeggen dat ze dat ruimschoots gedaan heeft.
Een profiel van de merrie:
Info
Naam: Kyra's Promising Hidden Treasure
Afstamming: Nib Hiduc Star OX X Promising Kyra
Geboren: 2012
Stokmaat: 1,35
Klasseringen: Z springen, M eventing, M2 dressuur, klasse 4 endurance startgerechtigd
Predicaten: Opgenomen in NRPS Stamboek en sportpredicaat springen.
Prestaties: Brabants kampioen L eventing, Reserve Brabants Kampioen M springen, Kringkampioen Z springen. 3x Dr. Barendse troffe winnaar ponyrennen

Hoofd
Vader
Nib Hiduc Star OX bruin, 1.53m
Zelf redelijk gepresteerd in de rensport, familie van oa Nib Zaira star(CEI***), Nib Nocca Star (Klasse III), Nib Ducrin Star (CEI*) en zo kan ik nog wel even door gaan.

Moeder

B pony 1,25m vos roan met onbekende afstamming, maar met name een welsh om te zien.
Pony is L springen met over de 100 winstpunten, en meerdere keren kringkampioen. Oa ook 3e op Brabantse kampioenschappen en 4e op Nederlandse kampioenschappen.
Verder uitgebracht tot L1 dressuur.
Broer

Risky Dream 1.36,9 van 2010. M springen, M eventing, M1 dressuur, klasse 3 endurance startgerechtigd.
Vele malen kringkampioen in zowel dressuur als springen en Nederlands equipe kampioen eventing.
Daarnaast meervoudig winnaar ponyrennen.

Dan de hengst die ik uitgekozen heb. (Helaas was dit de 2e keus ivm dat de oorspronkelijke hengst een dekblessure op liep

Naam: Dating Point AT

Palomino van 2016
Stokmaat: 1,46
Prestaties: 2018 Prämienhengst Weser Ems, 2019 Finale Bundeschampionat
Komt uit de in de fokkerij en en in de sport bewezen hengst Dating AT
Die op zijn beurt weer uit de Bundes Championat winnaar Dimension AT komt.

Als moeder heeft Dating Point de St.Pr.St. Dancing Matilda die weer afstamt van de super pony FS Dont Worry die naar mijn idee absoluut geen uitleg nodig heeft.

Het veulen heeft 4 kleurkansen en dat is vos of palomino en 50% kans op de roan facotr.
Inmiddels zit Treasure op 60 dagen en konden we al mooit het veulentje rond zien "zwemmen".
Eind april is ze uitgerekend en we kunnen niet wachten om het veulen te verwelkomen.
Het is de bedoeling dat Treasure uiteindelijk LIVE te volgen is!