[VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:46

Uiteraard volg ik ook! Maar wat lees ik nou over Ice?! Wat een klap moet dat voor je zijn...

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:31

Tuurlijk wil ik dat! Lenthe zit nu op 261 dagen dus we tellen af... Gister nog even onder haar buik gehangen voor een foto

Afbeelding

(Ben nog niet zo handig met foto’s plaatsen :) )

AppleSter

Re: [VOLG-- LIVECAM] Gouden veulentjes verwacht voor 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:12

Mooie foto’s van Ice in de sneeuw! Zo te zien genoot ze ervan. Hoop dat ze straks weer een prachtig veulen op de wereld gaat zetten. <3 Ze heeft al een mooi buikje!
Given is prachtig! En wat wordt ze al groot!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:50

Die foto’s van Ice! :D
En nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En wat zijn Elin & Amy toch leuk samen! <3
En Given wordt al groot!

Ben weer aardig bijgelezen, was de afgelopen maand druk met de ziekenhuisperikelen van mijn vader maar nu zijn we aan het aftellen, Lenthe zit alweer op 301 dagen!
Naast Lenthe zijn we voor nog een dracht aan het aftellen; onze hond is ook drachtig. Wordt een drukke (maar ook heel leuke!) tijd met al dat nieuwe leven. Ik en de meiden kunnen niet wachten! *\o/*

Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:27

Wat een lieve foto met Ice! Wat rot dat ze weer kreupel is. Zo wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt dat het niet goed gaat met haar. Vreselijk dat er helemaal niets aan te doen is... :(:) Verwen haar maar lekker nu en straks lekker genieten met kleine baby-Ice erbij!<3

Mijn vader gaat helaas niet zo goed. Gister, toen ik net het berichtje had geschreven hier, moest hij plots weer naar de spoed voor een check door de longarts. Gelukkig hoefde hij dit x niet te blijven. Hij is pas 71 maar heeft een progressieve longziekte sinds een paar jaar. Hij zit nu sinds een week in een verpleeghuis vlakbij voor revalidatie, in de hoop dat hij uiteindelijk weer naar huis, bij mijn moeder kan, maar of dat zo gaat lukken...

Joey2010, ik heb (nog) geen topic over Lenthe’s dracht lopen. Ik dacht, ik laat hier zo nu en dan weten hoe het gaat met haar, zo is ze toch nog een beetje in het “gouden veulentjes” topic waarin ik haar (en de andere paarden) eerder altijd volgde :D
Het gaat hartstikke goed met haar, maar haar buikje is echt ieniemienie vergeleken met de enorme buiken van Ice en Jolyne! Ze is al even met verlof en we laten haar ook vaak aan de hand grazen nu en lopen zo nu en dan een rondje bos met haar. Ze vindt alles leuk en gezellig. Vooral als Sterre (onze shet) ook mee gaat.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:20

Dank je wel!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:09

Spannend met Jolyne! Hoop dat de camera het straks doet! Kan ik nog een gokje wagen? Had ik nog niet gedaan zie ik :D
18 maart merrie Amber Champagne

Even afwezig geweest, mijn vader is overleden en we hebben een nestje pups, maar ben er weer bij nu. Lenthe loopt al een poosje met een heel volle uier. Ze staat al een week met birth alarm snachts. De uier vanmorgen:

Afbeelding
Afbeelding

Ik had vannacht gedroomd dat er een heel mooi licht gekleurd hengstveulen naast haar stond, maar helaas ging toen de puppy-check wekker -O-
We moeten dus nog even geduld hebben...

Hoe gaat het met Ice nu?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:08

Leuk! Heb ‘m ook geïnstalleerd! Wij kregen onze foscam camera niet gekoppeld aan Angelcam, maar aan jouw foscam te zien kan het toch echt. Fijn dat het -naar omstandigheden- goed gaat met Ice.

Spannend met Jolyne nu! Ik kijk ook af en toe snachts mee, dus je mag me ook toevoegen aan een groepsapp als je wil? Mijn nummer heb je al. Ik check de pups voorlopig snachts en zal toch ook wel een paar keer wakker worden gemaakt door het birthalarm van Lenthe. Tot nog toe heeft ze me gespaard, maar als ze eens languit wil liggen zal ik het weten.

Dank Joey & Icecrystal. Rare week, maar we zijn blij met de afleiding van pups en het veulen dat er aan komt. Kom net bij Lenthe vandaan, die staat ook steeds meer op knappen. Wordt bijna een wedstrijdje wie eerder is!

Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:31

Aaaahhh, Jolyne, wat lief! <3

Lenthe’s banden zijn ook al zo slap. Ze gaat hard ook idd, maar we zijn er nu klaar voor! Lig al dagen snachts te wachten tot het birthalarm afgaat..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:59

Gefeliciteerd!!! *\o/* En alweer een Gold Champagne! Dat is snel gegaan trouwens! knap gegokt passorapard!
Ik probeerde toevallig eerder op de avond ff via Angelcam naar Jolyne te kijken, maar kwam er niet door. Was vast even te druk, begrijp nu waarom :D Heb net even gespiekt en zag de kleine lekker in de stal liggen bij Jolyne. <3

Lenthe gaat hard met de uier, wel harsjes maar nog geen melk.
Vanmorgen
Afbeelding

Vanavond
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:18

Lieve naam Icecrystal!
Ben benieuwd naar de foto’s!!

En Passorapard; doe jij eens een gokje voor Lenthe, dan kan ik de dag die je noemt helemaal inplannen voor de komst van het veulen :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:36

Aaahhhhhh....!!! <3 Dat willen wij ook! :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:04

Lijkt mij een mooie dag Passorapard! :D

Lenthe haar uier vanochtend
Afbeelding

Is de kleine Evi al naar buiten geweest? Heerlijk voorjaarsweer nu!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:01

Aaaahhhhh, wat een schattig ding is Evi! <3 En zo’n mooie bles ook! <3

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:18

Lieve Ice! <3 Waar hoop je op qua kleur?

Lenthe heeft op de lente gewacht denk ik, ze staat nu melk te druppen....!

Afbeelding
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:28

Dat zou wel heel leuk zijn Tinnie!! *\o/*
Ze staat ineens flink melk te druppelen... Zou het dan nu snel komen.... :):)
Weet helaas niet hoe ik een filmpje kan plaatsen

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:39

Lenthe doet nog even rustig aan. Af en toe even wat onrustig (rondjes draaien, mesten, plassen, flemen) en dan, op het moment dat ik denk; nu moet ik er heen, staat ze weer rustig te eten.. gelukkig is het maar een paar minuutjes met de auto, ik ben er echt zo. Superhandig zo’n camera. Dochter en vriendinnetje kijken vanuit de les (zolang de docenten het niet doorhebben... :Y) ook mee en appen ook als ze iets zien.
Van mij mag het doorzetten nu, we zijn zó benieuwd!!! *\o/*

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:20

Klopt helaas, Lenthe doet rustig aan... Staat gewoon lekker hooi te eten in de stal

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 04:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 04.30 geboren!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 06:14

Hengstje, heeft al even gedronken. Nageboorte komt er nu ook aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:49

Hij is net even gecheckt door de veearts, alles is goed met hem en Lenthe. Hij is kuikenmak en nieuwsgierig; toen ik ff snel naar huis was gereden en daarna weer de box open deed begon hij al naar me te hinniken en stond hij meteen bij me. Hij mag vanmiddag even buiten spelen
!Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:13

Hier wat buitenfoto’s! Hij heet Everglow. De letter E vonden we niet zo makkelijk, maar we zijn Coldplay fan :D En qua kleur vonden we het ook erg passend.
Het is zo’n nieuwsgierig ding! <3 Hinnikt al als we naar hem toe lopen, zo lief! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:53

Lieve foto’s van Jolyne en Evi! <3
Hoe gaat het met Ice?

Ever groeit hard, we zien hem elke dag groter en sterker worden. Lenthe rent al een paar dagen niet elke keer meer achter hem aan als hij het op een rennen zet. Meestal laat ze hem even uitrazen terwijl ze hem in de gaten houdt :D
Zijn ogen zijn net zo fel lichtblauw als die van Lenthe zelf, we hopen dat ze nog even zo mogen blijven

Afbeelding

Hier is zijn kleur goed te zien

Afbeelding

T is zo’n fotogeniek mannetje, we hebben al honderden foto's van hem gemaakt. Hij staat ook graag gek op de foto, erg grappig. Daarom maar zijn eigen geboorte topic aangemaakt :Y) De link staat in mijn onderschrift

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:58

Haha. Dat dacht ik ook bij het zien van de foto! Denk dat Ice ermee aangeeft opnieuw voor mooie aftekeningen te gaan :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:14

Prachtige foto’s van Evi!!
En Given groeit heel hard!