nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:25

:D Lekker boefje zo met die steigerfoto :D . Fijn dan dat hij onder het zadel dan weer zo braaf is.
Wat donker valk is hij ook zeg.
Hoe groot is zijn moeder?

Zo te zien hebben de DC's beste wel body en bepaald geen teer benenwerk.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:27

Mijn Sunshine is ook zo'n topbrave 3 jarige. Inmiddels is ze beleerd onder het zadel en voor de kar. Nog nooit een stap verkeerd gezet. De 2e keer voor de kar kon ik haar al helemaal alleen inspannen en wegrijden. Ze vind het allemaal geweldig.
Die van mij heeft trouwens wel hele smalle beentjes :+

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:48

Leuk dat alle DC’s zo braaf en welwillend zijn. Ik ben heel benieuwd hoe die van mij het gaat doen na de winter. Z’n moeder is nogal lastig dus hoop dat hij iets koeler is.

Wat ziet Kriebel er goed uit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar rijfoto’s! Kan ik stiekem ook even kijken hoe het er bij mij ongeveer uit gaat zien aangezien die van ons best wel op elkaar lijken met hun stevige body’s en stevige benen.

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:24

Afbeelding
Caya is inmiddels B gestart met onze oudste zoon, ze vind het best nog wel spannend zo allemaal maar met de nodige km erop komt het vast wel goed, als ze iets eng vind dan wil ze er niet meer voorbij maar verder is ze best braaf.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:50

Kriebel heeft inderdaad behoorlijk wat body en is een stuk grover dan zijn moeder. Maar dat is een poppetje. Flinke benen er onder inderdaad met mini hoefjes. Ook een vrij zware hals, maarja, ik heb een type :')

LDRD, Kriebels moeder is 1,58. Of nouja, was 1,58 toen ze 8 was. Inmiddels is ze 24, en iets kleiner.

Kelly, heb helaas geen recente foto' s of filmpjes, alleen van de 1e keren er op. Maar morgen mag meneer voor het eerst mee naar een groepsles in een binnenbak, dus zal kijken of er daar iemand is die een foto of filmpje wil maken.

Moet dan wel zeggen dat Kriebel een tijd te traag is geweest, en dat ik voornamelijk bezig ben met hem van achter naar voor laten lopen. Hij loopt dus nog niet nagevelijk, omdat ik het tempo belangrijker vind. Eerst van achter naar voor en dan komt nagevelijkheid 'vanzelf'.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:12

Afbeelding
Dit was mijn kriebelvriend vorige vrijdag. Hij had wel wat spanning, want het was de eerste keer in een binnenbak. Hij is wel vaker mee geweest naar het bos, dus dat is 'normaal'. Desondanks was hij zo braaf. Hij gaf aan graag te willen draven maar heeft geen stap verkeerd gezet. Ook niet toen er opeens trekkers de binnenbaan ingereden kwamen of een grote kar met balken en staanderd. Echt, ik kan niet in woorden uitdrukken hoe onwijs blij ik met hem ben. Hij is echt mijn maatje en net als zijn moeder zal hij me niet in de steek laten.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:12

Wat superleuk dat je zoveel plezier met Kriebel hebt en dat hij zo superbraaf is :j . Zo te zien was hij er wel moe van :D .

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:13

LDRD, dat dacht ik ook. Maar toen hij thuis kwam heeft hij nog 3 uur met zijn shetlander vriend in de longeerbak gespeeld en gecrosst.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:18

:D :D Goede conditie dus.

Onze Dock is ook de hele dag met zijn shetvriendje aan het donderjagen. Kan in zijn speelgedrag wel zien dat hij langzaamaan meer hengst wordt, t gaat er af en toe stevig aan toe }:) . Maar goed, dat mag ook wel als anderhalf jarige zo langzaamaan. Hij was tot nu toe voor een hengstje wel heel erg braafjes :D .

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:28

LDRD, wat heerlijk dat hij ook een shettevriend heeft! Moet zeggen dat Kriebel pas met 2,5 hengstengedrag ging vertonen, maar dan ook direct zo erg dat hij opgehaald mocht worden uit de opfok 8)7

Verder wil ik iedereen een fijn 2019 toewensen!

Ik hoop dat al jullie DC's minstens net zo fantastisch worden als mijn vriend!

Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:29

Leuk weer wat van de andere DC-tjes te lezen!

Volgens mij heeft Kriebel een ontzettend fijn karakter! Hij was wel moe van zijn eerste binnenbak ervaring zo te zien, haha!

Ojee, de hormonen worden wakker bij Doc!

De kop is er in elk geval af Christel! De ontspanning komt wel wanneer de ervaring wat groter is.

Ik ben benieuwd hoe Donny het zo gaat doen Kelly!

Wat fijn dat Sunshine zo’n prettig karakter heeft Janneke!

Auryn maakt het goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:14

Auryn ziet er goed uit! Vind dat blesje ook zo leuk bij haar.
Is ze nou zo overbouwd of lijkt dat maar zo op de laatste foto?

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:37

Ze is inderdaad erg overbouwd! Mag ook, ze is nu officieel een naarling.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:49

Die gaat dus nog een stevige groeispurt maken straks. Beetje naarling hoort erbij :D .

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:22

De paarden lopen bij ons al wat dagen op de tegels vanwege de nattigheid. Maar daar kan je natuurlijk niet lekker rennen en moet je je steeds beheersen. En wat wil een jonge hengst die aan het ontdekken is dat hij hengst is? Ja juist, rennen. Vanmorgen dus Dockje toch maar even de wei in gegooid ondanks de prut. Zie het resultaat :+ .
Zijn shetvriendje bedankte voor de eer om toch even de wei op te gaan, het watje :D .


Afbeelding


Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:26

Evita, Auryn ziet er goed uit hoor! Inderdaad wel lekker in een naarling pak, maar daar groeit ze uit. Mijn 2018 merrie ziet er ook niet uit.

Ik vind dat Kriebel inderdaad een geweldig karakter heeft. Maar het is echt geen makkelijke. Wat dat betreft is het duidelijk een echte Nimmerdor. Dominant, nergens bang voor, speels, zelfverzekerd en stelt eisen aan wie wat met hem mag.
En dan is dat laatste zo erg, dat niet eens iedereen hem mag vasthouden om mij op te laten stappen.. Maar als je weet hoe je daar mee om moet gaan is hij super.

LDRD, oh wat een heerlijk moddermonster! Zo zien die van mij er ook uit. Zelfs mijn wedstrijdpaard -O- een vies paard is een gelukkig paard!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:47

:wow: Wow, dat is nou echt een blubbomino! Haha! Hij heeft zich lekker uitgeleefd aan zijn blije hoofd te zien.

Bijna alle veulens in haar groep zijn modelletje skischans. Overbouwd zijn hoort in deze periode, maar elegant is het niet :+

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:49

ik kom gezellig mee doen ik verwacht eind april een veulen van Don cremello Du bois 23 april is ze uitgerekent kijk hem nu wel ondertussen de buik uit...

mijn merrie heet Laylah 1,55-1,60 groot en is 17 jaar jong ze is een koffievos KWPN met een heel fijn karakter en ik vond dit de perfecte hengst om dit karakter een beetje te houden, het word mijn eerste veulen! :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:33

Spannend! Ze krijgt al een mooi buikje!

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:24

Leuk weer een DC op komst :D . Merrie ziet er goed en rond uit. Wat is haar afstamming?

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:43

Dankjewel! haar afstamming weet ik ongeveer zou van Reikja moeten zijn verder weet ik het niet precies, weet niet of het haar eerste veulentje is daarom doe ik het nu :) ik vind het echt spannend!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:56


Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:12

Dieuwke_ schreef:
Ik volg ook, hier ook een DC op komst uit mijn vosmerrie. [KS-MK] Goud op komst! Shenzi (v. Uromast) x Don Cremello du Bois

Ik sta bij Kelly op stal dus ik zie dagelijks haar DC hengst en dat maakte de keuze dan ook niet moeilijk om voor DC te kiezen :))


leuk hoor ben benieuwd wie als eerste is wedstrijdje hihi

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:39

Oh Dieuwke, wat een spannende combi zeg :)) .

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:52

Welkom allemaal. Mijn dc is nu 2 en lelijk :+ . Over 2 weken wordt hij gecasteerd. Hij is klopthengst helaas.