Ik durf het namelijk nog niet helemaal te geloven dus wilde eigenlijk wachten tot de 100-dagen scan is geweest.
Maar nu dan toch mijn allereerste eigen volgtopic

Laat ik even vertellen hoe het is gelopen.
Mijn merrie Venthe is een nakomeling van Numero Uno x Garant.
Inmiddels is zij 13 jaartjes jong en heeft nog nooit een veulen gehad. Ik heb haar al sinds haar 3e jaar en samen hebben wij alles gedaan (goh wat klinkt dat lekker zoetsappig

Inmiddels zijn wij M springen, M2 dressuur en B eventing. Deze merrie gaat nooit meer weg, mijn grote vriendin door dik en dun zal altijd bij mij blijven. Mijn grootste droom was dan ook een nakomeling van haar om later mee verder te gaan wanneer mijn bolle niet meer kan.
Maarja ik ben een arme student... Gelukkig heb ik een moeder die ook in de paarden zit en net zo graag een veulen wil als ik. Na jaren van overleg, wikken en wegen is dit jaar de knoop door gehakt; WE HEBBEN GROENLICHT!!
Maar eerst wilde ik de dierenarts spreken, mijn merrie is niet meer de jongste en heeft nog nooit een veulen gehad, was dit wil verstandig of kon ik beter gewoon een jong paard kopen. De dierenarts (die mijn merrie de afgelopen 10 jaar heeft behandeld) zag niet in waarom het niet kon, ze is altijd gezond geweest en is op dit moment in top conditie. Ook heeft ze altijd elk jaar een mooie cyclus gehad dus ook dat functioneert nog, voor de zekerheid wel laten scannen om te kijken of er geen cystes op haar baarmoeder zaten maar alles zag er nog perfect uit

Inmiddels had ik al een hengst uitgekozen (ook na veel overleggen met anderen die er wel verstand van hebben

Nou vervolgens was het begin april en ik wilde graag vroeg beginnen met dekken zodat we het eventueel vaker konden proberen. Mijn merrie die elk jaar een perfecte cyclus heeft... je raad het al dit jaar was er nog absoluut geen sprake van hengstigheid. Besloten om haar te spuiten maar hier reageerde ze niet goed op, ze had wel een ei maar deze was absoluut niet groot genoeg. Haar voor een week op de regumate gehad en toen weer opnieuw gespoten. Dit keer wel een groot ei, helaas niet helemaal mooi rond en ze toonde ook totaal niet hengstig... Toch geïnsemineerd maar ik had er al geen goed gevoel bij. Tijdens de 18-dagen scan bleek ze dan ook leeg te zijn, weer geen tekenen van hengstigheid dus maar weer gespoten. Dit keer werd ze wel erg goed hengstig en had ze een prachtig kogel rond en groot ei! Ik had goede hoop, ze werd aan het begin van de dag geïnsemineerd en 's avonds was het ei weg. Perfecter kon niet! Maar helaas met de 18-dagen scan bleek ze toch weer leeg... Ik had alle hoop laten varen, mijn droom lag in stukken. Ik moest mijn merrie maar weer mee naar huis nemen, de baarmoeder liet weer geen tekenen zien van hengstigheid.. Ik besloot dat spuiten maar te laten zitten, ik had de hoop opgegeven.
Tot ik haar 3 dagen later in de wei zette; knetter hengstig als wat!!! Al piesend liep ze naar de wei

Vervolgens het lange wachten tot de 18-dagen scan; ZE IS DRACHTIG!!!!

Ik was in de zevende hemel, eindelijk! Op 21-dagen is ze nog een keer gescand en alles zag er nog steeds goed uit.

Nou nu dan eindelijk even de toekomstige mama en papa voorstellen
Venthe L. (Numero Uno x Garant)

En de papa
Arezzo VDL (Chinchin x Heartbreaker)

Ik kan het nog steeds niet geloven en leef in vol spanning naar de 100-dagen scan...
Wachten jullie met me mee??