Op 30 maart is mijn knappe Paint merrie Indian Lucky Fay geïnsemineerd (en meteen drachtig geworden), en wel van de hengst Baron Exactly! Dat betekend dat ze rond eind februari 2018 is uitgerekend!
Hier een paspoortje van de knappe ouders:
**Indian Lucky Fay **
Paint merrie van 6 jaar oud 1.48 hoog.
Karakter: Erg slim, vooruitdenkend, zelfverzekerd, licht dominant, vreselijk lief en betrouwbaar, bomproof en al 3 jaar mijn 3 dubbele spiegel!
Al een veulen gehad op hele jonge leeftijd (bij de fokker), die nu het maatje is geworden van mijn vriendin!
Overbouwd, zwakke rug en benen.

**Baron Exactly**
NRPS hengst van 2009
Perlino van kleur en 1.65 hoog
Sterk gebouwd paard, met mooie lendenpartij en sterk beenwerk.

Niet iedereen zal mijn keuze begrijpen maar ik/wij hebben gekeken naar de zwaktes van mijn merrie en de sterke punten die de hengst doorgeeft. Daarnaast wilde we graag een mooi kleurtje en een lief, betrouwbaar karakter met verschillende bloedlijnen.
Bovendien is het veulen echt een opvolger van de mama en zal het bij ons blijven!
Aangezien mijn merrie uit een vos mama komt is de grootste kans een valk, verder is een palomino mogelijk of (minste kans) smokey black.
Aangezien mijn vriend dieren/paarden arts is hebben wij dit hele proces van nog dichterbij meegemaakt en doen we 'alles' zelf! Van sperma halen en inseminatie tot hopelijk de bevalling!

Hier samen met vriendin en verzorger van Fay het sperma gehaald!
Inmiddels begint de kleine erg actief te worden en lijkt mama er iets meer last van te krijgen. Hij (zo blijf ik het noemen aangezien ik hier heeeeeeeel erg op hoop

Foto van afgelopen donderdag!
Ik hoop dat ik tegen de tijd dat het zover is een camera te kunnen plaatsen en dit hopelijk ook live te kunnen delen!! (als ik erachter kom hoe dit werkt op bokt

Wie volgt ons avontuur mee??