Myrthe is een net 3-jarige merrie van Le Matsjo, die ik als veulen op de zuidlaardermarkt heb gekocht. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een prachtige pony, en mag zij van ons volgend jaar mama worden.
Al langere tijd hadden wij het idee om haar met 3 jaar te laten dekken, en eerst een veulen op te voeden, alvorens we haar in zouden rijden, aangezien ze toch nog ontzettend puppy is. We hadden echter geen ruimte, en hebben de plannen maar weer op de lange baan geschoven. Toen onze lieve Milan in Januari helaas overleed aan koliek, zijn wij eerst op zoek geweest naar een geschikte nieuwe kudde genoot (ik heb er graag 3 ipv 2), maar niets voldeed aan onze eisen. Zo is het idee ontstaan om Myrthe alsnog te laten insemineren, zodat haar veulen de kudde straks weer compleet kan maken. En dus door Cassanova!
Ik vind deze 2 ontzettend mooi bij elkaar passen, en ben benieuwd wat deze combinatie ons gaat brengen. Ik hoop op iets meer maat (de verwachting is dat Myrthe een kleintje blijft), en een iets zwaardere bouw, aangezien onze Myrthe wel erg luxe is. Ik hoop ontzettend dat het veulen het gemoedelijke, coole en nuchtere karakter van moeders mee krijgt.
8 juni hebben wij de positieve scan gevierd met een soesje!

22 juni is zij alsnog gescand door onze dierenarts, en het vruchtje zag er goed uit, en er was een mooi kloppend hartje te zien

Dus nu mogen wij officieel vermelden dat wij rond 21 april 2017 een prachtig veulentje mogen verwachten!
Vandaag zitten wij op dag 38, en dat moest natuurlijk, niet al te charmant, op de foto worden vast gelegd

Wij hebben kans op de volgende kleurtjes (evt. wildkleurgen niet meegerekend);

Ze is nu qua gedrag al ontzettend veranderd, ze is ontzettend knuffelig, rustig en nuchter. Zodra we bij de wei aankomen komt ze al aan om te knuffelen, echt zo lief!

Wij zijn ontzettend benieuwd! Volgen jullie ook mee?
Meegokken over kleur en geslacht ( en voor de mensen die alvast een datumgokje willen doen ) mag!