[M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:32

Ik hoefde niet op de reservelijst, dat heb ik hier duidelijk aangegeven ;-)

_Rianna_
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:40

Hoi Hoi,

Ik heb even een puntje.. :o
Ik zie veel reacties voor bijkomen op fb dat er fotografen zijn die melden dat je toestemming moet hebben om te fotograferen en dat er strenger wordt opgelet.

is hier rekening mee gehouden of zijn jullie hier van op de hoogte ? of weten jullie meer?
ik zelf moet een aantal uur reizen voordat ik er ben het zou erg jammer zijn als we worden verzocht de meeting te stoppen :(

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:55

Je moet inderdaad toestemming vragen bij het filmloket als het gaat om professionele shoots, maar dat is bij deze meeting niet het geval. Wij rijden er zelf ook drie uur voor en ik heb een tijdje terug voor de zekerheid een mail gestuurd naar het beheer van het bos om te laten weten dat wij komen :j

virginieh

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:01

Het is inderdaad aan te raden om eens te checken bij de boswachter (link1) , of bij het filmloket - zie hier voor meer info :
https://www.natuurenbos.be/hallerbos
http://www.hallerbos.be/wanneer-bloeien ... riode-2016

Op de tweede link staat dat je toestemming moet vragen via het filmloket voor professionele shoots, ik weet niet of zo een meeting daaronder valt maar ik denk dat ze dat wel eens kunnen aannemen van wel.

Ook beginnen er vanaf 4/4 werken aan de steenweg en is het bos waarschijnlijk moeilijker bereikbaar, ook iets om rekening mee te houden !

_Rianna_
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: almere stad

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:09

dank je wel voor je reactie Jetske

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:14

Even een update. Ik heb 1.5 week geleden mijn schouder zwaar geblesseerd. Daardoor meteen een kink in de kabel met het afvallen om weer in mijn jurk te passen na de bevalling.
Eten gaat goed maar moet rust houden.. kilo's gaan nog steeds wel de goede kant op maar ik ga dit weekend even opnieuw passen. Hopelijk gaat hij nu inderdaad (bijna) goed dicht. Want als dat niet zo is wordt het nog verrekte lastig gezien het verplicht rust houden..

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:05

Wetenwe al meer ivm de toelating?

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:30

Zoals ik in mijn eerdere bericht al aangaf is er een mail over gestuurd ;) maar een fotomeeting geen proffesionele shoot :)

Vervelend Elize! Komt vast wel goed :D ben benieuwd hoe die nu zit :j vind je poging in ieder geval al knap :)

De tinker heeft zich helaas afgemeld omdat er van de week onverwachts een veulen naast stond. De eerste reserve op de lijst is de haflinger dus ik zal de eigenaar daar even over pben!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:49

Ik heb gepast. Ten opzichte van 1 maart past hij een stuk beter. Hij kan dicht maar dan zie je wel een soort bouwvakkers decolleté in mijn rug. Het goede nieuws is dus dat het opschiet. Het slechte nieuws dat ik er nog niet ben.

Ik ga in ieder geval nog meer bewegen van wat ik wel mag. Echt diëten qua minder kcal kan niet omdat ik borstvoeding geef.

Ik laat het aan jullie over of jullie het nog even aan willen zien. Of dat jullie een ander model kiezen.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:11

Als hij vanvoor mooi past is toch het belangrijkst, niet? Achterkant hoeft voor mij niet zo percé :)

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:13

Ja eens. Ik heb de foto's gezien en je bent in ieder geval goed bezig! Ik vind het echt tof dat je er zoveel moeite voor doet :j Mocht hij van achter niet mooi zitten kun je hem altijd iets open laten, op zich zie je dat toch niet. Ik had wel wat ideetjes waarbij je ook de achterkant op de foto zet, maar ik vind je jurk zo mooi dat het wat mij betreft prima is :D En bouwvakkers decolleté is wel weg te shoppen :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:04

Ik wil die (extra) kilo's sowieso graag kwijt. Dit is een leuke en goede motivatie :'). Van voren gaat het nu gelukkig prima, mag iets minder strak maar dat is meer voor het comfortabele, hihi. Wil hem van achter liefst ook goed passen. Daar ben ik op gevallen met mijn jurk namelijk!

Dan heb ik meteen 1001 vragen/ideeën:
Ik kan bellenblaas meenemen? Hebben we met onze trouwshoot ook gedaan.
Kan ook het ringendoosje eventueel meenemen?
En ga ik voor de witte of turquoise schoenen?
En mijn sluier? Of beter zonder en alleen mijn mooie speld? Allebei kan natuurlijk ook..
Mag Jonas mee op de foto? Zo ja, wat voor kleding zal ik hem aan trekken?

Hier wat foto's uit onze shoot.. voor ideeën:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:18

Ja de achterkant is echt prachtig <3

Leuke ideeën! Bellenblaas is tof! Heb je ook een foto van je witte schoenen? :D Een sluier vind ik leuk, dat maakt het net af en wat echter ofzo denk ik :j Weet niet hoe de andere fotografen daarover denken? :) Ik zou het in ieder geval beide meenemen, dan kun je het ook afwisselen :j

Het is denk ik wel leuk als jullie ook wat foto's met hem hebben. Dan moet ik nog wel even inspiratie zoeken hoe := Maar ook dat kun je afwisselen, een paar met hem en wat apart misschien? Ik zou dan in ieder geval voor lichte kleuren gaan :j

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:35

Kind is best fotogeniek gelukkig :)
Afbeelding

Afbeelding
Als ie er zin in heeft (huilende baby is wat minder tof voor de foto :Y)) vind ik het natuurlijk supertof hem er (bij een aantal) bij te hebben! Ik ga eens nadenken over goede outfits!

Hier allebei de schoenen te zien:
Afbeelding

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 11:30

In de eerste instantie moeten we denk ik gewoon de planning aanhouden, dus je kunt per fotograaf even afwachten of hij erbij op kan :) ik wil eventueel in de pauze misschien ook wel wat foto's van hem alleen maken als je een leuk mandje met schattige dekentjes oid mee neemt :D ik zou voor de witte schoenen gaan :j


Even wat vraagjes voor de fotografen. Er zal tijdens de bruidsgroep 1 fotograaf alleen fotograferen omdat Shirley dan model staat. Is er iemand die dit absoluut niet wil of juist wel? Daarnaast leek het mij leuk om de fotografenkoppels per groep af te wisselen, iedereen heeft altijd weer andere ideeën en zo voorkom je dat twee fotografen bij elke groep steeds dezelfde poses hebben van de modellen etc.

Ik wil per model 25 minuten voor de bruiden, 15 minuten voor de honden en 20 minuten voor de paarden inplannen. Hebben jullie hier genoeg aan? Suggesties zijn welkom! 11 uur lijkt mij wel een mooie tijd om te beginnen, zo hebben de mensen van ver genoeg tijd om te komen en zijn we ook niet super laat thuis :)

Ik heb op basis van het bovenstaande net een planning gemaakt. Mochten jullie nog verzoekjes hebben dan kan dit nog aangepast worden, maar andere zal ik deze zsm plaatsen zodat iedereen meer duidelijkheid en overzicht qua tijd etc.

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:26

Mij maakt het niet uit of ik alleen of samen moet fotograferen, vind samen ook leuk & leerzaam!

Wat betreft de tijden, ik ben het er mee eens dat de rondes bij de bruiden het langst duren en die bij de honden het kortst. Rijfoto's lijkt me niet mogelijk bij de paarden toch (het is een zondag dus lijkt me dat de paden ook wat drukker zijn?). Want voor alleen portret / stand lijkt me 20 minuten dan prima.

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 13:58

Oké top! Nee klopt, er worden geen rijfoto's gemaakt :)

Shirley wees me er net op dat haar nichtje een half uur per bruid nodig heeft voor het haar. We gaan even kijken of zij Shirley's haar thuis alvast kan doen, dat scheelt weer :)

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:35

Ik vind de planning goed zo :j

Elizevds, ik vind de turquoise schoenen wel leuk :D

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 11:13

Hierbij het schema! Zorg dat je op tijd bent, dus op de genoemde verzameltijd :)
Afbeelding

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:46

Perfect Jetske ! :D

Kimmetjee04

Berichten: 843
Geregistreerd: 08-04-09

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:41

Prima rooster!

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 09:39

Omdat ik nog geen antwoord had gehad op mijn eerder gestuurde mail naar de boswachter heb ik nogmaals bericht gedaan. Hier heb ik gisteravond een reactie op gehad. Wat wij doen valt inderdaad niet onder de professionele fotoshoot waar toestemming voor gevraagd dient te worden. Ze weten dus van onze komst en dat is geen probleem :)

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:17

Oke heel fijn! :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:51

Even een heel vervelende mededeling. Mijn man moet naar Australië voor zijn werk. Dus helaas gaat zowel de meeting als onze vakantie niet door. Hebben nog gekeken of een collega niet kan maar is helaas geen optie. Gezien de afstand en het feit dat ik alleen met de zorg voor ukje zit is het ook geen doen in mijn eentje te komen.

Ben erg teleurgesteld en ook beetje boos op man. Maar helaas moet ik me afmelden.. sorry!

Jets

Berichten: 3557
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [M][P][H]Bruiden, paarden & honden in het Hallerbos-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:33

Super balen! Ik ga de eerste reserve benaderen!