[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:38

oh iedereen is nu toch echt wel goed gestart zo te lezen

Vandaag ook naar kliniek gereden en eitje was mooi gegroeid en ze had al oedeem dus ze mag nu daar blijven en waarschijnlijk vrijdag insemineren _/-\o_ ben ook wel benieuwd.

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:48

Hier vandaag ook voor het eerst gescand omdat m’n paardje wat hengstige signalen begon af te geven. Helaas was de binnenkant het er nog niet mee eens dus nog geen groeiende eicelletjes gevonden. Zaterdag wordt ze opnieuw gescand! :)

Als iedereen nu aan het insemineren is dan zal het volgend jaar wel een baby boom worden in april haha! Succes allemaal, dat alle merries maar snel drachtig mogen worden dit jaar :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:57

Ebby vanavond weer geschouwd. Meid snapt überhaupt maar heel weinig van hengsten. Ze keek wel heel erg lief naar hem, echt geïnteresseerd dus dat wil wel wat beloven denk ik...

Veel succes aan iedereen die druk bezig is met insemineren en schouwen!

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:42

Courtjuh, Cassanova is een geweldige hengst. In mijn ogen fokt hij zeker net zo goed als Cremello, maar voor mijn gevoel geeft Cas meer bloed door en is fijner.
Mijn jaarling is iedereen erg over te spreken en die kan bewegen <3 Karakter is van alle hengsten van du Bois goed, dat zie ik ook bij mijn veulens terug. <3

AM_Horses

Berichten: 2628
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:49

Wat spannend allemaal. Al veel merries die gedekt zijn of binnenkort worden. Duimen dat het bij allemaal in één keer pakt :D

Esmeralda vind ik de laatste dagen wat voller geworden en heeft heel veel appeltjes. Zou ze drachtig zijn? :):)

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:44

@ suffie, ja ik had jou ook al in het andere topic gesproken. Ik zocht ook wel echt meer naar het fijne. Mijn merrie is behoorlijk bloederig dus vandaar de vraag of het een goede match is. Echter geven ze beide hele fijne karakters dus daar maak ik mij geen zorgen over.

We hebben inmiddels wel besloten dat we de eerst volgende hengstigheid nog even overslaan en de volgende pakken. Bij ons is de weide echt pas half april goed om er op te gaan. Als ik nu de eerste hengstigheid pak heb ik begin april een veulen. Vind ik net even een gokje teveel. Er is nog voldoende tijd over en Bizous is tot nu toe elke keer in 1x drachtig geweest. Maar het blijft afwachten....

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 05:58

Het is inderdaad van start gegaan met het dekseizoen.

Woogy nee nog geen Harleys erbij. Ze zitten wel allemaal net over de 310 en sommige al met best wat uier :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:40

Spannend Rowan, ik duim dat alles goed mag gaan met de dametjes en dat Harley je een dochter na laat

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:25

Ah kak, krijg net berichtje van de hengstenhouder dat merrie nummer twee toch ook komt morgen en dat de dames eerst een nachtje aan elkaar mogen wennen en de hengst er dan zaterdagochtend bij gaat. Ik had graag willen zien hoe mijn merrie op de hengst reageert, maar dat wordt em dan niet. Heb zaterdagochtend al helemaal vol met lesklanten. -O-

Het is wel heel fijn om te lezen dat jullie allemaal dezelfde dilemma's hebben wat betreft hengstenkeuze en wanneer laten dekken. Ik vond mezelf al zo'n miep.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:31

Imre: kun je niet vragen of ze 's middags de hengst erbij willen zetten??

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:35

Ze willen graag in de ochtend zodat ze het de hele dag een beetje in de gaten kunnen houden, wat ik dan ook wel een fijn idee vind. Ik kan er pas om 13u zijn, dan is de halve dag al om.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:41

Dat is ook wel weer heel begrijpelijk...Vrees dat je vette pech hebt, of je bent toevallig werk ziek :D

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:02

Wel zo verstandig van de hengstenhouders. Ik zou dat ook niet doen,zomaar bij elkaar gooien en dan weggaan. Als ze elkaar al gewoon zijn is het iets anders.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:03

Ja en ook fijn dat de dames al een nachtje aan elkaar hebben kunnen wennen. :j Maar dan nog was ik er graag zelf bij geweest. Misschien ga ik zaterdagmiddag alsnog wel even kijken. Zo ver is het gelukkig niet.

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:15

Vanmorgen is mijn merrie gescand. Ei was super zacht dus dat gaat ovuleren vandaag. Nu terug scannen op 12 mei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:28

Hier vandaag voor de derde keer dekken. Ze is nu 6 dagen hengstig. Spannend dus :)

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:05

Succes allemaal! De merries lijken allemaal lang hengstig te zijn dit jaar! Komt vast door dat rare wisselvallige weer..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:46

Spannend Blaze! Hopelijk de laatste keer!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:41

Sorry voor de ego maar hier ook heleboel problemen zeg. De dierenarts ambtenaar die in Duitsland het pakketje zaad moet verzegelen is in vakantie tot woensdag -:(-
De hengstenhouder was wel heel vriendelijk om ons andere oplossingen voor te stellen zoals diepvries of wou zelfs tot aan de grens rijden met het zaad en wij dan oppikken.
Nou ja we zijn nog vroeg in het seizoen en de follikel is tegenover gisteren niet gegroeid dus misschien heeft ze wel een lange cyclus en gaan we gokje wagen tot dinsdag en dan opnieuw scannen.
We zien wel of de goden ons goed gezind zijn maar ik denk dat ze sowieso wel lange cyclus heeft gezien ze altijd zeker twee weekends hengstig staat. Dus duimen draaien.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:02

Miserie met Duitsland he :P hopelijk wacht ze nog even met haar ei en anders idd, het seizoen is nog lang he. :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:03

Super kak Fotsy. Duimen dat je merrie er wat langer over wil doen.

Ik kreeg de vraag of we van Jesse ook sperma kunnen verzenden. Allemaal geen probleem, alleen nou moeten we dus een KI-station vinden in de buurt(Noord oost Groningen mochten er kenners zijn).
Veel meer dan netjes naar het station rijden op tijd, laten springen en weer weggaan zit er voor ons niet op toch? Heb tot nu toe alles alleen maar natuurlijk gedekt en mijn merries zijn ook alle keren natuurlijk gedekt. Behalve Pony dan 1 keer, maar toen namen we het zelf mee vanuit Amsterdam naar Wassenaar(nog geen uur rijden).

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:09

Ja de meeste dekstations werken wel met een vast koeriersbedrijf, dus dat kan je daar wel regelen.

Informeer wel of je eventueel nog extra testen moet doen voor ze willen verzenden. CEM etc bijvoorbeeld.

Binnen Nl zal het nogal meevallen, maar buiten nl is niet zo simpel meer.. hebben wij nu ook naar buitenland, om alle Europese regeltjes te voldoen ben je een paar 1000-en euro’s per jaar kwijt...

Eef93

Berichten: 116
Geregistreerd: 29-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:15

Vulina schreef:
Onze spring merrie is vandaag ook geinsemineerd. Maar weer duimen!


Met welke hengst? Ik ga duimen

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:23

Lijkt me nog niet zo simpel Woogy. En een hengst die natuurlijk dekte op een bok laten springen is volgens mij niet zo makkelijk? En dan idd eventuele testen? Verder ken ik er niks van. :o

Pfft Fotsy om te rotten zeg. Alsof timing niet belangrijk is met die dingen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:04

Ik dacht al gisteren dit gaat te vlot voor Duitsland :') en toen moest ik aan u denken tinniie :P en Voila :P
Nou veel credit naar de hengstenhoudster hoor _/-\o_ amai die deed echt haar best om dit allemaal snel op te lossen. Goed om weten dat ze diepvries klaar zitten heeft maar zou toch eerst eens willen proberen met vers. Kliniek zei ook dat het zaad altijd van mindere kwaliteit is, zelfs al was het 10/10 voor invriezen. Hengstenhoudster was ook vol lof over men kliniek. Die was goed gekend bij haar ki station.

Nou woogy ik denk dat er wel veel bij komt kijken natuurlijk maar een goed ki station is heel belangrijk daar zitten ook altijd de nodige dierenartsen met de nodige kwalificaties die alles kunnen regelen. Als het voor Europa is dan best eentje die Europees erkend is en alle dagen permanent bemand ;)

Gaat goed daar bij jou vulina super