[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:06

Leuke combi's Pretty :)

@Salatiga, mijn merrie staat ook nog onder een deken. Ik baal er ontzettend van dat ik daar mee begonnen ben, maar wilde haar niet zonder deken hebben omdat ze nog al eens een stortbui over hun hoofd krijgen als ze in de paddock staan en haar weerstand niet altijd even top is als het gaat om verkoudheden. Wel ben ik niet gaan opbouwen qua dekens, ze staat onder een 150 grams en ben niet hoger gegaan. Ze heeft het onder deze deken zelfs soms al koud dus ik ga haar ook voorlopig nog niet zonder deken zetten. Ik hoop van harte dat aks ze moet bevallen (begin maart) het in ieder geval rond de 10 graden is. Dan kan ze opzicht op stal wel uit de wind zonder deken denk ik. Moet haar gewoon goed in de gaten houden, ze heeft een aardig vachtje maar is blijkbaar net als haar baas een echte koukleum...

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:32

Verwerpen kan volgens mij wel van vuurwerk Wij hebben het met de koeien ook al eens gehad Canto is nu 205 dagen dus ruim over de helft en ik zal ook even tiet foto plaatsen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:33

Dat ging even mis hoefde maar een keer hahaha 8)7 _O-

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:51

Oh het echt aftellen gaat beginnen!!! Zo spannend en leuk!
Droversrun...begin maart das ook al bijna! Wauw!!
Over hoeveel dagen kunnen we de 1e uit deze groep eigenlijk verwachten?? Maandje? Ik meen eind febr ergens te hebben gelezen?

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:57

salatiga ja het is haar eerste veulentje. Ik verwacht dat ze er wel heel erg blij mee gaat zijn omdat ze vorig jaar op de weide bij de hengst al veulentjes van andere merries probeerde in te pikken :). Maar het is toch even afwachten natuurlijk.

pretty wat een pretty paardjes heb je, wanneer verwacht jij de eerste?

Ldenboer volgens mij was Chantall de eerste, als ik het goed lees moet haar merrie nog maar een dikke week voordat ze in de veilige zone zit.

yfkelover daar komt al een beginnetje. Vind je het heel vervelend als ik zeg dat het me opvalt dat je niet echt op anderen reageert in dit topic (afgezien van soms even algemeen)? Ik ben ook wel eens een paar dagen druk maar dan probeer ik toch weer bij te komen en zoveel mogelijk ook op de anderen te reageren. Dat vind ik wel zo prettig.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:00

Hier ook begin maart uitgerekend, wat gaat de tijd snel.

Gefeliciteerd maris
Ga je humaan verder of richting paard

Vasthi
Gelukkig geen paard geraakt

Suzie is mooi rond zeg
Heerlijk die mini's

Jester
Mooie merrie met mooie buik

Salantiga
Jeetje die heeft geluk gehad is die auto :oo

Pretty
Mooie pony's, de hengst is een dondersteen om te zien :D

Yskelover
Oogt al een vollere uier te zijn of niet

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:04

Is dat niet aardig vroeg uier vormen op 205 dagen vraag ik me eigenlijk af?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:09

Over een week al de veilige zone...nou dan kunnen we dus echt gaan aftellen. Ik hoop dat ons allemaal een heel voorspoedige bevalling met mooie veulens is gegund.
Super tof om het allemaal mee te maken en elkaar te helpen. Ik heb er iig erg veel aan dit topic!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:38

Ja hier schiet het zeker op, naar mijn weten zijn alleen Chantall, Jolandje en Nicole eerder maar dat is puur gebaseerd op de openingspost haha :)

Ik vind het ook al best veel uier inderdaad, die van mijn merrie ziet er ook ongeveer zo uit nu maar die is wel al 80 dagen verder. Is het niet gewoon vocht? want het ziet er ook hard uit of lijkt dat maar zo?

Ldenboer, over een week al veilig? Wanneer is jouw merrie dan ookal weer uitgerekend?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:47

Volgens mij ben ik met Vulina de eerste kwa datum iig.
Ik ben met ruim een week met de eerste merrie in de savezone.

Oef zo erg dat verwerpen door stess.
Wel mooi om te zien zeg ... die 3 maanden oude vrucht. Supermooi hoe snel zich een paardje vormt.

Hier was het uier alweer wat groter van de eerste. De maidern lijkt nu ook wat meer op te zetten.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:51

Oh, de eerste veulentjes komen nu wel echt heel dichtbij! Spannend!

Dat vruchtje heb ik vorig jaar inderdaad ook gezien, heel interessant!

Sneu, als merries zoveel stress hebben dat ze verwerpen.

Gelukkig geen merries weggewaaid in dit topic! Blij te lezen dat iedereen 'slechts' materiële schade heeft.
Die boom op die auto joh! Pfoe!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:54

Murosch schreef:
Is dat niet aardig vroeg uier vormen op 205 dagen vraag ik me eigenlijk af?


Denk dat ze bedoelt 305 dagen want anders heeft die merrie een behoorlijk uier :+

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:14

droversrun schreef:
Ja hier schiet het zeker op, naar mijn weten zijn alleen Chantall, Jolandje en Nicole eerder maar dat is puur gebaseerd op de openingspost haha :)

Ik vind het ook al best veel uier inderdaad, die van mijn merrie ziet er ook ongeveer zo uit nu maar die is wel al 80 dagen verder. Is het niet gewoon vocht? want het ziet er ook hard uit of lijkt dat maar zo?

Ldenboer, over een week al veilig? Wanneer is jouw merrie dan ookal weer uitgerekend?


Nee ik reageerde op de post van Murosh.. dat er al 1 met een week veilig is in "ons"groepje...Tooske moet eind maart bevallen...ik kan mooi nog even afkijken bij de rest ;-)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:23

Nicole schreef:
Murosch schreef:
Is dat niet aardig vroeg uier vormen op 205 dagen vraag ik me eigenlijk af?


Denk dat ze bedoelt 305 dagen want anders heeft die merrie een behoorlijk uier :+


Nee,ik las net over de helft. Dus ik vind het ook aardig vroeg om al een begin van uier te maken als ik eerlijk ben.

Murosch de eerste hier is dus Tiny,begin maart. Maar zij is niet van mij maar van mijn schoonouders. Alleen loopt ze mee met mijn pony's alsof het de mijne is. ;)
En ze is maiden dus geen idee hoe ze draagt en hoelang en en... Dus lekker begin zo :+
Gelukkig camera en alarm hier.

Wat spannend,de eersten zijn alweer snel aan de beurt. Ik kijk er al naar uit,dat het veulenseizoen hier echt weer op gang getrokken is. *\o/*

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:45

Sorry dat ik niet vaak op anderen reageer lees heel veel mee maar kreeg effe niet mee hoe dit topic bedoelt is is ook de eerste keer dat ik hier aan mee doe ben ook bang dat ik soms de namen door elkaar haal

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:14

pretty schreef:
Nicole schreef:

Denk dat ze bedoelt 305 dagen want anders heeft die merrie een behoorlijk uier :+


Nee,ik las net over de helft. Dus ik vind het ook aardig vroeg om al een begin van uier te maken als ik eerlijk ben.

Murosch de eerste hier is dus Tiny,begin maart. Maar zij is niet van mij maar van mijn schoonouders. Alleen loopt ze mee met mijn pony's alsof het de mijne is. ;)
En ze is maiden dus geen idee hoe ze draagt en hoelang en en... Dus lekker begin zo :+
Gelukkig camera en alarm hier.

Wat spannend,de eersten zijn alweer snel aan de beurt. Ik kijk er al naar uit,dat het veulenseizoen hier echt weer op gang getrokken is. *\o/*


Poeh als ze net over de helft is vind ik ook erg vroeg!! Dat is namelijk een behoorlijke uier al voor het begin.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:25

Idd erg vroeg voor zoveel uier, ik zou het goed in het oog houden..

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:25

205 dagen en zo'n uier is echt wel heel vroeg.. Mijn merrie, vandaag exact 300 dagen, heeft nog maar weinig..

Ik ben ook geen deken fan bij drachtige merries. Maar, wat moet dat moet!

salatiga1995

Berichten: 1945
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:37

Ja droversrun dat had ik nou ook! Ze staat nu maar onder 300 want ze begon het gewoon echt koud te krijgen.. maar hoe ik nu weer terug moet naar geen deken.. :x

Zo die heeft inderdaad al een behoorlijk uier dan voor net over de helft.. wat zou daar een reden voor kunnen zijn? Gewoon heel enthousiast? :+

Murosh Oh leuk zeg dat ze dan nu haar eigen krijgt! Bel heeft geloof ik nog nooit en veulen gezien en vind shetjes al raar.. ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren :wow: zijn er ook gevallen waar een merrie helemaal geen moederinstinct vertoont? Heb dat in Canada wel met een aantal koeien gehad, die lieten hun kalf aan de andere kant van het veld gewoon liggen en keken dan raar op als het dood was |o

Vandaag foto’s gemaakt van Belletje, we zitten op de 268 dagen!
Afbeelding
Afbeelding
Nog best flexibel :+
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:12

Salatiga, volgens mij wonen wij in dezelfde regio. Heb jij haar thuis staan of in pension?

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:24

Canto is toch echt 205 dagen heb het nog eens nageteld uier is echt iets opgezet hopelijk hebben we ons niet vergist met de datum maar dat kan haast niet maar we houden het in de gaten. Vind het nu wel spannend worden en dat terwijl bij jullie sommige veulens al binnen een paar weken komen

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:34

Salatiga, ging ze nou even dag zeggen tegen beebje <3 wat schattig

Suzie is echt rond Omg maar ook lekker Fluffy nog.

Jeetje das een grote boom die daar ligt gelukkig niks aan de paarden.

Yfkelover heeft ze normaal ook zoveel uier?
Want op die aantal dagen en zoveel uier, Meestal voorspelt dit niet veel goeds.

Cas blijft toch een knappe jongen pretty

Tinniie jade is er ook aan begonnen, die merrie gaat altijd vroeg eigenaardig hoe sommige kortere draagtijd hebben

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:58

Wow dat zijn beste uiers !!

Gelukkig geen schades hier opgelopen en de rest ook knap erdoorheen gekomen lees ik.

Hier ook het liefst dekenvrij.


Hier het uier van de eerste merrie weer. Vergeleken met gisteren weer meer zucht erbij. Tepels gaan uit elkaar staan. Vulva werkt al mooi.
Banden worden langzaamaan slap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1945
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:03

Twinklebel oh dat zou toevallig zijn! Ik heb haar in pension staan bij Pensionstal de Windhoek :)

Haha fotsy het was iets minder romantisch, ze had gewoon jeuk :+
Misschien kriebelde ze beeb wel haha

Goh spannend zeg Chantall! Op hoeveel dagen zit de eerste nu?

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:04

dat schiet al lekker op chantall :D