Zapje schreef:Ik zit me ook af te vragen hoelang ik merrie en veulen (merrie) samen in 1 stal kan houden. Tot welke leeftijd gaat dat goed bij jullie? Merrie is super lief en het gaat nu nog prima, stal is erg groot (6,5 bij 3,5) en zijn D-pony's. Ik wil ze graag voorlopig nog samen houden omdat dat het meest praktisch is voor mij, ik heb geen stal over.
Mijn merrie is een quarter van 1.45m en hun stal was 3*5. Ze stonden van 22/23 tot 7/8 uur daarin en dat ging nog steeds heel goed. 2 voerbakken, maar meneer moest met zijn neus in die van mama. Kreeg hij wel boze oren, maar ze liet het toch toe. Hooi eten ging prima samen.
Samen liggen ging ook goed.
Om meerdere redenen helpen we ze nu iets met afspenen en staan ze naast elkaar.
De mini's stonden samen in een stal van 3*3 en dat ging ook prima. Maar omdat zij elkaar in een gewone stal naast elkaar niet kunnen zien, nu dus 2 vakken gemaakt met lage planken. Haar veulen is nu 8 maanden.
In de maat die je noemt zou je ze altijd wel samen kunnen laten staan, maar als er geen volgend veulen aan komt, zal het veulen wel blijven drinken. Kunnen ze echt wel lang volhouden ook.
6,5 meter zou je nog een tijd in 2en kunnen doen tijdens afspenen en daarna weer samen als het nodig is.