[P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:03

kim_1990 schreef:
Whahahah, ik zie dat ik al hele tijd amanda tegen jou zeg :') sorry, Marleen _O- op 1 of andere manier blijft amanda beter hangen dan marleen :+

Hahaha ik dacht dus dat je het gewoon tegen iemand anders had :p

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:31

marleen_a_a schreef:
Lisan89 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat de fotograven het liefst willen, los of portret of rijfoto's of van alles wat of juist alleen maar los.. :D
Heb je daar al ideeën over met de planning Kim?

Ik denk dat alle 3 leuk is! Zeker de losgooifoto's vind ik voor mij een leerpunt dus zou het erg leuk vinden om dat te oefenen (bij voorkeur met iemand anders zodat ik daarvan kan leren)


Goed dat je dit aangeeft marleen, er is misschien wel 1 van de fotografen die het niet erg vind om samen te staan?

Ik heb de planning al helemaal uitgewerkt staan op de computer.
We doen portretfoto's waarbij alle fotografen apart staan. Dat betekend dus 1 fotograaf per model.

Na de portretfoto's kunnen we hopelijk in korte tijd met de fotografen en overgebleven extra personen snel de paddock in elkaar zetten zodat we snel door kunnen. Losgooifoto's kunnen dus in de paddock, deze wordt 4-kant ongeveer 25*25 meter met breed schriklint. Voor de modellen die niet vertrouwen dat hun paard achter het draadje blijft kan je in de paddock longeren, wel graag zelf longeertouwen meenemen, uitlenen is op eigen risico.

Er komt 1 paard per keer in de paddock, paarden kunnen dus niet samen losgegooit worden, hiervoor vind ik de paddock te klein en zeker op ander terrein wil ik hier geen ongelukken mee.
Tijdens het losgooien, kunnen de fotografen zelf hun plekje rond de paddock uitzoeken, het lijkt me dan ook mogelijk voor de fotografen die graag hulp willen of willen leren dat je elkaar kunt aanspreken hierover.

Nadat je paard los/aan de longe is geweest, kunnen we opzadelen en gaan rijden...als alle paarden los zijn geweest kunnen wederom de fotografen zelf hun plek uitzoeken voor de rijfoto's...de paddock blijft nog even staan, stel dat je paard een "bommetje" is dat je nog even in de paddock kan rijden tot het vertrouwd is.

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het graag.
Heb overigens van de reserve die mee gaat ipv marrie en madelon te horen gekregen dat ze toch moet werken. Mijn vriendin geeske heb ik nu gevraagt maar heb van haar nog geen antwoord. Hierna heb ik dus nog maar 1 reserve (kiekeboefje)
Graag ontvang ik dus geen afmeldingen meer :') anders kom ik in de problemen met te veel fotografen en te weinig modellen hahaha :Y)

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:38

Super geregeld Kim! Ik heb er zin in :D

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:59

Mag het schema ook alvast online???

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 21:27

Afbeelding
Het schema^
In de plaats van marrie gaat nu geeske mee met haar fries meike, helaas kon ook de 3e reserve niet mee.

Voor het losgooien valt nienke weg, zij vertrouwd het niet haar paard los te doen of aan de longeerlijn, dit betekend dus dat er 5 voor het losgooien staan ipv 6.
Heb nog niet de tijd gevonden dit op de computer aan te passen.
Maar verder leek het me duidelijk.
Mochten er nog op of aanmerkingen of tips zijn hoor ik het graag via PB

De tijd tussen losgooien en rijden is nu 20 minuten, echter als je paard los is geweest, kan je natuurlijk al wel opzadelen en alvast wat gaan warmrijden. Het rijden begint gewoon meteen na het losgooien dus deze tijd is niet vast

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:31

komt er ook een groepsapp trouwens?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 21:32

Als daar een voorkeur voor is, dan mag iedereen in privebericht hun telefoonnummer naar mij sturen, dan kan ik een whatsapp groep aanmaken

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:33

Mijn nummer heb je natuurlijk wel. Ik vind het wel fijn altijd. handig voor laatste wijzigingen etc

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:34

Dank je. En een groepsapp werkt vaak wel fijn.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:46

Ik heb geen smartphone, dus als er updates via Whatsapp worden gedaan zie ik ze ook alsnog graag in dit topic.. :P
Marleen: bij losgooifoto's staan alle fotografen tegelijk bij de paddock, dus is er altijd wel iemand waar je wat aan kan vragen! :) (en anders van tevoren, meetings zijn om van te leren :j )
Draad gaat mee Kim! Paaltjes niet, want daar staat een paard achter :+ En is niet praktisch meeslepen als je 36km moet fietsen op een dag :') (heb ik één keer eerder gedaan..)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 21:51

_l_amanda_l_ schreef:
Ik heb geen smartphone, dus als er updates via Whatsapp worden gedaan zie ik ze ook alsnog graag in dit topic.. :P
Marleen: bij losgooifoto's staan alle fotografen tegelijk bij de paddock, dus is er altijd wel iemand waar je wat aan kan vragen! :) (en anders van tevoren, meetings zijn om van te leren :j )
Draad gaat mee Kim! Paaltjes niet, want daar staat een paard achter :+ En is niet praktisch meeslepen als je 36km moet fietsen op een dag :') (heb ik één keer eerder gedaan..)


Aah zo...draad heb ik genoeg nu, dus dan kan je dat thuislaten haha. Scheelt wat mee gesleep op de fiets hahaha.
Ik zal update dan naar je toe sturen als dat in whatsapp besproken wordt +:)+
Als ik me niet vergis, neemt dan punk143 en Marleen dan nog paaltjes mee? Ik heb zelf nog 5 extra paaltjes geregeld en volgens mij wel 3/400 meter lint dus in dat geval is dat genoeg en hoef jij niet onhandig alles mee te zeulen op de fiets haha

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:58

Ook prima! +:)+ Scheelt inderdaad weer meeslepen :P

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:08

Super geregeld Kim!
Heb er zin in! Iwan heeft een paar plekjes op zijn rug van 2 hengstige merries dus hoop dat dar straks weg is!

Wel al begonnen met zijn boog strak houden (na 2,5 week vakantie )
Afbeelding

Ik twijfel nog een beetje wat ik met rijden wil, vind mezelf op dit moment iets te zwaar voor mooie foto's :+

@amanda, waar woon jij? Misschien kan iemand je ergens oppikken?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 22:13

Lisan89 schreef:
Super geregeld Kim!
Heb er zin in! Iwan heeft een paar plekjes op zijn rug van 2 hengstige merries dus hoop dat dar straks weg is!

Wel al begonnen met zijn boog strak houden (na 2,5 week vakantie )
[ [url=m/hUuq0i.png]Afbeelding[/url] ]

Ik twijfel nog een beetje wat ik met rijden wil, vind mezelf op dit moment iets te zwaar voor mooie foto's :+

@amanda, waar woon jij? Misschien kan iemand je ergens oppikken?


Je bent niet verplicht om te rijden lisan.
Ik vind mezelf ook te zwaar dus ik rijd zelf ook niet, vandaar dat mijn bijrijder mee gaat, die gun ik ook mooie foto's met riley.

Als je je telefoonnummer even in PB doorstuurt lisan, kan ik je toevoegen.

Idd amanda, waar woon jij? Wellicht dat we je ergens op kunnen pikken? Geeske en ik komen van dezelfde stal af. Er is vlak bij onze stal een bushalte (noord bergum) als het haalbaar is voor je om eventueel daar heen te gaan dan kan je wel met ons meerijden

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:19

Ik bekijk nog even wat ik doe! Op zich kan het wel maar ben dan zelf wel heel kritisch op foto's :+
Mijn vriend zou ook kunnen rijden.
Ik stuur je mijn nummer!

Wij komen met Iwan uit Bunne/ Peize, ook wel een aantal oppikpunten.

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:10

kim_1990 schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
Ik heb geen smartphone, dus als er updates via Whatsapp worden gedaan zie ik ze ook alsnog graag in dit topic.. :P
Marleen: bij losgooifoto's staan alle fotografen tegelijk bij de paddock, dus is er altijd wel iemand waar je wat aan kan vragen! :) (en anders van tevoren, meetings zijn om van te leren :j )
Draad gaat mee Kim! Paaltjes niet, want daar staat een paard achter :+ En is niet praktisch meeslepen als je 36km moet fietsen op een dag :') (heb ik één keer eerder gedaan..)


Aah zo...draad heb ik genoeg nu, dus dan kan je dat thuislaten haha. Scheelt wat mee gesleep op de fiets hahaha.
Ik zal update dan naar je toe sturen als dat in whatsapp besproken wordt +:)+
Als ik me niet vergis, neemt dan punk143 en Marleen dan nog paaltjes mee? Ik heb zelf nog 5 extra paaltjes geregeld en volgens mij wel 3/400 meter lint dus in dat geval is dat genoeg en hoef jij niet onhandig alles mee te zeulen op de fiets haha

Ik heb er niet zo veel hoor. Stuk of 5 , misschien een paar meer als ik ze nog ergens vind (vroeger hadden we daar het weiland mee omheind , maar dat is al zeker 10 jaar geleden dus weet niet wat ik kan vinden haha)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 15:17

marleen_a_a schreef:
kim_1990 schreef:
Ik heb geen smartphone, dus als er updates via Whatsapp worden gedaan zie ik ze ook alsnog graag in dit topic.. :P
Marleen: bij losgooifoto's staan alle fotografen tegelijk bij de paddock, dus is er altijd wel iemand waar je wat aan kan vragen! :) (en anders van tevoren, meetings zijn om van te leren :j )
Draad gaat mee Kim! Paaltjes niet, want daar staat een paard achter :+ En is niet praktisch meeslepen als je 36km moet fietsen op een dag :') (heb ik één keer eerder gedaan..)


Aah zo...draad heb ik genoeg nu, dus dan kan je dat thuislaten haha. Scheelt wat mee gesleep op de fiets hahaha.
Ik zal update dan naar je toe sturen als dat in whatsapp besproken wordt +:)+
Als ik me niet vergis, neemt dan punk143 en Marleen dan nog paaltjes mee? Ik heb zelf nog 5 extra paaltjes geregeld en volgens mij wel 3/400 meter lint dus in dat geval is dat genoeg en hoef jij niet onhandig alles mee te zeulen op de fiets haha

Ik heb er niet zo veel hoor. Stuk of 5 , misschien een paar meer als ik ze nog ergens vind (vroeger hadden we daar het weiland mee omheind , maar dat is al zeker 10 jaar geleden dus weet niet wat ik kan vinden haha)[/quote]

Dat is prima, ik heb ook 5 en punk143 had iets van 10 ongeveer dacht ze dus dat is dan voldoende +:)+

Nogmaals, zouden modellen en fotografen die nog geen telefoonnummer hebben doorgestuurd, dit willen doen? Dan kan ik jullie in de groepsapp toevoegen (behakve amanda :+ )

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:43

Noujaaaa, ik mag er niet eens meer bij! :+ Haha, nee, is prima, ik hoor de updates wel dames ;)
Ik woon trouwens in Boijl, klein dorpje tussen Wolvega en Oosterwolde (Fr) in, dus niet echt in de buurt van jullie geloof ik.. Maar fietsen is geen probleem hoor! Doe ik wel vaker, zonder arm vol paaltjes is 18km ook niet zo ver..

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:45

Amanda wat ben je toch ook een sportief type! Altijd maar op de fiets naar meetings, respect hoor :D
Ik ben blij als ik elke keer weer in de auto stap :Y)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:25

Niet iedereen heeft een nummer doorgestuurd.
Omdat helaas ook emmy niet mee kan gaan heb ik een extra reserve (welke niet op de lijst staat) geregeld.
Er gaat nu een hele gave kruising fjord x palomino mee :D *-:)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:46

Ik kreeg in de app de tip om nog even te kijken naar de privacywet/AVG.
Ik ga er vanuit dat alle modellen het prima vinden als de fotografen de foto's gebruiken/publiceren/online zetten.
Mocht je als model niet willen dat de fotograaf jou foto's online zet/voor welke reden dan ook gebruikt, dan hoor ik dit graag asap via PB.
Als ik van niemand een PB ontvang hierover voordat de meeting is, dan gaan ik en de fotografen er vanuit dat jullie toestemming geven de foto's te publiceren.

Graag PB als je dit niet wilt.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:00

Ik zal donderdag even langs huis om paaltjes te halen! Ik ga alleen te paard naar de spartelvijver, dus wellicht kan iemand ze bij mij oppikken?

Punk vind het ook heerlijk om te zwemmen en volgensmij laat het weer dat zondag ook toe :j het zal alleen wel ontzettend druk zijn bij de vijver gok ik. Ik heb misschien ook nog een stalgenoot die evt wel mee wil, ze heeft een knappe kale tinker. Dus mocht je nog modellen zoeken kan ik altijd even vragen.

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:27

Ik vind het zó jammer dat ik niet mee kan!
Stomme blessure _-:(

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 00:01

punk143 schreef:
Ik zal donderdag even langs huis om paaltjes te halen! Ik ga alleen te paard naar de spartelvijver, dus wellicht kan iemand ze bij mij oppikken?

Punk vind het ook heerlijk om te zwemmen en volgensmij laat het weer dat zondag ook toe :j het zal alleen wel ontzettend druk zijn bij de vijver gok ik. Ik heb misschien ook nog een stalgenoot die evt wel mee wil, ze heeft een knappe kale tinker. Dus mocht je nog modellen zoeken kan ik altijd even vragen.


Wellicht dat 1 van de fotografen met de auto langs kan/wil rijden? Als je te paard komt, zal je vast niet zo'n eind uit de richting wonen toch? Met trailer erachter vind ik niet zo handig om te doen haha. Ik zal even informeren.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:21

Ik begreep van Amanda dat jullie nog 1 model kunnen gebruiken.
Een stalgenootje van mij is geïnteresseerd. Hoe laat is het?