Bijna 2 maand geleden kreeg ik een smsje van de eigenaresse van mijn verzorgpaard Brum, dat de DA was geweest en haar had opgevoeld, en dat ze drachtig was!
Dat verklaarde dus haar dikke buik.
Brum heeft een tijdje ergens anders gestaan omdat ze in behandeling was voor haar mok, maar ze staat sinds donderdag weer hier en het is nu maar wachten op het veulen.

Brum komt trouwens uit Ierland, ze is pas sinds augustus in NL en ze heeft blijkbaar daar in een kudde gelopen met hengsten er tussen.
We weten niet door wat voor hengst ze is gedekt dus het is een grote verassing.
Eigenaresse verwacht dat het veulen rond juni komt maar ik denk zelf dat het eerder komt, ze is al erg dik en heb het gevoel dat het niet later wordt dan mei.
Foto van haar van januari (inmiddels is haar buik veel dikker, zijn haar sokken er af en is ze wat vet kwijt, maar zo kunnen jullie even zien hoe ze er normaal uit ziet):

Ik heb nog geen duidelijke foto's van haar buik gemaakt, maar dat ga ik vanavond of morgen doen.
Wel heb ik al uier foto's, de eerste foto is van donderdag en de tweede foto heb ik vanochtend gemaakt.
De spenen lijken wat verder uit elkaar te staan op de tweede foto.
Maar ze zijn nog wel erg leeg.

De bedoeling is dat ik hier geregeld foto's post van haar buik en uier, gokjes doen mag, vind ik leuk!

Liefs, Nikki

)