[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:54

Hier gisteren Noora gescand, maar we zijn nog niks wijzer. We dachten wel iets te zien dat leek op een vruchtje, maar het lag heel diep en was net zo groot als de cystes waarvan ik ook weet dat ze die heeft (alleen zitten die veel meer richting de bmm). Dus over een paar dagen toch nog maar een keer checken.

Jane808
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-24

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:32

Pippa is gisterenavond om 21.30 nog geïnsemineerd! Paardenarts had eerder geen tijd.Het is zo vreselijk druk bij hun nu! Maar goed tweede ronde dus, nieuwe kans weer. Woensdag scannen. Ze had twee eitjes zitten. Hopelijk is het raak deze keer.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:57

Wat is dit een spannende tijd voor iedereen :) ik ga voor jullie duimen

Muronia

Berichten: 19570
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:45

Laylah wat jammer! Even kort balen en hup, weer verder naar de nieuwe ronde. Het is niet anders..

Vibabu lange dagen zijn dat he? Hier nog 10 dagen, kan ze wel om kijken haha.

AM haha tuttebel, ben benieuwd of ze ook een verstopt ei heeft bij de scan, zal er wel vlak tegenaan hangen.

Baudy dat klinkt toch positief, nu maar wachten dan.

GA das balen, nog een paar dagen wachten. Op hoeveel dagen had je nu gescand?

Jane dubbele kansen, spannend!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:19

We hadden nu op 17 dagen gescand. Dus het had eigenlijk wat duidelijker mogen zijn al. Ach, we gaan het wel zien.

AM_Horses

Berichten: 2619
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:51

Goldenarrow. Net 17 dagen zou er toch wel meer duidelijkheid moeten zijn. Maar met cyctes soms echt lastig. Is bij Wild Thing ook altijd een gedoe. Maar vaak is de vrucht echt goed rond, cyctes niet.

Muronia. Vrijdag had ze ei van 3.5. Zal nu toch ook wel iets zichtbaar moeten zijn kwa hengstigheid.

Jane808. Het is voor de dierenartsen behoorlijk druk nu. Hier wordt sperma in het hoogseizoen ook wel eens zo laat gebracht. Als dan de dierenarts nog moet komen :Z nadeel dat we op einde /begin route zitten

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:19

Ja, daarom. Het is kleiner dan het eigenlijk had moeten zijn, maar het is wel rond en lijkt op een vrucht + zit op een plek waar ze normaal geen cystes heeft. Het zat ook echt diep in de hoorn, bijna langs de eierstok. We konden het gewoon niet met zekerheid zeggen. Beetje een raar beeld, al met al. Dus nu gewoon even een paar dagen afwachten.

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:28

AM Ja want de dierenarts is donderdag ochtend er weer opnieuw.

zie wel een hele hoop leuke combinaties en mensen op het wachtbankje.

en voor de mensen waar de paarden drachtig van zijn, gefeliciteerd!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:59

Ik wil me ook graag melden

Hier zijn de dames alweer mooi drachtig *\o/*
*Elite Ibop Prok merrie v Galaxie
Drachtig van O'toto van de wimphof
*Elite Ibop Prok v Rousseau
Drachtig van Las Vegas

AM_Horses

Berichten: 2619
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:23

Seven. Dat is vlot. Gefeliciteerd *\o/*

Wild Thing is gescand. Niks geen verandering. Dus staat stil. Nu zat ik me te bedenken dat dit altijd wel het geval was bij haar met veulen aan de voet. Dus nu hengstig gespoten. En afwachten of het iets doet. Hebben haar ook wel eens 2x moeten spuiten.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:42

Dank je

Ja heel vlot gelijk de eerste hengstigheid allebei drachtig.

Lastig altijd als ze ztil lijken te staan hopelijk brengt het hengstig spuiten verandering

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:44

Proficiat Seven! Dat ging lekker vlot!

Jane808
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-02-24

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:04

Gefeliciteerd Seven. super als het zo snel gaat! Pippa vanmorgen gescand. 1 eitje zat er nog de andere was al weg! Zaad zit er vanavond pas 48 uur in, dus misschien dat het andere eitje vandaag nog afkomt!
Ze had wel wat vocht bij haar baarmoeder dus gespoeld. vrijdag weer scannen of het vocht weg is.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:02

Gefeliciteerd Seven, ook al heel vlot drachtig.

Spannend nog even Goldenarrow, ik ga duimen dat het gewoon een mooie vruchtzak was die jullie hebben gezien.

Succes voor de andere die weer of nog op het wachtbankje zittten. Wachten duurt lang

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:42

Dank jullie
Ja ging super beide merries mooi hengstig gelijk gedekt en gelijk drachtig

Jane
Nog even spannend dus
Hopelijk krijg je 1 of kun je de andere evt afknijpen als dat zal moeten.

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:20

Je kan er maar klaar mee zijn Seven, gefeliciteerd

DDDara
Berichten: 991
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:10

Iedereen met de al drachtige merries gefeliciteerd! Heerlijk als je al klaar bent zeg!

Iedereen op het wachtbankje succes! Ben heel benieuwd wie er straks allemaal al een drachtige merrie hebben.

Hier was ze de dag nadat de hoefzweer er uitkwam meteen heel hengstig. Maar aangezien ik mijn merrie naar de hengst wil brengen en de hoef nog veel zorg nodig had heb ik deze keer maar aan me voorbij laten gaan ...... helaas -O-
Hopelijk kan ik over 14 dagen naar de hengst dan is het meivakantie dat komt me wel goed uit!

AM_Horses

Berichten: 2619
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 01:02

Dddara. Gaat het nu wel goed met haar hoef? Goed genezen
Logisch dat je dat even afwacht. Is nog vroeg zat.

Jane. Balen van het vocht. Duimen dat ze drachtig is

Hier wachten we rustig af of wild Thing heeft gereageerd op het hengstig spuiten.

Baal toch wel van het weer. Werkt ook niet echt mee voor goede cyclussen.

Goldenarrow. Duimen dat het toch een vrucht is.

Hopelijk kunnen een aantal de komende dagen gaan dekken. Wanneer moeten jullie weer scannen?

Ponytante

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:21

Het topic gaat heel snel, ik probeer +/- dagelijks wel even door te lezen maar het echte leven staat me in de weg. :') Sommige van jullie hebben ook meerdere merries, misschien had in een excel bij moeten doen met een samenvatting om het bij te houden :)* . Dus helaas geen commentaar 'op de man' maar ik leef wel met iedereen mee. :) Zie ook dat het bij Seven iig al is gelukt, gefeliciteerd iedereen die nu al onder de pannen zit!

Intussen roep ik dat mijn merrie 1x is gescand met uitslag wordt zo dadelijk hengstig of is net geweest. :+ Vandaag 2de check, hoop op het laatste uiteraard. Het weer werkt inderdaad ook niet mee, met kou en regen heb ik ook geen zin in rollebollen. -O-

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:09

Hier weer een nieuw eitje van 3,3 cm.
Zondag opnieuw scannen dus verwacht zondag of maandag insemineren.

Muronia

Berichten: 19570
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:30

Wanneer ga je opnieuw scannen GA? Hopelijk snel meer duidelijkheid.

AM ja dan zou je wel verwachten dat ze al hengstig begint te worden. Inmiddels al vooruitgang?

Seven, zo dat heb je mooi vlot voor elkaar! Gefeliciteerd met beide drachten.

Jane hopelijk is het vocht weg uit de baarmoeder, anders wordt het lastig.

Ddara verstandig om even de tijd te nemen, je kunt haar cyclus nu wel mooi opvolgen. Heeft ze helemaal geen last meer van de hoefzweer nu?

Het weer is echt prut / aprilweer. Zo verschillend elke dag. Niet alleen vervelend voor de cyclus maar volgens mij ook voor het veulenen. Mijn merrie schiet niks op _O-

Ponytante hopelijk komt er een hengstigheid aan. Succes met de check vandaag!

Laylah kijk aan, laat het eitje maar mooi groeien merrie!

Nog 8 dagen tot de scan voor Elonia.

AM_Horses

Berichten: 2619
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:16

Muronia. Wild Thing is hengstig gespoten. Vandaag even schouwen. Zou mooi zijn dat we dit weekend kunnen insemineren en dinsdag scannen of ei af is.

Verschrikkelijk dit weer eerste merries die zijn gedekt van onze hengst. Maar ook een aantal die een cyclus afwachten. Kan ik ook heel goed begrijpen. Niet iedereen heeft een geschikte plek voor een vroeg veulen.

Ik snap nog wel dat ze even wacht met veulenen. Morgen weer heel de dag regen -O-

Spannend voor elonia

Laylah. Super. Op naar een nieuwe poging

Ponytante. Nog even afwachten dus af ze hengstig wordt of klaar is. Ga je dan gelijk dekken deze cyclus?

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:23

Ja begrijpelijk dat sommige mensen willen afwachten wat een vreselijk weer zo
Ben blij dat we een mega stal hebben anders zouden we helemaal geen kant op kunnen met dit weer :(

crazy_funky

Berichten: 6185
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:56

Sorry dames, ik wilde een bijleespost maken maar die wordt dan zo lang. Ik probeer vanaf hier weer bij te blijven.
Even een thuissituatie waardoor deze week geen merrie naar de hengst gebracht kan worden, dus pakken we de volgende.
Nu probeerde ik vanmorgen de 3jarige te schouwen en is nu hengstig! Dus die gaan we morgenochtend naar de hengst brengen.
Volgende week is mijn bruine aan de beurt maar daarvoor moeten we even rijden en willen we proberen op eisprong te doen zodat het een eenmalig ritje is :')

Ponytante

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:17

Er is beweging de goede kant op, aldus scanner, maandag weer check. Uiteraard heb ik dinsdag een volle dag met géén kans op anders indelen op mijn werk, dus als het dinsdag erin mag kan ik er niet bij zijn (behalve 's-avonds, dan). Geen paniek, valt vast te regelen met stalhouder, maar ik wilde zo graag het hele proces mee maken :o . (En dus ja, AM, nu wel gelijk eerste poging).

Later ging ze al een beetje rondhangen bij een ruin en hij mocht nogal intiem snuffelen dus de tekenen zijn er iig. :D