[P] Paarden in vrijheid - IJmuiderstrand 6 maart 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

[P] Paarden in vrijheid - IJmuiderstrand 6 maart 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 23:29

Een strandmeeting *\o/*
Samen met Juudith, Simone en Floor leek het ons leuk om een fotomeeting aan zee te organiseren!

Afbeelding
Bron foto: Juliette Fotografie

Locatie en datum
De locatie is het IJmuiderstrand, het adres is IJmuiderslag 1. Let op: het is betaald parkeren op de parkeerplaats. De fotomeeting zal plaatsvinden op zondag 6 maart 2016.
Kijk voor je je opgeeft even waar het is, om teleurstellingen en afzeggingen in verband met afstand te voorkomen!

Werkwijze
Tijdens deze meeting is het de bedoeling om paarden in zoveel mogelijk vrijheid te fotograferen. De portretfoto's zullen afhankelijk van de mogelijkheden en paddocks die we ter beschikking hebben ook in zoveel mogelijk vrijheid op het strand gemaakt worden. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om met het paard aan de hand foto's bij de duinen te maken. Hierna zullen de paddocks gebruikt worden voor actiefoto's, waarbij het paard (zonder tuig/lijnen) losgegooid wordt. Rijfoto's staan bij deze meeting niet op de planning, mocht er tijd over zijn kan hier eventueel naar gekeken worden

De modellen zullen opgedeeld worden in twee groepen. Van de tweede groep zullen ook zonsondergangsfoto's gemaakt worden. De zon is om 18.30 uur onder. Een concreet tijdsschema volgt nog.

Let op: het is dus belangrijk dat je paard los in een paddock kan. Natuurlijk heb je de mogelijkheid om je paard de paddock eerst te laten zien en met lijn te longeren alvorens hij los gaat. Daarnaast kan het natuurlijk altijd gebeuren dat je paard op het moment van de meeting toch gespannen blijkt te zijn, dan is het natuurlijk geen probleem om hem vast te houden en verder te gaan aan een lijn. Er worden geen onnodige risico's genomen, maar het uitgangspunt is wel in vrijheid, dus als je bij voorbaat al twijfels hebt kun je deze meeting beter over laten gaan. Meedoen is op eigen risicio!

Modellen
Er gaan 6 paarden mee. Paarden mogen worden opgegeven via pb. Iedereen mag zich opgeven, maar bijzondere rassen en kleurtjes zijn natuurlijk meer dan welkom. We zijn op zoek naar een gevarieerde groep. Ik zal uiteindelijk 6 paarden uitkiezen, overige modellen komen op de reservelijst te staan. Uiteraard wordt er gezorgd voor een variatie van verschillende paarden. Zorg ervoor dat de foto's die je bij opgave meestuurt overeenkomen met de huidige conditie van je paard (denk aan wintervacht etc.). Voor deze meeting zijn wij op zoek naar ongeschoren, of compleet geschoren paarden, half geschoren paarden helaas niet. Wil je met je paard op de foto? Dat kan eventueel! Zorg dan wel voor neutrale kleding!

Opgeven kan via pb met dit lijstje:
Bokt naam:
Eigen naam:
Naam paard:
Ras paard:
Geslacht paard:
Bijzonderheden:
2 foto's:

Fotografen
Er gaan 6 fotografen mee. Fotografen mogen worden opgegeven via pb. Omdat ik bij deze meeting wat hulp krijg van Juudith, Simone en Floor staan 4 van de 6 fotografen al vast. De andere 2 fotografen zullen door mij uitgekozen worden. De overige fotografen komen op de reservelijst te staan.

Opgeven kan via pb met dit lijstje:
Boktnaam:
Naam:
Fotografienaam:
Website/Facebookpagina:

Om er zeker van te zijn dat iedereen op komt dagen verwachten wij van iedereen een actieve bijdrage in het topic.

Wij hebben er zin in, dus geef je snel op!
Laatst bijgewerkt door Jets op 21-01-16 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Juudith

Re: [P] Paarden in vrijheid - IJmuiderstrand 6 maart 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:31

Jaaaaaa leukleuk!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:32

aangemeld als fotograaf :-)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 23:36

Hierbij het vaste lijstje fotografen. Hier komen er dus nog 2 bij.

Fotografen
Jets - Jetske Mulder Fotografie - http://www.jetskemulderfotografie.weebly.com / http://www.facebook.com/jetskemulderfotografie
_Juudith - Van Zoelen Fotografie - Vanzoelenfotografie.com / http://www.facebook.com/vanzoelenfotografie
S_imonee - Simone Prins Fotografie - simoneprinsfotografie.nl / http://www.facebook.com/Simoneprinsfotografie
EdkingEnzo - Floor Fotografie - https://www.facebook.com/Floor-Fotograf ... 7987926744

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:44

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:45

Jets je hebt pb

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:52

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 23:55

Marcato schreef:
Cchanny schreef:
Origineel idee! Duality was er ook al mee gekomen. Zelfde strand en zelfde idee. +:)+
[FM] [P] Natural, Actie & Vrijheid [10 april Ijmuideslag strand]

Zo, dit is wel echt een kopie van de andere meeting op dezelfde locatie met hetzelfde thema. :oo

Ik zie het inderdaad. Dit is niet bewust gedaan. Ik zag het idee bij een meeting op de Veluwe voorbij komen en het leek me leuk om op het strand te doen. Dit strand leek ons het meest geschikt qua afstand voor ons :j

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:58

Plus het is een andere datum dus we hebben geen last van elkaar ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:44

pb als model gestuurd

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:55

Zoals je vast al gezien hebt heb je een PB waarin ik aangeef je te willen helpen met locatie ;)

Voor je mij gaat beschuldigend dat ik wat suggereer, wat ik overigens ook niet netjes vind, aangezien ik duidelijk vermeld heb dat het niet vervelend of rot bedoeld ik, hooguit erg jammer.

Met klakkeloos overnemen, misschien had ik het iets genuanceerder kunnen zeggen daar heb je gelijk in. Bedoel ik het concept van "vrijheid" & "paddocks" natuurlijk kan je binnen dat concept verschillende dingen doen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer zo ongeveer.

Dus excuus als jij je daarop aangevallen voelt maar dan heb je het toch echt verkeerd begrepen wat ik daarmee wilde zeggen. Ik bedoelde meer te doelen op het feit dat ik eerst met heb overlegd met ts van het veluwe topic om het concept van de paddocks ook te gaan doen, dat vond ik netter dan prompt ineens zelf bijna hetzelfde te organiseren snap je? Dat anderen daar niet bij na denken kan ik bij inkomen ja, zelf zou ik het nooit zo doen maar goed verschillen moeten er zijn he!

Het grootste punt hier is dat deze locatie nogal veel gebruikt wordt (ineens overigens hoor) en dat is echt niet handig..

Haha en over die grote lijsten met fotografen heb je gelijk, dat is de laatste tijd echt niet normaal hoeveel fotgrafen zich aanmelden voor meeting, en dan is de kans klein dat je erbij zit natuurlijk.

Dus mocht je mn PB hebben ontvangen, ik wil je best helpen een fijne locatie uit te zoeken die geschikt is voor een meeting als deze, heb al veel meetings georganiseerd en ken veel gebieden/stranden goed, inclusief alle regeltjes en haakjes en ogen. Dus als je dat wil, help ik je graag :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:02

Ik moet me toch weer afmelden. 1000 maal excuses ervoor

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:38

TS het lijkt me voornamelijk ook verstandig om als we hierop nog even op door willen gaan en evt. Een geschikte locatie voor je willen zoeken, dit via PB te doen.

Evt ook je reactie op mn bovenstaande bericht, aangezien we hier eeuwig op door kunnen gaan ben ik bang hahaha!

Anders loopt dit hele topic vol met alles behalve aanmeldingen en dingen over de meeting zelf :) en dat is niet de bedoeling lijkt mij!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:37

*\o/*

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 15:20

Ik "beschuldig" jou van suggereren omdat je zegt: "En trouwens, je hebt je aangemeld voor mijn meeting dus geheel onbewust zal het niet zijn geweest." Daarmee suggereer je dat het wel bewust gegaan is, terwijl ik aangeef van niet.

Ik heb uitgelegd dat overleggen mij niet nodig leek, aangezien dat niet gebruikelijk is, maar ik denk dat we hier inderdaad nog lang over door kunnen gaan, dus laten we dat niet doen, haha. Ieder haar eigen mening en manieren.

Super dat je wil helpen met een locatie, dat waardeer ik echt :j Ik zal je pb als ik thuis ben beantwoorden. Het lijkt me handig om dan een nieuw topic te openen met nieuwe locatie.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:36

Denk ook dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen op deze manier :') nadeel aan internet is dat je de toon erachter niet kan weten.

Afijn nogmaals bedoelde ik niks te suggereren en had het even wat anders neer moeten zetten, het kwam nogal "toevallig" over op mij, dat snap je vast wel. Hoop dat ik het nu wel goed heb uitgelegd haha! En nogmaals excuus dat je het zo opvatte, niet mijn bedoeling :)

En inderdaad ieder zijn eigen manier hahaha en dan ontstaan er wel eens miscommunicaties en botsingen, helaas :') Maar het is echt niet vervelend of beschuldigend etc bedoeld, laat dat duidelijk zijn hahah als ik het vervelend bedoelt had had ik ook niet aangeboden te helpen haha!

Maar toch heel fijn dat we op deze manier er toch uit kunnen gaan komen! Supertof van je +:)+ daar kan menig bokker een voorbeeld aan nemen!

Is goed hoor! Zie je PB tegemoet! En een nieuw topic lijkt me ook handig inderdaad!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:39

Ik zou inderdaad een andere locatie zoeken :)
Binnenkort gaat de tunnel ook helemaal dicht en als je hier niet bekend bent in de buurt kom je niet veel verder. Groote keeten, Hargen en Egmond worden ook vaak gebruikt als locatie, maar er zal vast en zeker nog wel een ander strand zijn :)

Volgens mij mag je t/m mei op het strand in IJmuiden, daarna pas weer s'ochtends heel vroeg en 's avonds maar dat is ook echt wel te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:55

Volgens mij mag je in Wassenaar (strand) ook tot mei op het strand. Weet niet of dat te ver is natuurlijk?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:18

Moderatoropmerking:
Ik zie dat jullie er inmiddels samen uitgekomen zijn, maar ik wil er graag nog even op wijzen dat Bokt enkel een platform biedt voor het organiseren van meetings en dat wij ons niet bemoeien met de organisatie of onderling overleg.
Citaat:
Het kan natuurlijk voorkomen dat er een keer een dubbele meeting staat gepland op dezelfde plek. Het is dan de bedoeling hier samen uit te komen. Niemand heeft immers alleenrecht op het organiseren van fotomeetings.

Vanuit Bokt willen en kunnen wij geen regels opleggen over het hoe en wat tijdens de meeting zelf. Dat zou betekenen dat Bokt ook als mede-organisator op zou treden. Dat zijn wij niet. We bieden enkel een platform aan waarop jullie de meetings kunnen organiseren. Bokt is daarom ook niet aansprakelijk voor welke schade dan ook voortvloeiend uit een fotomeeting.
[FM] Regels en Richtlijnen [FM] FotoMeetings

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:36

Klopt! We gaan al naar de verschillende locaties kijken via PB! Gaat helemaal goed komen!
Even een kleine side note, dit gaat absoluut niet om het alleenrecht op een locatie of een thema, maar meer om een locatie die "over" gebruikt wordt en we zorgvuldig mee om willen gaan zodat in de toekomst daar ook nog meetings mogelijk zijn! :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:41

Het was meer om even de algemene regels aan te kaarten zodat iedereen weer even op de hoogte is :) Maar het is enorm fijn om te lezen dat jullie zo netjes omgaan met de locaties en nu samen een oplossing aan het zoeken zijn voor dit probleem! Iedereen in ieder geval heel veel plezier t.z.t.!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:51

Toppers +:)+

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:59

Ja begrijp ik! Gaat helemaal goedkomen :j +:)+

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 21:15

De nieuwe gekozen locatie is het strand van Wassenaar. Om het duidelijk en overzichtelijk te houden is er een nieuw topic aangemaakt. Ik ga er niet zomaar van uit dat iedereen die zich hier opgegeven heeft ook naar de nieuwe locatie kan komen. Daarom worden deze aanmeldingen niet meegenomen. Mocht je mee willen, dan kun je je opnieuw opgeven via pb!

Zie hier het nieuwe topic:
[FM] [P] Paarden in vrijheid - Wassenaar 6 maart 2016

Wat mij betreft kan hier een slotje op om verwarring te voorkomen :j

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:35

*\o/*

Heel veel plezier en succes met de nieuwe meeting!