Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:56

Wow wat een heftig verhaal Noisy! Bij het zien van de laatste foto schoten de tranen ook in mijn ogen hoor, wat moet je geschrokken zijn nadat je hem niets vermoedend kwam halen. Een geluk bij een ongeluk dat je hem nu hebt opgehaald, hopelijk komt hij er helemaal bovenop. Ik duim voor je!

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:23

Jeetje noisy je verhaal. Ik ben blij dat je nu ook weet welke stappen je kan ondernemen.

Je paarden uit handen geven is altijd wat tricky soms is het goed soms niet. Denk regelmatig gaan controleren als je de luxe hebt. Maar zelfs dan kan het nog gruwelijk fout lopen.

Mighty Joe is ook een knapperd. Heerlijk die kleur

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:36

Ik ga altijd eens per maand hooguit 6 weken langs, maar ook in die tijd kan er van alles gebeuren.
Je verwacht dat je je veulen op een goede plek laat opgroeien en dan krijg je dit terug.
Echt vreselijk.
Ik hoop echt dat je goede stappen kan ondernemen tegen ze

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:43

Jesus christ noisy wat een verschrikkijk verhaal!
Ga je nog actie ondernemen tegen de opfok of niet? want dit kan toch zomaar niet....

Heel veel sterkte en geluk nu je hem dicht bij je hebt, komt vast helemaal goed ze zijn nog jong :(:)

Flo zit nu aan het einde van haar kuurtje, vraag me af of ik over een tijdje weer bloed zal laten prikken om te kijken of het is verbeterd?
Zal is informeren wat wijsheid is bij de veearts

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:45

Dankje Djoena, ik ga zo even op het topic kijken.

Dankjullie allemaal voor het helpen meekijken met Lily of ze de goede kant op gaat. <3

Leuke foto Melissa!

Welkom Soezee, ik ben benieuwd naar jouw veulen :)

Wauw Morpheus, wat een hoogte al, zeg!

Soezee wat een prachtig paard heb je!! <3

Hhahah, Emita, Lily is ook een ukkie hoor, ik denk dat ik toen ik gemeten heb verkeerd gekeken heb, ik denk dat Lily nu ongeveer 1.40 is ofzo.

Wat een heerlijke foto van Sam <3

SBlom, wat goed dat hij al zo de trailer ingaat.

Flux, in een woord , Wauw! <3 Ik ben altijd een beetje jaloers op jullie weides...

Noisy, wat ontzettend naar, vooral dat hij helemaal onder de wormen zit, dan zitten de andere paarden in de opfok dus ook onder. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij er net zoiets uitziet als Lily, dus echt schrikken doe ik niet. Meid, ik hoop maar dat hij snel weer opknapt en er weer fijn uitziet.

Cortado ziet er goed uit!

Verani, klinkt goed zeg!

Noisy, ik ga zo even je topic lezen. :)

Donna, zie je al verandering/verbetering bij Flo?
Wij moeten Lily de 18e voor de 2e keer ontwormen. We hebben trouwens geen wormen gevonden.


Afbeelding
Kusje met Bengel


Afbeelding
Nog steeds heel veel vliegen

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:11

Gaat de goede kant op met lily :) ohh en die vliegen :oo zo blij dat ze hier alweer weg zijn

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:37

Ik kwam een hele knappe Deja tegen! Heeeeel gaaf is die al Flux! <3 <3

MightyJoe : Erg mooi met die hoge zwarte benen, gaaf dier en ziet er goed uit! :j

Noisy : De fotos in het topic zijn nog erger!!! Niemand zou toch zn paarden daar nog heen moetne brengen....

Rocy : Ik vind dat ze er al beter uitziet!! Gaat de goede kant op!

Kleine fotospam van mn draakje. Vandaag heb ik haar achterbenen gewassen en haar staart, was wel weeer nodig. En caia zou caia niet zijn als ze dat niet allemaal braaf toeliet :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:52

Rocy die ziet er al veel beter uit!

Nynkster wat een gaaf koppie heeft ze <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:00

Nynkster, wat heb je toch een leuk dier!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:03

Dankjulliewel! Ik ben zoooo blij met haar <3
Even kijken hoe ze het in de winter doet met haar vacht. vorig jaar schuurde ze en zweette ze al bij kleinste beetje zon. Hoop dat het nu beter is

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:11

Zijn jullie paarden ook zo aan het verharen nu?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:25

Ja! Ondanks dat Rudi er nu zo belabberd bij staat is hij me toch aan het verharen! Hele plukken komen eraf.

Caia ziet er goed uit!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:28

Mooie fotos van mooie Caia <3

Lily begint nu wel een beetje te verharen. Maar het is hier overdag nog wel erg warm, snachts koelt het goed af. Overdag 27/28 graden en snachts 16/17

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:29

Hier ook. Vandaag 23 graden met {:} in Amsterdam

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:12

Aahw knappe caia... Ze weet het zelf ook volgens mij <3

Hier is het heet pffff maar even gebruik van gemaakt om de staart van moeders te wassen...

Flo ziet er vandaag zo uit (dr vacht is al echt dik)
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... :?
Afbeelding
Afbeelding

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:23

Vreselijk Noisy...veel sterkte ermee.
Ik typte het net al in je andere topic, maar ik ben daar vorig jaar ook wezen kijken voor een plekje voor die van mij. Niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde. Daar dus naar mijn gevoel geluisterd. Heb haar echter ook een kleine 2 maanden bij particulieren gehad en dat zag er echt supergoed uit toen ik kwam kijken. Toen niet geluisterd naar mijn gevoel, dat zei dat het een beetje vreemde mensen waren. Want objectief gezien zag alles er perfect uit, was ook nog eens dichtbij en goedkoop. Toen ik er eenmaal stond, bleken ze soms wel en soms niet te voeren. Stonden ze midden in de winter met vreselijke kou zonder ruwvoer een paar dagen. En zonder water. En dan weer een paar dagen wel hooi en dan weer een paar dagen niet. Dus daar heb ik haar direct weggehaald toen ik er achter kwam. Maar wel geleerd om ALTIJD op je gevoel te vertrouwen.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:48

Wat een drama Noisy. :( Hopelijk knapt hij gauw weer op.

Floki's buik ziet er naar mijn mening nog steeds wat bol uit, maar hopelijk is dat nu gewoon een goed gevulde ruwvoerbuik. De bovenlijn heeft nog even te gaan, maar ik vind haar er al wel beter uitzien. Wel ben ik benieuwd wat ze uiteindelijk zal doen qua grootte. Als ik hier de veulens van dit jaar naast hun moeders zet zijn die in verhouding al minstens net zo groot.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:28

Ik vind dat ze er al veel beter uitziet DonnavZ +:)+ Ze heeft inderdaad nog wel een wat bolle buik maar over het algemeen zie ik echt wel verbetering.

Lirene, ik had er destijds geen slecht gevoel bij. Maar ze kan een goed praatje houden...

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:42

Hier hebben ze een maand geleden al een flinke slag gemaakt met verharen, momenteel komt er niet heel veel van af. Maar ze hebben ook al best een vacht.

Floki lijkt zo wel al vooruitgang te tonen. Ik vind de bovenlijn al wel wat beter ogen, buikje nog wel een beetje apart inderdaad. Maar dat los je vaak ook niet in enkele dagen op.

Ik hoop dat Rudi er snel bovenop komt, wat een nachtmerrie zeg!

Déjà had ik ook nog gezien, knap dier is dat toch!

Vu gaat haar gangetje, leeft zich nog lekker uit in de wei en komt dagelijks haar portie aandacht even halen. Heel af en toe gaan we een klein blokje om, laatst heeft ze voor het eerst vrachtwagens, groot landbouwverkeer en een graafmachine gezien. Nog wel spannend, maar ze blijft stoer voorop lopen (en moeder stelt zich vaak erger aan :') ). Haar voorpluk is alleen dusdanig lang en dik dat het constant in haar ogen hangt, dus ze loopt momenteel als pennypony met een vlechtje in haar voorpluk :o .
Afbeelding

Arme moeder Kirs heeft het er maar zwaar mee, je zou er bijna medelijden mee krijgen :')
Afbeelding

Voor de rest heeft ze een beetje last van grootheidswaanzin, want ze mengt zich graag tussen de grote heren van de kudde
Afbeelding

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:54

@Noisy, ja dat is ook zo, ze kan goed kletsen. Ze kwam zelf ook niet zo verkeerd over, maar toen ik er was, was het wel echt een enorme troep en wilde/kon ze ook nog geen accommodatie voor de winter laten zien. Ik vertrouwde het gewoon niet zo, maar kan me ook wel voorstellen dat je hem er wel naartoe stuurde... enorm vervelend dat je zo afhankelijk bent van anderen als je je paard uitbesteedt...

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:26

Ik had me al eerder gemeld, maar ben niet zo'n fanatieker poster. Ik lees wel graag met jullie mee!

Vandaag bedacht dat het toch wel leuk was wat actiever mee te doen met dit topic. Ik ben de trotse eigenaar van mijn eerste eigen paardje, Sproet aka Fee.

Ze is nu dik 14 maanden en 1.40 hoog. Ik hoop dat ze de 1.50 aan gaat tikken, maar dat moet wel lukken. Plannen zijn haar voor de koets te beleren, en als ze uitgezwaard is western.

Het is een heerlijke knuffel, dat was ze al toen ik verliefd op haar werd toen ze twee weken oud was. Echt het liefste paardje dat ik ooit heb ontmoet.

Ik heb het geluk dat ze lekker op kan groeien bij haar 'familiekudde'. Het is steeds weer genieten om haar daar te zien.

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:37

Groeit al hard swartbeesie!

Zag gister deze foto’s Sam staat in behoorlijke groep maar is echt jut en jul met 1 andere hahaAfbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:00

haha ja zei al tegen Ilona dat ze elkaar echt gevonden hebben :P
Echte matties

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:34

Zelfs de benen lopen synchroom _O-

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:49

Haha leuk he
Ze kan geen foto meer van Jagger alleen maken :P