Ylona is niet meer terug naar de hengst en zal ook nooit meer een veulen krijgen.
nadat pepper dit jaar,wederom,eerder dan verwacht een prachtig,apart merrieveulen heeft gekregen heb ik ze na 4 weken weer terug gebracht naar de hengstenhouder.
Nora was toen nog een klein poppig 1 maand oud voskleurig veulentje,maar dat bleef niet zo!
na 6 weken is pepper direct drachtig gescand (wat word ze nog altijd super makkelijk drachtig) en zijn we ze gaan ophalen.
ik schrok me rot! wat een beer van een grijs veulen had ze ineens naast zich staan!
echt enorm in mijn nopjes met deze kleine meid die nu inmiddels 3 maanden oud is.
maaarrr....dit gaat natuurlijk over haar 2017 veulentje!
bij toeval is pepper net als vorig jaar drachtig gescand op haar eigen verjaardag.
ze is 1 dag later uitgerekend als wat ze dit jaar was.
22 maart 2017 dus,dit veulen zal vermoedelijk voor de verkoop zijn aangezien Nora en Bella blijven.
mama Pepper kennen jullie natuurlijk al!

haar veulen van dit jaar

ze is nu drachtig van de bewezen fokhengst Friars Divine Spirit,een schimmel die ook kleur fokt en zelfs af en toe Roan fokt. (pepper haar oma is ook een Roan,veulen kan dus ook best Roan worden)

ik kijk alweer uit naar dit volgende veulen! dat het maar net zo'n knapperd mag zijn als het veulen van dit jaar!
gokken mag natuurlijk altijd!
wat achtergrond informatie van pepper en haar veulens.
2009 - 1 dag te vroeg - vos merrieveulen
2010 - 1 dag te vroeg - vos geboren schimmel merrieveulen
2011 - wel drachtig gescand,verworpen
2012 - 11 dagen te vroeg - bruin hengstveulen
2015 - wel drachtig gescand,verworpen
2016 - 7 dagen te vroeg - vos geboren schimmel merrieveulen
2017 - ???
zoals jullie zien heeft ze nooit haar uitgerekende datum gehaald en dat verwacht ik voor 2017 ook niet.
naamsuggesties met de E mag ook! engelse,welsh,keltische,schotse,ierse namen hebben de voorkeur.
hopelijk word dit weer een actief topic met veel volgers!
ik zal proberen regelmatig te updaten,pepper is nu 1,5 maand drachtig dus er valt nog weinig te zien.
ze mag zowiezo dit jaar op keuring voor haar voorlopig keur predikaat.

ik ben benieuwd naar de keuring!