In 2018 is mijn merrie gust gebleven van de voor mij ultieme match. Omdat de hengst in juli naar het buitenland vertrok kon ik ook niet heel het dekseizoen gebruiken. Overstappen naar een andere hengst wilde ik niet. Geen combinatie zou mooier zijn dan deze.
In 2019 met nieuwe goede moed op zoek naar een nieuwe hengst. Ik had de match gevonden; een jonge, net goed gekeurde hengst. Helaas kwam deze welsh hengst beperkt ter dekking en pas later in het dekseizoen. Dat durfde ik niet aan nu het jaar ervoor niet was gelukt.
Voor ik een hengst kies gaat er een heel proces aan vooraf en dat opnieuw doorlopen had ik geen zin in. Ik heb altijd meerdere hengsten op mijn lijst maar kwam er maar niet uit (ik zat eigenlijk nog met de hengst van het jaar ervoor in mijn hoofd).
Uit frustratie een afspraak gemaakt om bij Pjotr te gaan kijken, dat wilde ik toch al een keer. Enige dat ik spannend vond was de kleine maat, had hem graag 10 cm groter gezien. Ook de appaloosa kleur geen fan van maar aangezien ik niet op kleur fok kijk ik er verder niet naar. Uiteindelijk val ik altijd op type en uitstraling. En Pjotr zijn type is fantastisch; prachtige kop en front, kan super bewegen en ook nog eens heel erg lief. Ik was eruit, geen volle welsh maar een welsh part bred dit keer!
Leuk weetje; van de hengstenhoudster begreep ik dat er nog geen nakomelingen van de hengst bij het NWPCS zijn geregistreerd, ik zou dan de eerste zijn. Er zijn er al meerdere bij het WPCV geregistreerd.
De combinatie:

Ze is in april uitgerekend en ziet er momenteel zo uit: