Mijn eigen once i a lifetime merrie was bevallen van een super mooi merrie veulen.
Ze was zo mooi en in mijn ogen gewoon alles wat ik graag wilde.
Zo wilde ik er wel meer fokken dus direct speelde de gedachte om mijn merrie weer te laten dekken.
Helaas was al snel duidelijk dat mijn merrie daar anders over dacht,ze vond het allemaal helemaal niet zo geweldig en accepteerde haar mooie veulentje niet
Spannende dagen volgden en helaas moesten we besluiten het veulen bij een pleegmerrie te plaatsen.
Toen sloeg bij mij toch wel de twijfel toe want ze had me een bloedmooi veulen gegeven maar vond het zelf blijkbaar echt zo vreselijk dat ze haar veulen zeker vermoord had als we het niet weg hadden gehaald.
Was het nog wel verstandig om deze merrie te laten dekken?
Een jaar overgeslagen en na veel twijfel toch besloten het nog een keer te proberen.
Helaas bleek de merrie zo zwaar geblesseerd dat we afscheid van haar moesten nemen dus het hele plan ging de prullenbak in.
Inmiddels was dit prachtige veulentje uitgegroeid tot een geweldige grote fantastische merrie en begon vorig jaar het idee te spelen om haar te laten dekken.
Ik had het al helemaal uitgestippeld
we zouden haar laten dekken en dan verder gaan met zadelmak maken en dan kon ze in de winter mooi de ibop lopen...best een goed plan vond ik zelf
Maar zoals ik inmiddels wel geleerd heb gaan dingen vaak niet zo als gepland en op een dag stond ze zo ziek dat ze met spoed naar Utrecht moest en daar uiteindelijk 2 weken moest blijven.
Daarna heeft ze lange tijd nodig gehad om weer op te knappen dus het idee om te dekken ging weer in de koelkast.
ik had bedacht om haar dan toch maar eerst wat verder door te rijden als ze opgeknapt was.
Daarna eerst een paar jaar de sport in en dan een veulen.
Ook best een leuk plan maar deze tante was toch wel even andere koek
We hebben behoorlijk onze handen er aan vol gehad en omdat ik echt het idee had dat het vooral hormonen was heb ik toch besloten haar dit jaar te laten dekken
Uiteindelijk is de keuze gevallen op Valdez ,alles ging zoals het moest gaan en inmiddels is ze een aantal keer gescand en ze is qua gedrag 100% positief verranderd
8-6-2016 is er dus een kleine Valdez x Zhivago op komst
ïZie hieronder papa en mama

x

ja je zou haast een bruine verwachten he als je ze zo ziet.