Dit jaar ben ik vroeg, maar ik kon niet meer wachten haha! Vorig jaar heb ik de dracht van Thuja bijgehouden op bokt. Hier zijn enorm veel enthousiaste reacties op gekomen, onder andere door Glamourdale, aangezien hij tijdens haar dracht kampioen werd op de centrale hengstenkeuring van 2014! Het leek me dit jaar wel leuk om een groot topic te maken over alle drie de veulens die op komst zijn, so here we go!
Veulen nummer 1 is een Lord Leatherdale x Jazz, van de merrie Fresia. Fresia behaalde dit jaar 80 punten op de merrietest en heeft de predicaten prok en elite. Ze is uitgerekend op 25 februari. Het wordt haar eerste veulen, dus we zijn erg benieuwd!
Fresia:

Lord Leatherdale:

Het tweede veulen is een GLAMOURDALE x Sibon W! Het is natuurlijk super leuk om je zelf gefokte merrie te dekken door je zelf gefokte dekhengst, dus dit heeft mijn opa dan ook gedaan! Ik ben benieuwd! De moeder van het veulen, Zalitea, is spring gefokt en eigenlijk al haar hele leven fokmerrie. Ze is uitgerekend op 15 april.
Zalitea:

Glamourdale
:
And last but not least, Thuja! Haar vorige dracht was hier te volgen: [KS-MK] Thuja's dracht, er wordt een veulentje verwacht! ♥ Ze is voor de verandering gedekt door Lord Leatherdale
Thuja heeft de predicaten prok en preferent. Ze is uitgerekend op 16 mei.Thuja:

Lord Leatherdale is te zien bij Fresia!
Wat verwachten jullie voor veulentjes? En welk veulen lijkt jullie het meest interessant?
Ik ben benieuwd, ik zal regelmatig foto's plaatsen van alle drie de merries. Het zal nog even duren voordat we in de buurt van de eerste geboorte komen maar goed, de voorpret is ook leuk!Tot snel!