Het werd de 1e van 2019 op 4 januari.
Met Joey hebben we het afgelopen jaar gedoe gehad met dekken. Werd maar niet hengstig (vanaf mei bij de hengst gestaan) en is ook nog hengstig gespoten).
3x gescanned maar nee, ze was leeg.
Besloten een jaar over te slaan en we zien in 2020 wel weer.
Nu begon ze een paar weken geleden toch wel verdacht uier te krijgen. Ik gokte schijnzwanger want ja, drachtig kon praktisch niet daarbij was ze pas vanaf mei bij de hengst geweest dus in november al uier dat kon niet.
Toch maar even laten scannen voor de zekerheid en tja... Je raad het al...
Hartstikke drachtig.
De dierenarts en ik staan voor een raadsel mbt hoe ze het heeft kunnen missen. En dat het vervolgens ook is blijven zitten na hengstig spuiten

1 ding was zeker. Het was niet van een bevruchting in mei. Dit veulen kwam veel eerder.
Ik heb alles teruggezocht van vorig jaar of er een mogelijkheid was dat ze eerder gedekt is maar ze heeft echt niet bij de hengst gestaan. Ze is naar mijn weet ook niet los geweest en de hengst ook niet.
Dus hoe? Geen idee. Ik ga voor een kerstwonder

Ze schiet iig al flink op en loopt ietsje voor op vorig jaar. Dus het zal er weer op gaan spannen

De vader, SD Referee. Inmiddels hebben we hem verkocht en staat hij in China. Dus ik ben wel blij dat ze toch drachtig is.