Een tijdje geleden kocht ik een 5tal merries waarvan er 2 drachtig zouden zijn. 1 overleed helaas al naar 3 dagen en bleek ook niet drachtig te zijn (gelukkig maar).
De andere bleek gelukkig wel drachtig!
In totaal heb ik nu 5 merries. 4 Pre's en en 1 PSL.
Ofwel Andalusiers en een lusitano.
Els had ik al en is helaas door een blessure niet meer geschikt om te rijden, dus zij is omgetoverd tot fokmerrie. Zij is drachtig van de prachtige Pre hengst Favorito CLV die inmiddels ZZ Zwaar loopt. Els heeft zelf ook hele fijne bewegingen en een top karakter dus ik verwacht hier een erg leuk veulen uit! Ze is 8 juni uitgerekend.
Moeder Els:

Vader Favorito:

Dan de zwarte Lusitano merrie Alegria. Zij zou 28 april uitgerekend zijn volgens de vorige eigenaar maar wij hebben onze twijfels aangezien ze nu al op ontploffen staat. Zij is drachtig van de Pre hengst Abocado die in Frankrijk staat. Beetje jammer dat ze geen PSL hengst gebruikt maargoed dat is niet anders. Ik verwacht uit deze beauty's alsnog een gaaf veulentje.
Ik laat haar dit jaar na verwachting wel dekken door een PSL.
Alegria:

Vader Abocado:

Ik heb dan nog 3 Pre merries die ik eigenlijk ook graag had willen laten dekken, helaas is afgelopen week ontdekt dat ik toch iets mankeer in mijn gezondheid, waardoor ik 2 van deze merries ga verkopen. Welke weet ik nog niet.
Nu duimen dat Alegria haar veulen nog even binnen houd. Kijken jullie mee?!