In 2017 was mijn palomino merrie in mei uitgerekend. Helaas beviel ze van een waterhoofd veulen. Lady is toen pleegmoeder geworden van een Friese hengst, Dirk. Dirk is zilveren hengstveulen van bokt geworden. Helaas is Lady na 2 dagen overleden aan een scheur in de baarmoeder.
Haar verhaal:
https://www.bitmagazine.nl/het-afscheid ... tly/86494/
En haar volgtopic destijds :
[KS-MK] Mijn kindje krijgt een kindje!
Toen probeerde wij met Abby een veulen te fokken met de gewonnen dekking van Lady. Ze was in 1 keer drachtig. Helaas heeft ze na 60 dagen haar vruchtje verloren.
Haar volgtopic
[KS-MK] Gunnen ze ons nu het geluk? Paard x Pony
Dat was een stukje verleden. Nu kijken we graag naar de toekomst!
Als eerste is uitgerekend onze tweede premie KWPN merrie Abby go Lightly. Ze is een afstamming van Turbo Magic. Dit is mijn moeders paard. Abby heeft in 2016 haar eerste veulen gekregen van Forty. Abby is gedekt door Just Wimphof .
We hebben contact gezocht met Van Uytert voor een hengstenadvies en wij zijn naar de hengstenshow geweest in Tolbert. Van Uytert adviseerde Wimphof en voor ons was Just Wimphof echt een uitschieter. Wij hadden een heel relaxed gevoel bij dit paard, die al zo jong zo ontspannen door de baan ging. Ook de bewegingen zijn mooi groot en ruim, en dat heeft de merrie wel nodig. Ook het karakter is zeer goed bij de hengst. Dat is ook belangrijk.
Op 4 april is ze uitgerekend. Op 46 dagen dracht is ze voor de laatste keer gescand. Ze was nog steeds mooi drachtig en het veulen had een kloppend hartje
Moeder Abby (foto's zijn gemaakt door Nynkster@bokt)

En knappe vader Just Wimphof.

Kleurkansen:
87.89% - Bruin
6.25% - Vos
5.86% - Zwart
En de tweede merrie is mijn jonge Fries, Zilver fan sweltsjes state. Ze is een afstamming van Pier 448 x Wikke 404. Ze is vrij van het waterhoofd en dwerg gen. Zilver is gedekt door Bartele 472. Ik heb Bartele gekozen wegens zijn luxe hoofd, die van mijn merrie mocht wat minder lang zijn. De juiste beenstand, mijn merrie staat frans. En zijn sterke achterbeen, mijn merrie is iets traag van achter.
Zilver is uitgerekend op 23 mei. Vandaag is ze op 18 dagen drachtig gescand. Ze word over 2/3 weken nogmaals gescand
Mijn merrie Zilver

Maureen Cohen fotografie

Fronika fotografie

En de vader Bartele 472

Wij kijken uit naar de kleintjes! Volgen jullie mee?
- Update pagina 5-
Helaas is Abby op 7 december overleden aan gaskoliek. Jammer genoeg verwachten we nu nog één veulen. Met veel angst en hoop duimen we dat dit wel goed gaat.