Eind oktober had ik een erg leuke Welsh A merrie gekocht om fijn mee te kunnen mennen deze zomer..
Toen we haar kochten was ze al best wel.... Eeeehm.... Toch wel dik..

Maar volgens vorige eigenaar was t puur Hollands welvaren,want ze had nooit bij een hengst gestaan..
Prima.. Dat kan..
Van de winter is zij voor de kar beleerd en vandaag wilden we haar voor de vierde keer voor de wagen..
Het viel ons al langer op dat ze wel dik bleef, maargoed met 1x in de week werken,zet het afvallen ook geen zoden aan de dijk..
Vandaag zei een stalgenootje tegen me: Joh, weet je echt zeker dat ze niet drachtig is?
Jaja, ik weet t zeker.. Vorige eigenaar zei er is nooit een hengst bij geweest..
Omdat ik er toch niet gerust op was en de trailer toch aan de auto had hangen, hebben we de kliniek gebeld en gevraagd of we vandaag langs konden komen om toch voor de zekerheid te kijken of er niets in zat..
Vol goed vertrouwen kom ik op de kliniek.. Dierenarts komt.. "Joh, loop eens met haar langs de hengst.." Prima.. Gedaan.. Geen reactie van haar kant.. (Overigens wel een heftige van hengst z'n kant

"Zet haar maar eens met haar kont voor de hengst.." Best..
Maar goed dat er een dikke deur tussen ze zat, want ze wilde m het licht uit de ogen slaan.. Ze werd behoorlijk fel..
Enfin.. Opvoelbox in.. (Ik was nog steeds vol overtuigd dat ze gewoon dik was..)
DA kijkt me aan.. Ik zeg: "dat meen, je niet.. Grapje he?"
"Nee, zegt ze.. Ze is echt drachtig.."
Ze kon helaas geen oogmeting doen, omdat t veulen niet goed lag, maar ze denkt dat t veulen er binnen nu en twee maanden is.. Maar wanneer precies, blijft dus de vraag..
Gelukkig met mams en veulie wel alles in orde, dus nu is t afwachten..
Heb ik dat..

Pony nog geen drie jaar.. Ik heb geen idee wat erop heeft gezeten en als klap op de vuurpijl heb ik geen idee wanneer het veulen komt..
Daaaaag menplannen.. Daaaag uitzoeken van een goede, passende hengst..
Maargoed, stiekumpjus is een veulie ook wel weer leuk..
Mama is een Palomino Welsh A merrie genaamd: Horseland's Pearl, met afstamming: Uiterwaardens Prins Abdullah x Colne Heartsease..
Zou zou deze zomer eigenlijk gedekt worden door Wildwouds Nico van Stal Zwanehoef..
Maar dat gaat dus niet door.. Ze is te jong voor dit veulen, dus ik geef haar ruim de tijd om daarvan te herstellen en aan te sterken.. Dan kunnen we volgend jaar wel weer zien hoe en wat..
De merrie in kwestie: Horseland's Pearl (Ik heb even geen betere foto.. Ernaast is t 2 jarig tinkerruintje van mijn vriend)

Ik zal morgen betere foto's maken van Parel en uiteraard uierfoto's plaatsen..
Iemand nog tips en tricks? Ze zijn altijd welkom..

Oja en gokje: 26 april vos merrieveulen.. (En ja, ik roep maar wild iets in de rondte, ik heb namelijk geen flauw idee