Horsetelex linkje hier: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1964656/solo
Solo heeft helaas in december 2016 een zwaar longeer ongeluk gehad waarbij de haar hoefbeen heeft gebroken. Hier zijn ze pas laat achter gekomen en er is dus niets meer aan te doen. Ik heb Solo gekocht voor een laag bedrag met het idee haar in te zetten voor de fok dit heb ik gedaan in december 2017. Eerst ben ik met Solo naar de dierenkliniek in Nijkerk gegaan om te weten waar ik aan toe was voor ik haar ging belasten met een dracht.
Bij de kliniek heeft de veearts haar eerst klinisch gekeurd. Ze werd wonderwel klinisch helemaal goed bevonden op haar gebroken voet. Ze liep (en loopt tot op de dag van vandaag) 100% zuiver. Tevens hebben we een röntgenfoto laten maken, maar daarop was de schade nog wel duidelijk zichtbaar. Advies van de kliniek: Leker mee fokken, paard loopt prima, maar gooi er geen zadel meer op. Dat kan even goed gaan, misschien een jaar, misschien langer, maar kan ook korter. Ik had haar ook niet aangekocht om mee te rijden, maar wil natuurlijk wel dat ze pijnvrij is en blijft.
Zo begon de zoektocht naar een betaalbare hengst (het wordt haar eerste veulen) die haar kwaliteiten (veel schwung en lossigheid) versterkt en haar verbeterpunten (achterbeen gebruik mag wat vlugger en de maat aangezien ze 1.64m meet) kan verbeteren.
Na advies hier en het bekijken van de hengstenkeuring (KWPN en NRPS) is de hengst Gladiator naar voren gekomen. Deze jonge hengst loopt momenteel het verrichtingsonderzoek van het NRPS. Hij meet nu (al) 1.76m, heel lief, met een super achterbeen gebruik en mooi hengstenmodel. Het is ook een schat in de omgang.

Nu een verder foto overzichtje van Solo en haar familie. Dit is een foto van de moeder in spé zelf Solo:

Hier haar vader Sir Donnerhall:

Foto van Solo haar moeder Meryll (V: Marachino)

Foto van Maraschino:

Foto van Rokoko:

Ik heb even gewacht met het plaatsen van een topic, want het is altijd maar afwachten of het blijft plakken. Helaas was het pas de 3e keer raak. We waren vroeg begonnen met insemineren. De uitgerekende datum is nu 2 mei 2019.
Hier was Solo 2,5 maanden drachtig:

Solo 3,5 maanden drachtig:

En een foto van de 70 dagen scan:

En vandaag stond de toekomstige mama heerlijk in de weide te genieten van een blubberbad op 5 maanden dracht:

Zoals jullie kunnen zien heeft Solo geen aftekeningen, maar Gladiator ook niet. Ik ben benieuwd naar de gokjes. Solo is Donkerbruin / zwartbruin en Gladiator is echt gitzwart. Ik ben benieuwd wat het veulen wordt. Er zitten eigenlijk geen vossen recent in de buurt, dus acht die kans minimaal. Maar ben benieuwd naar eventuele aftekeningen. Of juist niet.