Wordt een lekkere dolle boel hier komende zomer.

Een jaar geleden hadden wij Rosa (die bij ons al 2 veulens heeft gegeven) en Dolly, een jonge merrie. Omdat we onze merries na een veulen altijd een jaar leeg laten, twijfelden we of we ze tegelijk moesten laten dekken, of om en om. Het werd allebei!

Ik wilde ze niet in dezelfde cyclus laten dekken, zodat we onze aandacht goed konden verdelen tijdens de bevalling. Dus Rosa zou 1 cyclus later gaan dan Dolly. Voor Dolly stond de hengst redelijk dichtbij, met Rosa moesten we vanuit Rotterdam naar Friesland met de trailer om haar bij de hengst te krijgen.

Tijdens een bezoekje aan Dolly bij de hengstenhouder, werd ik gewezen op een schitterend palomino-hengstveulen, 2 weken oud, die samen met zijn cremello moeder te koop stond. Helemaal mijn type, mooi papier, alleen wat verwaarloosd.
Toen mijn merrie niet drachtig bleek te zijn, hebben we haar weer terug gebracht voor een 2e poging. De merrie met haar veulen stond er nog en werd ook nog gedekt door een lieve, gave hengst, waar Rosa haar eerste veulen van had gehad.
De knoop werd doorgehakt (merrie en veulen heb ik samen met Mandy gekocht, die ook mijn andere 2 merries verzorgd, beleert en rijdt) en toen hadden we ineens 3 drachtige fokmerries en een hengstveulen.

Rosa werd wel drachtig in de eerste cyclus. Wat betekent dat nu 2 merries zijn uitgetekend op 30 april en de derde op 3 mei. Vlak na elkaar dus.
Het hengstveulen heeft op de plek waar hij op zou groeien (een gemengde kudde welshpony's) helaas in december een ongeluk gehad. Door een schop tegen zijn hoofd is hij overleden. Een vreselijk gemis, ons kleine mannetje.

Na dit hele verhaal kijken wij natuurlijk ontzettend uit naar onze nieuwe leventjes.
Genoeg gekletst dus, hier de foto's
Rosa, 14 jaar, vosroan

Drachtig van Twisthoeve's (G) Rhydaman

Boothsdale Dolly Mixture, 4 jaar, schimmel (bruin geboren)

Drachtig van Kastanjehof Amico

Lustoord Jorja, 7 jaar, cremello

Drachtig van High Flown's Viper

En hier nog een speciaal plekje voor RoseMountain's Jive, het palomino hengstveulen van Jorja dat helaas maar 8 maanden oud heeft mogen worden.
Kanjer, we missen je..

Volgen jullie mee??