[VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9309
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:04

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je zeker dat de hengst geen agouti draagt? Want als hij dat wel draagt, verandert dat je kleurkansen :)

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:21

Ja ik kan de foto's nu wel zien +:)+

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:35

Ben benieuwd wat voor veulen eruit komt! :)
Dagfari is wel populair de laatste tijd zeg, zag een paar weken geleden ook nog een nakomeling van hem op een keuring hier. Wel interessant om de nakomelingen ook eens te zien!

En ach kleur...wat maakt dat nou uit..;)
Al zijn ze pimpelpaars met gele vlekken, als ze maar gezond zijn en lekker lopen! :D

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 13:53

RavenIris schreef:
Ben benieuwd wat voor veulen eruit komt! :)
Dagfari is wel populair de laatste tijd zeg, zag een paar weken geleden ook nog een nakomeling van hem op een keuring hier. Wel interessant om de nakomelingen ook eens te zien!

En ach kleur...wat maakt dat nou uit..;)
Al zijn ze pimpelpaars met gele vlekken, als ze maar gezond zijn en lekker lopen! :D

Hahaha grappig dat je zegt dat Dagfari populair is want dat valt dus heel erg tegen. Niemand heeft ooit van hem gehoord (tot recent) en er is nu 1 Dagfari nakomeling in België. Die mensen hebben hem overigens niet zelf gefokt. Dus het veulen van Halla wordt toch echt de eerste Nederlands/Belgisch gefokte nakomeling van Dagfari ;) Wieweet als mensen het een mooi veulen vinden worden dat er wel meer.

Cynthia82 schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet je zeker dat de hengst geen agouti draagt? Want als hij dat wel draagt, verandert dat je kleurkansen :)

De hengst is niet op kleur getest. Dus ik zou niet weten of hij dat draagt of niet. Ik weet alleen dat hij vrij veel vos en palomino nakomelingen heeft... Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt verstand heb van kleuren.

Ineke2 schreef:
Ja ik kan de foto's nu wel zien +:)+

Top !!! +:)+

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:06

Leuk!! Ik ga zeker volgen! Zelf ook een beetje aan het rondkijken naar hengsten. Soms is het best jammer dat ze met IJslanders amper gebruik maken van KI. Dat maakt het introduceren van nieuw bloed wat makkelijker. In Nederland is Orri in overvloed aanwezig, maar ben ook op zoek naar iets nieuws.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:10

Macchiato schreef:
Leuk!! Ik ga zeker volgen! Zelf ook een beetje aan het rondkijken naar hengsten. Soms is het best jammer dat ze met IJslanders amper gebruik maken van KI. Dat maakt het introduceren van nieuw bloed wat makkelijker. In Nederland is Orri in overvloed aanwezig, maar ben ook op zoek naar iets nieuws.


Ohh heel interessant, wat is de afstamming van je merrie ? Wij hebben inderdaad ook gekozen voor vers bloed en geen Orri. Vooral omdat er in de merrie al meer dan genoeg Orri zit. Ze heeft bijna 10 uur op de trailer gestaan en ik vond het het echt wel waard. Snap dat het wel heel lastig is dat er zo weinig met KI gewerkt wordt want dat zou wel wat makkelijker zijn. Maar om heel simpel ze zeggen: Nu zijn wij wel origineel en bijzonder met zo'n nakomeling := Ik heb zelfs al berichtjes gehad van mensen die interesse hebben in het veulen en dat geeft toch wel een tof gevoel :j

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:20

Zelf heb ik geen paard, maar kijk wel een beetje mee voor iemand anders. Vader is Taktur Fra Tjarnarlandi.

Cynthia82

Berichten: 9309
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:22

Dan zou het dus zomaar kunnen dat je ook nog kans hebt op valk en bruin :D

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 22:07

Cynthia82 schreef:
Dan zou het dus zomaar kunnen dat je ook nog kans hebt op valk en bruin :D

Dat klopt ! Mooney heeft een hele mooie kansberekening gemaakt. Die in de openingspost staat klopt niet dus ik zal binnenkort even vragen of ze de quote van Mooney erin kunnen zetten :j

mooney schreef:
Ik kom op deze kansen uit TS:

18.75% - Vos Splash
18.75% - Palomino Splash
9.38% - Smoky Black Splash
9.38% - Bruin Splash
9.38% - Zwart Splash
9.38% - Valk Splash
6.25% - Vos
6.25% - Palomino
3.13% - Zwart
3.13% - Valk
3.13% - Smoky Black
3.13% - Bruin

Want ik ben uitgegaan van deze punten:
De moeder is zwart, draagt vos en is heterozygoot Splash
De vader is palomino, agouti status is onbekend (dat zie je niet op vossen en palomino's) en heterozygoot Splash.

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:19

Nee veel nakomelingen zijn er hier niet van, is ook wel een stukje rijden voor een dekking natuurlijk. Maar ik hoor wel echt vaak mensen zijn naam noemen hoor, wanneer het gaat over hengsten kiezen :) hoewel ik denk dat dat in de meeste gevallen toch met zijn kleur te maken heeft, haha.

Ijslander12

Berichten: 147
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Julianadorp.

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:44

Wow wat een mooie combi! Ik volg :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:56

Gave combi! Leuk dat je kiest voor vers bloed en je niet teveel hebt laten beperken door reistijd! Ben erg benieuwd naar het veulen!

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 12:55

RavenIris schreef:
Nee veel nakomelingen zijn er hier niet van, is ook wel een stukje rijden voor een dekking natuurlijk. Maar ik hoor wel echt vaak mensen zijn naam noemen hoor, wanneer het gaat over hengsten kiezen :) hoewel ik denk dat dat in de meeste gevallen toch met zijn kleur te maken heeft, haha.

Pff echt zonde dat mensen dat veel doen. Soms snap ik het ook wel hoor, maar Halla is maar gewoon zwart. De kans dat er een leuk kleurtje uit komt is niet zo mega groot en dan nog, als er dan een zwarte uit komt en je heb een hengst alleen op kleur uitgezocht heb je straks zo'n gedrocht in de wei staan :') Reistijd is idd geen probleem ik zit stiekem al weer te kijken naar nieuwe potentiële dates :o

Imre schreef:
Gave combi! Leuk dat je kiest voor vers bloed en je niet teveel hebt laten beperken door reistijd! Ben erg benieuwd naar het veulen!

Dankjewel, we hebben ons inderdaad niet laten belemmeren door reistijd en kwa bloed is het natuurlijk een gok: Ori bloed gemixt met Saudarkroki bloed... Ben benieuwd of het een geslaagde mix is ! In dat geval zou zo'n soort combi natuurlijk later altijd nog wel een keer kunnen <3

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:57

Ik ben enorme liefhebber van Saudarkrokur-paarden. :j Mijn merrie is trouwens ook gefokt door Cees, maar dan op IJsland.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 13:24

Imre schreef:
Ik ben enorme liefhebber van Saudarkrokur-paarden. :j Mijn merrie is trouwens ook gefokt door Cees, maar dan op IJsland.

Ohhh gaaf ! Nu ben ik natuurlijk wel heel erg benieuwd, heb je een foto ??? Alle respect voor Cees hoor, hij weet hoe hij goede paarden moet fokken en is imo een van de beste fokkers die Nederland in de afgelopen jaren gehad heeft. Gelukkig heeft zijn zoon wel het een en ander van hem geleerd :+ dus hopelijk kan ik zo een beetje meeprofiteren van zijn kennis. :):)

Ik heb hem trouwens ook gevraagd voordat we de merrie weg brachten wat hij van de combinatie vond en hij zei dat het een goede combi was *\o/*

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:51


daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 14:41

Imre schreef:
Heeeeeel veel foto's! Zoals hier: [ITP] Eigenwijslander Sæunn op de merriekeuring


Ik vind het een hele mooie merrie ! <3 Heel erg mijn smaak, vind dat ze erg laag gekeurd is ... tuurlijk zie ik wat schoonheidsfoutjes maar vind dat ze hoger verdient dan dit. Als je interesse heb om met haar te fokken zou ik je aanraden nog eens naar Duitsland te gaan. :j

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:14

Dankjewel! :) Ik zou fokken erg leuk vinden, ze heeft al eens een veulen gehad, maar vanwege haar eczeem ben ik nog niet zo geneigd om het ook echt te doen. Veulen is trouwens eczeemvrij gebleven.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 15:38

Imre schreef:
Dankjewel! :) Ik zou fokken erg leuk vinden, ze heeft al eens een veulen gehad, maar vanwege haar eczeem ben ik nog niet zo geneigd om het ook echt te doen. Veulen is trouwens eczeemvrij gebleven.

Ohh ik had er even overheen gelezen dat ze eczeem had. Balen zeg -O- Echter is het natuurlijk zo dat als ze van IJsland komt het niet echt aangeboren hoeft te zijn en dan zou ze het niet vererven. Lastig idd... Fijn dat het veulen geen eczeem heeft gekregen /3 Had je het veulen zelf gefokt of bij een vorige eigenaar ??

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:42

Cees heeft het veulen gefokt, ze is drachtig (van Glóðafeykir frá Halakoti) geïmporteerd en daarna heeft Cees haar doorverkocht aan degene waar ik haar van gekocht heb. Het veulen is bij de vorige eigenaar geboren (en inmiddels ook weer verkocht).

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 18:06

Tijd voor een update:

Vandaag weer een poging gedaan mevrouw op de foto te krijgen, ze wilde alleen totaal niet meewerken en haar 2 maten wilde het liefst continu voor haar (buik) gaan staan. |o

Uiteindelijk moest mijn vriend ff komen helpen om die 2 apen uit mijn beeld te houden... ze hebben ook zo'n enorm aandachtstekort hier ;)

Dus stttt niet tegen hem zeggen dat hij met zijn hoofd op bokt staat hoor :x

Halla op 163 dagen:
Afbeelding

Ze staat nu nog 24/7 op de wei maar blijkbaar steekt ze meer energie in de baby dan in warm blijven dus besloten we haar een gevoerd regendekentje op te doen met die weersverwachting van de aankomende dagen. Ik pakte de deken die mijn geschoren ruin op heeft omdat ik hem dan een wat dikkere op zou doen. Nou... mevrouw paste er dus gewoon niet in _O- (even ter informatie, de ruin is 5 cm groter en nogal uhhh... fors gebouwd := ) Ik denk dat ze wat dikker is dan dat ze lijkt hihi.

Gewoon omdat het leuk is nog wat foto's in haar pyjama :D
Afbeelding
Afbeelding

Imre schreef:
Cees heeft het veulen gefokt, ze is drachtig (van Glóðafeykir frá Halakoti) geïmporteerd en daarna heeft Cees haar doorverkocht aan degene waar ik haar van gekocht heb. Het veulen is bij de vorige eigenaar geboren (en inmiddels ook weer verkocht).

Sorry voor de late reactie, nogal druk gehad met de griep. Ik zal hem binnenkort eens vragen of hij haar nog herinnerd en misschien nog ergens een foto heeft liggen :)

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:20

Leuk ik ga mee volgen!
Prachtige combinatie

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 18:33

Nouuu jongens ! Mijn vriend zei vandaag iets van: Zoooo die krijgt wel ineens een buik zeg !
En jahoor ineens is er een dikke buik !! *\o/* Ik was al bijna bang dat ze leeg zou zijn, maar ze heeft overduidelijk de dikste buik van alle paardjes :o Ze is nu op 168 dagen als ik het goed heb ;)

Wit: Sleipnir, Die macho zonder borsthaar: Alfasteinn, Die dikke: Halla !!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een echt dikzakje !!!! *\%/* Zien jullie het ook ?? Of verbeeld ik het me gewoon weer?

Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:36

Jaa een drachtig buikje :D

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:59

Ik zie ook een dik buikje hoor.