Omdat ze volgend jaar 10 wordt, leek het mij wel eens tijd om een eerste veulentje met haar te fokken. De vraag was, welk ras? Omdat ik gek ben op appaloosa's heb ik deze keer gekozen voor de prachtige appaloosahengst Kaleido's Don Pedro. Dit omdat ik hoop op een iets ranker veulen en leuke stipjes. Fokken blijft gokken natuurlijk, dus we zullen het zien. Don Pedro is een few spot dus sowieso zullen er appaloosa kenmerken zijn.
Het veulentje is voor mezelf dus hengst of merrie maakt niet veel uit. Zelf hoop ik wel op op een leuk panterbont hengstje.
Wie zin heeft mag de pol hierboven wat betreft de kleur invullen. Ben wel benieuwd wat jullie gokjes zijn

Dit zijn de kleurkansen. Falke haar papa heeft vos veulens, dus de kans is klein dat Falke vos draagt.
Don Pedro draagt sowieso agouti, want hij heeft een bruine nakomeling uit een zwarte merrie. Of hij hiervoor homozygoot of heterozygoot is weet ik niet.

Gisteren is ze voor de eerste keer geïnsemineerd. Vandaag werd ze opnieuw gescand en was het eitje gesprongen. Binnen 15 dagen wordt ze een eerste keer gescand op dracht.
En dan nog foto's van het koppeltje.
Falke

Don Pedro

Ik ga proberen om hier zo vaak mogelijk te updaten ivm haar dracht en telkens in het begin van de maand een fotootje te plaatsen.
. Iemand tips om de tijd wat sneller voorbij te laten gaan