Hoe ons avontuur is begonnen.
Neblima heb ik al een geruime tijd en het is altijd blijven kriebelen: wat zou ik graag een veulentje met haar gaan fokken.
En nu, nu is onze meisjes droom uitgekomen.
Nog steeds voelt het onwerkelijk en heb ik het gevoel alsof iemand je nog even in de arm moet knijpen.
Het plan was om haar in 2014 te dekken, maar die winter was ze zo slecht eruit gekomen en had ze enorme gebitsproblemen.
Dat ik het risico niet durfde te nemen.
Samen met mijn zus hier veel over gepraat en besloten nog een jaar te wachten hoe ze de winter van 2015 door zou komen.
[Rinskee op bokt ]
De zoektocht naar een hengst was al in volle gang en hebben veel rond gekeken en uiteindelijk bij Roman Lifestyle uitgekomen.
Qua karakter en uitstraling en omschrijving denken wij dat hij Neblima het mooiste kan aanvullen.
Van te voren heb ik Neblima laten controleren d.m.v. slijmmonster of alles goed was en toen wij begin 2015 groen licht kregen dat alles goed was,
begon onze droom werkelijkheid te worden.
Het was wel even spannend, want wij hebben iets meer pogingen moeten doen om ervoor te zorgen dat het lukte.
Dit was tevens ook onze laatste poging... Dan zouden we volgend jaar wel opnieuw kijken omdat we al laat in seizoen kwamen.
Uiteindelijk is Neblima naar de hengst toegegaan en heeft daar een weekendje overnacht!
Op 8 augustus is ze voor het laatst gedekt en op 26 augustus is ze drachtig gescand!
Op 3 december kwam de dierenarts langs voor haar en hebben we nogmaals gescand en vruchtje zat er nog mooi!
Aftellen.
Het is erg spannend, het komt nu steeds dichterbij.
Voor Neblima is het haar eerste veulen en voor ons het 'tweede' veulen.
Qua kleur heb ik werkelijk geen idee.
Neblima is donkerbruin en de hengst is zwart. Zwart zou erg leuk zijn.... Maar een gezond veulen en merrie is voor ons belangrijker!
Neblima:
14 jaar
1.63

Roman Lifestyle W:
2000
1.70

Vervolg:
Ik wil haar straks in de gaten houden met een camera, hier probeer ik mij nu op oriënteren.
Hebben jullie hierin tips? Ook denk ik natuurlijk al na over een mogelijk opfok... Informatie is altijd welkom!
En verder alle tips zijn welkom;
Wat denken jullie van de kleurcombinatie?
Als ik uitga van 340 dagen dracht, kom ik op 11 juli uit!
Ga ik uit van 11 maand, dan kom ik op 8 juli uit!
We zijn nu over de helft, hebben het veulen al mogen voelen.
Qua gedrag veranderd ze nog niet zo, behalve als ik nu de stal in kom en ik interessant ben voor eten.
Kom ik met zadel aan gaat ze lekker met haar hoofd in de hoek staan.
Haar buurpaardjes mogen absoluut met eten niet in de beurt komen en liefst ook niet teveel kijken

Volgen en gokken jullie met ons mee?