MN shet is drachtig, tenminste dit heeft de dierenarts ons verteld toen hij even naar mn shet heeft gekeken, hij was bij onze kalveren, vandaar. Dit is al wel een hele poos terug .
Maar, Ze heeft geen super dik buikje, wel een klein hangbuikje. Vorig jaar had ze ook geen dikke buik maar er kwam toch een veulen. Ze heeft al wel iets uier. Tenminste, ik denk niet dat het van dr vorige veulen was want ze zijn dikker als een maandje terug. En ik ging een maandje terug ong. Op dr zitten maar dat wou ze niet hebben dus toen dacht ik, jij bent drachtig. Alleen, omdat ik nu echt twijfel en MN opa ook denkt dat ze niet (meer) drachtig is,ging ik vanmorgen even op dr zittwn om te kijken of ze het wou hebben. Dit x half, ze liet het wel toe maar volgens mij vond ze het niet heel fijn.
Ik heb evt. Een foto van de uiers.
Ze is vrijdag uitgerekend dus opzich kan het nattuurlijk nog.
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren. Hoop dat andere bokkers er meer uit kunnen halen .
Shetbelike
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 15:11
Deze beter? Heb er niet meer
capopjekop
Geplaatst: 05-05-15 15:13
Ik heb geen ervaring met drachtige pony's. Maar als de dierenarts haar eerst drachtig heeft gescand dan kan ze toch niet zomaar niet meer drachtig zijn? Als er iets mis is gegaan tijdens de dracht dan moet je dat toch aan haar gemerkt hebben lichamelijk of qua gedrag?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 05-05-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Shetbelike
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 15:14
Niet gescant,er is even naar gekeken
capopjekop schreef:
Ik heb geen ervaring met drachtige pony's. Maar als de dierenarts haar eerst drachtig heeft gescand dat kan ze toch niet zomaar niet meer drachtig zijn? Als er iets mis is gegaan tijdens de dracht dan moet je dat toch aan haar gemerkt hebben?
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 05-05-15 15:15
Aanvallend? Ik help om de foto groter te krijgen omdat je op zo'n klein plaatje het niet goed kan zien en ik zeg dat hij onscherp is en dan ben ik aanvallend?
Schiet mij maar lek...
Vaag verhaal van de DA...even kijken....dat zegt niets...sorry...
capopjekop
Maar als ze kort drachtig is kun je dat toch nooit met zekerheid vaststellen door enkel te kijken?
Chiave
Ik vind het knap dat de dierenarts dat van de buitenkant kan zien. Heeft hij niet iets geopperd in de richting van "het zou mogelijk kunnen zijn dat"?
IlovePuk
Heeft hij alleen gekeken? Niet opgevoeld? Dan is je merrie niet drachtig denk ik. Weet je wel zeker of er een hengst bij is geweest?