Dit jaar verwachten we 6 veulentjes. Met de dikke buiken in de wei beginnen de kriebels al goed toe te nemen; wat zal er dit jaar ronddartelen in de wei? Hopelijk komt alles gezond ter wereld en zitten er weer een paar bij waar we mee verder kunnen.
Vijf van onze merries verwachten een veulen van onze eigen 1e premiehengst Chester. De (voorlopig) laatste veulens van hem hier; de eerste driejarige dochters melden zich dit jaar, dus voor dit jaar een nieuwe hengst op stal.

15/4 Bonneke, 1e premie kroon
Onze powerwoman
Wil de titel stammerrie hebben door de afgelopen drie jaar merrieveulens te krijgen. Dat zal dan toch wel weer een keer een hengstje worden?
16/4 Sjirkje, 1e premie kroon
De lievelingspony van dochterlief en de enige waar het nog de vraag is wat voor kleur ze zal geven. Vos, zwart, bruin? We zullen zien!

4/5 Sonneke, 1e premie kroon-preferent
En na de lievelingspony van Lynne nu mijn lievelingetje
Ze betovert mij altijd en is de enige volwassen merrie die nooit weg mag. Super fokmerrie met 2 dochters als Nederlands kampioen! 
12/5 Bibian, 1e premie kroon
Onze mooie donkere vos, met alleen nog maar hengstjes als kinderen. We zijn benieuwd of ze ook veulens in de vrouwelijke vorm kan krijgen

14/5 Candora, 1e premie kroon
Candora is de 'vreemdganger' van het stel. Omdat we de afgelopen jaren wel erg veel vossen in de wei hebben gekregen door het gebruik van een voshengst en wat selectie van (toevallig) de zwarte dames, willen we er toch ook maar een zwarte bij zien te krijgen dit jaar
Zij is dan ook gedekt met Duncan v.d. Garderenshof http://www.liebas.nl/Dekhengsten/#Dunca ... rderenshof
23/6 Lonneke, 1e premie kroon-preferent
Ja, nog een '-Onneke'
De oma van het stel. Drie jaar geleden gekocht en nog geen nafok aangehouden, dus dit is de andere waar ik extra op een merrie hoop.
Nou, dat zijn de dames. Nog een maandje voor de eerste twee, dus die gaan we nu langzaamaan wat extra in de gaten houden. En Candora nemen we daar gelijk maar in mee; die heeft ons al eens eerder verrast met een veulen bijna vijf weken te vroeg (gelukkig kerngezond), dus dat is een stiekemerd
Zo benieuwd!

komt ook al dichterbij, spannend!

Vorig jaar ook 3 hengstjes en 1 merrie hier.
Hoeveel kansen heb jij eigenlijk op een aparte kleur?
Zo heeft elk zijn voorkeuren.