Toen ik 6 jaar geleden verliefd werd op mijn merrie was dat 'gewoon' omdat ik vond dat ze bij mij hoorde. Pas later ontdekte ik dat mijn hart bij de Straight Egyptians lag en bleek ze Asil te zijn.
Inmiddels een stuk wijzer als het op pedigrees aan komt en ik had (en heb) dan ook heel specifieke eisen aan een baby-daddy. Eind 2016 vond ik dan eindelijk dé hengst en bij bezichtiging maakte hij de op papier gecreëerde verwachtingen meer dan waar. Na zijn sublieme draf te hebben gezien was de beslissing snel gemaakt en mocht nas haar koffertje gaan pakken voor de trip naar Duitsland.
Seizoen 2017 helaas vette pech met een baarmoederinfectie, maar dit jaar hadden we meer geluk en was het al snel raak

En dat mocht ook wel, want de reis was hels

Genoeg tekst!
De aanstaande moeder, mijn allerliefste prinses Promises Nashwa (Entebbe CA x Flaxmans Wardah):

https://www.allbreedpedigree.com/promises+nashwa
En baby-daddy KP Al Nahim (Al Lahab x KP Naima):

https://www.allbreedpedigree.com/kp+al+nahim
Alle paarden van deze stoeterij zijn onder het zadel en Al Nahim is daar geen uitzondering op.
Nas wordt voor de tweede keer moeder

Haar eerste veulen is een inmiddels ontzettend knappe ruin

Waar we heel wat mee te stellen hebben gehad

[KS-ITP] Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..
Maar zich er dapper door knokte
[KS-ITP] Lucky to be alive: Phaedron al-Djannah door Reindert!
Nas had het de eerste maanden van de dracht wat zwaar. Ik had haar 24/7 buiten gezet, maar dit bleek voor haar niet te werken. Mager, kwaaltje na kwaaltje... Uiteindelijk met enige spoed verhuisd en gelukkig nu helemaal op haar plaats, rond en gezond

Video van gisteren.

Nas wordt al wat mopperig op het (boomloze) zadel dus ik vrees dat we binnen afzienbare tijd zonder zadel het duin in moeten. Serieus trainen is er al niet meer bij, al vindt ze het dan wel weer mooi om sprintjes te trekken in het duin

Ik ben er redelijk van overtuigd dat het een merrietje wordt, maar met Nas weet je het maar nooit....
Wie volgt en/of waagt een gokje? Ik heb een zwart kind besteld en verwacht het op 7 april