[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:10

Kabayo gefeliciteerd met de dracht! Hopelijk dit keer wat meer geluk bij jullie!

CL, Gentle ziet er goed uit hoor. Ben benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen.

Woggy, succes morgen met het kazstreren ( :+ )
En twee merrie's die het er van nemen dus. Hopelijk gaat Lies iets sneller :o

Ik heb trouwens toch maar weer een keer een fototopic gemaakt:
[KS-ITP] Rooskamps Morena haar eerste daagjes (Welsh NWR)

Dit is dus de combinatie die ik nu nog een keer maak. Zal zo eens bellen hoe laat ze hier denken te zijn voor het insemineren...

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:18

Gefeliciteerd kabayo *\o/*

Oh das leuk als je er zelf mee aan slag gaat CL

Ik spiek straks even in je topic aniekr

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:24

Gefeliciteerd kabayo.

Welkom aniekr.

Ik had vandaag mijn merrie met 39 graden koorts staan. Pompen met ademen en niet willen eten.

Waarschijnlijk een virus. Wel was ze weer heel mooi hengstig aan het worden alleen had ze te veel vocht in de baarmoeder dus nu ontstekingsremmers gehad en een vochtafdrijver. Morgen ochtend scannen om te kijken of het vocht afneemt.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:54

Ocharme Angelpam. Is het al erg warm bij jullie? Want dit weer is vragen voor longontsteking etc. Ben er geen vriendjes mee voor mijn veulens koud warm koud warm. -O-

Kabayo gefeliciteerd!! *\o/*

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:57

Wat een onwijs knap veulen Aniek!
Angelpam, wat balen, hopelijk knapt ze snel op!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:16

Kabayo gefeliciteerd!

Angelpam beterschap met je merrie.

Aniek ben benieuwd wat voor knaps je volgend jaar weer krijgt!

Hier 1 merrie afgeslagen nu, maar blijft bij de hengst staan of ze weer terug komt. En Céline is vandaag hengstig geworden in de veulen hengstigheid en dus weer gedekt. :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:11

Angelpam, het zit je niet mee he? :(

Kabayo gefeliciteerd! Alle drukte om slecht zaad is voor niets geweest :)

AniekR: ook gezellig dat je weer van de partij bent!

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:39

Fotsy, ben benieuwd of ze het ei netjes tot morgen vasthoud! Ik ken dat gedoe met sperma uit Duitsland maar al te goed, ik had vorig jaar precies hetzelfde na Pinksteren (of was het Pasen? Ik weet het niet meer :+ )

Farahtje, ik heb geen ervaring met ET, ben er zelf ook zeker niet voor. Of het moet echt zijn zodat de merrie in de sport kan blijven lopen, of een reden heeft dat ze zelf geen veulen kan dragen. Maar om gewoon meerdere veulens per jaar van 1 merrie te fokken vind ik het niks. Maar dat is in jouw geval de reden ook niet.

Ach wat vervelend Murosch, dat komt ook sh*t uit zeg!

Aniek, leuk dat je ook weer van de partij bent! Knap veulentje heeft Lies ook dit jaar gegeven <3

Amarilles, spannend, nu die lange 18 dagen wachten.

CL, leuk dat je ook weer met Jill van de partij bent!

Oh pretty, wat kunnen merries ook vreselijk irritant zijn 8)7
Hier had ik dat ook, hinniken naar mijn ruin (die wel pas dit jaar gecastreerd is, en nog hengstengedrag vertoond), en chagrijnig doen tegen de jonge hengst die bij de dames in staat :x
Ik hoop dat jouw dames de hengst vandaag wat leuker vinden!

Lisa, succes met de castratie, toch altijd spannend. Super fijn dat het met Ebby weer beter gaat!
En ik zal duimen dat Kyowa drachtig is, fingers crossed!

Blaze, ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt en of ze nog hengstig wordt voor donderdag.

Kabayo, gefeliciteerd met de dracht!

Hè bah angelpam, het zit je ook niet mee :(:) Hopelijk knapt ze snel op!

Hier gaat mijn merrie gelukkig ook goed, al heeft ze me gisterochtend nog bijna een hartaanval bezorgd :')
Ik was er zondagavond ondanks dat de DA geweest was toch niet helemaal gerust op, dus haar 's avonds nog in de gaten gehouden op de camera, maar alles zag er normaal uit. 's Nachts de meeste idiote scenario's gedroomd, en toen schrok ik om 4.45 uur wakker, kijk op de camera en zie haar helemaal plat liggen, kon ook geen beweging ontdekken, *schrik*! Snel aangekleed en op de fiets naar stal gesprongen, al wist ik dat de kans groot was dat ze lag te slapen, maar dat kon ik niet rustig in mijn bed afwachten :+ Dus dan kom je op stal en liggen ze er gezellig zo bij, je aan te kijken van wat kom jij nou doen? _O-

Afbeelding

Direct maar even getemperatuurd toen ik er toch was, en netjes 37,6.
En gisteravond 38,3, vanochtend gezakt naar 37,3 en vanavond weer 38,0. Hopen dat morgen het verschil tussen 's ochtends en 's avonds iets kleiner is en dan is ze weer zo goed als de oude.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:57

Pfoe schrikken AZ. Hier was dat exact hetzelfde met Ella na die kolieken. Ze lag en zo stil..even die angst en een rilling en dan..beweging oef. :o



Dl hoe doe je dat toch,mijn merries zijn nog veel te gefocussed op hun veulen om dat toe te laten. 1x is het me gelukt met Vera en ze heeft het dan nog geaborteerd na 3 maanden. -O-

Cas nog even bij de dames gelaten maar neen hoor. Niks te verdienen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:28

Thanks allemaal, ben ook heel benieuwd wat er weer uit gaat komen.

angelpam, dat is niet zo best. Hopelijk is ze er snel weer bovenop :(:)

AZ dat is ook flink schrikken zeg. En vooral om ze dan zo aan te treffen in de wei.

Kwakkie is er vanavond bij Lies goed en wel ingekomen.
Ben soms zo blij met die brave merrie van mij. Uit de wei halen met veulen en al lekker op dr gemakkie. Had haar voer voor de opvoelbox gehangen, nou ze stond er al bijna in voor het deurtje openging :')
En kleine Morena heeft even met de inseminator meegekeken hoe kleine broertje of zusje gemaakt werd

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:33

Kabayo. Gefeliciteerd *\o/*

Angelpam. Dat is minder.... hopen dat ze snel opknapt!

Dustinlover. Spannend!

Az. Jeetje wat zou dat schrikken geweest zijn. Fijn dat ze beter gaat!

Pretty. Hopen dat ze dan allemaal drachtig zijn :P

AniekR. Spannend!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:56

Gedver Roma, stink merries! Wel blij dat het goed lijkt te gaan met je dametje. Ik ben er echt constant over aan het denken. Pony liet ik met 12 jaar oud dekken voor het eerst, gegarandeerd nog nooit een andere kerel opgezeten want ze vond het doodeng. Cadaar heeft een flinke pemel(iets met stereotypes??) en Pony had niets nergens last van.
Zaar zijn eerst merrie was weleens gedaan door een ander, maar dat formaat was ook niet bepaald te vergelijken met zijn ding...die hangt over z'n sprongen in rust :') Ook die merrie had nergens last van.
Ik denk dat ik een soort van 'excuus' zoek waarom Ebby wel, en jouw merrietje dus ook. Zijn ze gewoon zo...petite?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:01

Pretty ik heb er ook hoor die in de veulenhengstigheid niet tonen maar sommige wel overduidelijk. Nu 2 kunnen kunnen dekken daarin. Hopelijk pakt Céline ook meteen.

Braaf paard aniek :D

Az haha je kunt jezelf soms zo gek maken he :P en vooral die blik als je dan aan komt dan kun je ze wel iets hihi

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:08

Dankje wel allemaal! Wij zitten op een roze wolk :D Nu mijn friese dame nog. Alleen die is al een tijdje niet hengstig geweest (laatste keer was maart)

Welkom Aniek! Leuk je hier weer te zien en al direct geinsimineerd. Mijn duimen draaien :j Mooie combi hoor!

Az wat kijken ze je leuk aan haha. "Wat mot je??" Tempratuur schommeld inderdaad nog wat, maar niet extreem hoog gelukkig

DL super. Gaat lekker bij jou :)

Angelpam jeetje wat sneu! Hoe gaat het nu?

Mooi dier CubaLibre!

Fotsy ik duim met je mee dat je het op tijd hebt!

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:15

Ja, ze kunnen je heerlijk laten schrikken die paarden :D

Aniek, spannend!

Lisa, ik heb ook geen idee. Had eigenlijk ook nog nooit van dit soort dingen gehoord en nu inderdaad 2x vlak na elkaar. Moet zeggen dat Kas ook niet klein geschapen is, en dan is hij nog maar jong.

Aleeyah haar temperatuur was vanochtend 37.0, ben benieuwd wat het vanavond is.
Mijn relatie met haar is inmiddels flink verstoord, ze heeft zo'n hekel aan alles wat op een wormenkuur lijkt. Elke ochtend en avond weer strijd om die antibiotica erin te krijgen, gelukkig nog maar 2x..
En daarnaast heeft ze een aantal weken geleden een klap op haar hoofd gehad (waarschijnlijk). Waardoor ze een klein fractuurtje in haar voorhoofd heeft, en een flinke zwelling als reactie op de klap op van haar voorhoofd naar haar neus. Hierop moet ik een soort zalf smeren (inmiddels gelukkig om de dag), maar ook dat vind ze echt niet leuk. Dus als ze vermoed dat ik één van beide kom doen, wil ze niet meer bij me komen, en dat met mijn eigen gefokte merrietje, niet leuk :(

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:24

Amarillesx , Aniek , cubalibre en dustinlover hopelijk dat de dekkingen allemaal gelukt zijn en dat jullie merries over 18 dagen mooi drachtig gescand worden :) Ik vind de 18 dagen ook ontzettend lang duren!

Blaze dat was niet zo’n aardige tweeling dan :O

Kabayo gefeliciteerd!! Hopelijk blijft het vruchtje nu wel mooi zitten, vorig jaar heeft ze verworpen toch?

murosch zul je altijd zien… |o

Angelpam dat is niet zo best…Zou jammer zijn als je de cyclus daardoor moet overslaan…

al_zawraa gelukkig dat er niet weer iets ernstigs is maar ik kan me voorstellen dat je je kapot schrikt!!!

Hier alles nog steeds rustig, nog geen enkel spoor van hengstigheid te bekennen bij mijn merrie.. wat duurt dat wachten toch laaaaaaaaaaaaaaaang 8)7

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:37

Even ego berichtje.

Koorts blijft weg. Ze is weer helemaal zichzelf.
Net gescand. Vocht is mooi weggetrokken en er zit een mooi ei op rechts. Vrijdag nog een x scannen en de da vermoed vrijdag insemineren.

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:51

Wat een fijn nieuws angelpam!

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:55

Super nieuws Angelpam!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:06

Heel fijn nieuws angelpam!

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:10

angelpam schreef:
Even ego berichtje.

Koorts blijft weg. Ze is weer helemaal zichzelf.
Net gescand. Vocht is mooi weggetrokken en er zit een mooi ei op rechts. Vrijdag nog een x scannen en de da vermoed vrijdag insemineren.

Super zeg! Fijn bericht :j

Dankje sparky. Ja klopt met 60 dagen. Maar nu is ze stukje dicht gezet.
Wanneer was ze voor het laatst hengstig? Bij mijn fries duurt het ook al zo lang..

Az die arme merrie :(:) Tempratuur is gelukkig goed!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:24

AZ fijn dat ze wat beter gaat. Dat van die verstoorde relatie is heel herkenbaar. Ik heb mijn merrie een paar jaar geleden 2x per dag antibiotica moeten geven, twee weken lang. Die wilde ook echt niet meer bij me in de buurt komen en is helaas ook heel handig geworden in uitspugen. Lekker handig met ontwormen. :x

Goed nieuws Angelpam!

Witjes is inmiddels niet meer hengstig. Nu aftellen naar 6 juni!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:28

Oh AZ niet fijn. :(:) Hopelijk draait ze snel bij. Wel goed dat ze geen koorts meer doet.

Angelpam dat is goed nieuws!


Nou hier zijn ze het helemaal kwijt hoor. Mijn 15-jarige (ik denk inmiddels drachtige) merrie maakt er een potje van en besloot mijn grootste hengstige minipaardmerrie maar te dekken met haar 75 cm. :')
Compleet met brullen en al en daarna de hoopjes mest gaan bepiesen.
De dekhengst stond in de aanpalende wei te kijken van HUH...?
Toen ik wegliep zag ik dat ze ook nog de zus van de minipaardmerrie stond te dekken (waarvan ik dacht dat die drachtig was) .
Voor de zekerheid morgen de hengst er maar eens bij om e.e.a. recht te trekken. :+


Afbeelding

Eef93

Berichten: 116
Geregistreerd: 29-04-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:29

Even ego post.

Dream niet meer kreupel. Ze zit onder de appeltjes. Zou het zo zijn ? Hihi. Volgende week scannen

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:30

Balen AZ hopelijk knapt ze snel op.

Pretty merries van slag dus.