Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 08:47

Nog een maand voordat de eerste merries uitgerekend zijn, en dan krijg je er echt zin in, dat huppelende spul in de wei. Zeker als je her en der de eerste veulens al voorbij ziet komen. Dus toch nog maar een topic aanmaken voor onze shetjes voor de geïnteresseerden 8-)

Dit jaar verwachten we 6 veulentjes. Met de dikke buiken in de wei beginnen de kriebels al goed toe te nemen; wat zal er dit jaar ronddartelen in de wei? Hopelijk komt alles gezond ter wereld en zitten er weer een paar bij waar we mee verder kunnen.

Vijf van onze merries verwachten een veulen van onze eigen 1e premiehengst Chester. De (voorlopig) laatste veulens van hem hier; de eerste driejarige dochters melden zich dit jaar, dus voor dit jaar een nieuwe hengst op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

15/4 Bonneke, 1e premie kroon
Onze powerwoman :D Wil de titel stammerrie hebben door de afgelopen drie jaar merrieveulens te krijgen. Dat zal dan toch wel weer een keer een hengstje worden?
Afbeelding

16/4 Sjirkje, 1e premie kroon
De lievelingspony van dochterlief en de enige waar het nog de vraag is wat voor kleur ze zal geven. Vos, zwart, bruin? We zullen zien!
Afbeelding

4/5 Sonneke, 1e premie kroon-preferent
En na de lievelingspony van Lynne nu mijn lievelingetje <3 Ze betovert mij altijd en is de enige volwassen merrie die nooit weg mag. Super fokmerrie met 2 dochters als Nederlands kampioen!
Afbeelding

12/5 Bibian, 1e premie kroon
Onze mooie donkere vos, met alleen nog maar hengstjes als kinderen. We zijn benieuwd of ze ook veulens in de vrouwelijke vorm kan krijgen :P
Afbeelding

14/5 Candora, 1e premie kroon
Candora is de 'vreemdganger' van het stel. Omdat we de afgelopen jaren wel erg veel vossen in de wei hebben gekregen door het gebruik van een voshengst en wat selectie van (toevallig) de zwarte dames, willen we er toch ook maar een zwarte bij zien te krijgen dit jaar :+ Zij is dan ook gedekt met Duncan v.d. Garderenshof http://www.liebas.nl/Dekhengsten/#Dunca ... rderenshof
Afbeelding

23/6 Lonneke, 1e premie kroon-preferent
Ja, nog een '-Onneke' :D De oma van het stel. Drie jaar geleden gekocht en nog geen nafok aangehouden, dus dit is de andere waar ik extra op een merrie hoop.
Afbeelding

Nou, dat zijn de dames. Nog een maandje voor de eerste twee, dus die gaan we nu langzaamaan wat extra in de gaten houden. En Candora nemen we daar gelijk maar in mee; die heeft ons al eens eerder verrast met een veulen bijna vijf weken te vroeg (gelukkig kerngezond), dus dat is een stiekemerd >;)

Zo benieuwd!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:44

Wat prachtige pony's <3

Mooi zo in keuringsconditie.
Ik ben best nieuwsgierig hoe de bolliewollies er in hun wintervachtjes uit zien.

Spannende tijden voor jullie, veel succes!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:49

<3 Wat een knapperds allemaal!!
Volg met spanning :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:24

Goed,dan volg ik hier weer,leuk!
Chester blijft een ontzettend knappe hengst! Ik ben helemaal weg van zijn uitstraling <3
En ook van je merrie's,die hebben allemaal zo iets over zich wat hen speciaal maakt,vind ik.
Spannend binnenkort weer!

Arianne

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 12:48

Haha Kainda, ja dat ziet er wel heel anders uit! :D Ga ik ook nog plaatsen dit weekend hoor.
Gezellig Pretty! En ja, je weet het; ik ben ook gek van dat blonde mannetje hier :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:08

Prachtig om weer eens mooie shets te zien tussen al het luxe minipaarden geweld!

Niet dat ik die lelijk vind hoor, zeker niet, maar goede shets hebben voor mij altijd nog een flinke streep voor.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:01

Uiteraard volg ik ook weer mee! Stiekem ben ik wel heel benieuwd wat Bibian en Candora doen..

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:29

Hele leuke pony's, ben benieuwd!

Ongetwijfeld gaat er een kampioen tussen zitten, daar ben ik van overtuigd :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:16

Leuk dat jullie ook volgen. Troi, helemaal met je eens. Er zijn zeker minipaarden waar ik ook bij wegdroom, maar gewoon niet bij mij in de wei :D Ieder z'n voorkeur toch? Maar goed ook, anders werd het zo saai...
Ik ben ook benieuwd naar Bibian GoLizz. Mijn man heeft altijd wat extra's met haar, en vooral voor hem hoop ik op een merrietje. Twee leuke jonge hengsten uit deze combi lopen, die wil ik wel met een ander waterleidinkje :P
Nou Melvinrandy, dat zou wat zijn... Het matcht goed tussen onze merries en deze hengst, dus je weet maar nooit. Maar we zijn al zo verwend de laatste jaren; durf niet meer te hopen :x

Vandaag zijn de drachtige dames ge-ent en ach, als ze toch vast staan maar even onder handen genomen. Word ik weer blij van, zeker met dit mooie weer; heeeeerlijk! Van de week ook de driejarigen even oppoetsen; zaterdag stamboekopname van de eerste jaargang van Chester. Vijf merries en een hengst gaan ervoor; hopelijk word alles opgenomen met een beetje leuke lijsten. Spannend!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:55

Ik kom hier uiteraard ook volgen :) komt ook al dichterbij, spannend!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 14:23

Zeker spannend (nog niet zoals bij jou, maar toch). Kijk er echt naar uit als ik deze dikke buiken in de wei zie: zo benieuwd wat erin zit! Ze zouden echt luikjes moeten hebben :roll:

Afbeelding

Afbeelding
_O-

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:28

Wat een prachtige dames, ik volg! Persoonlijk vind ik Bibian echt prachtig, ik ben echt dol op haar kleurtje.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:41

Aah zalige dikkies in het zonnetje! <3 Binnenkort is het aan jou Arianne. 8-)

Deze keer een merriejaar? Al wil dat hier nog niet meezitten hihi. :') Vorig jaar ook 3 hengstjes en 1 merrie hier.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:46

Prachtig! Ik volg graag mee!

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:47

ik volg ook mee!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 14:54

Ah leuk! Gezellig dat jullie ook volgen.

Kiekeboefje, dat heb ik ook. De vossen met licht behang vallen vaak meer op, maar dit vind ik ook echt mooi hoor. Het is de lieveling van mijn man, dus jij kan al niet meer stuk :P

:x Sssst, niet zeggen Pretty! Komt vast nog goed bij jou. Op naar de volgende, dame mét mooi kleurtje *\o/* Hoeveel kansen heb jij eigenlijk op een aparte kleur?

Als ik écht zou mogen kiezen zou ik vooral bij Sonneke en Lonneke een merrietje willen. Bonneke heeft al veel merries gekregen, Sjirkje had 2 jaar geleden al een merrietje, Candora maakt me eerlijk niets uit (beiden interessant) en tja, Bibian maakt ze gewoon niet in vrouwelijke vorm :')
Lonneke willen we zo graag een keer een merrietje uit hebben om mee door te gaan. Ze is al wat ouder en pas een paar jaar hier, dus tja. En uit Sonneke x Chester is 3 jaar geleden ons toppertje Giddy-Up geboren. Zo eentje fok je niet weer, maar een vol zusje zou wel heel welkom zijn.

Net als vorig jaar heb ik een beetje het gevoel dat er ergens iets mis gaat. Stom is dat toch .... Maar goed, mijn voorgevoel liet me toen ook in de steek; hopelijk nu ook.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:43

Oh nee zeg Arianne,laat dat voorgevoel nu ook maar niet kloppen! Ik weet het nog van vorig jaar dat je dat had ja.

Dan hoop ik dat je uit Sonneke en Lonneke een merrie krijgt!
Ik wil ook heel graag uit Nikita een merrie. :o Zo heeft elk zijn voorkeuren.
Ik heb bij elke combi kans op een apart kleurtje maar goed,het is een plus en geen must.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:46

Ik volg weer!

Leuk die shetten baby's. En Candora is gedekt door de halfbroer van mijn Finley. Leukleukleuk.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:42

Aaaah, ik had het ff niet zo snel gezien dat je nu toch een topic had!!!
Ik ben wel benieuwd welk kleurtje er uit Sjirkje komt...
En een vol zusje van Giddy-up zou ook wel tof zijn zeg!

Wel leuk dat er waarschijnlijk eerst wat veulentjes bij jou komen, voordat de mijne komt haha..
Jeetje wat een hangbuikjes hebben jouw merries zeg... :D

En dat voorgevoel.. Heel logisch na de nare verhalen die we al gehoord/gelezen hebben.. Maar we duimen natuurlijk dat het allemaal goed gaat! :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:44

Ik volg! Wat een leuke pony's :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:48

Ik volg ook mee!! Prachtige shets heb je zeg <3

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:49

Ik volg mee :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:49

Aaah, dank jullie wel! +:)+
Nou Pretty, jij duimen voor merries bij Lonneke en Sonneke, doe ik het bij Nikita :D
Heey Reynir, leuk! Ja, klopt, krijgen we familiebanden, haha.
Ha Petra! Gezellig... Ja hè, zou mooi zijn, een zusje van Giddy?! En ja, jij kunt eerst lekker bij ons spieken hoe de veulens het doen en dan óp naar die van jou. Fingers crossed.
Ach, dat voorgevoel komt misschien meer doordat het hier al jaren gewoon allemaal goed gaat met veulenen; nooit dierenarts nodig, niet vroeg vergooid. Hooguit een keer een guste merrie. Het móet een keer mis gaan ergens :n

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:22

Ik kom ook mee volgen! Erg knappe Shets heb je weer. En als er wat veulentjes zijn zou ik het echt niet erg vinden om even langs te mogen komen hoor O:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 21:52

Altijd welkom, dat weet je ;-)
Oh en gefeliciteerd! Y)(^)