Foto's van jenne @ bokt.
Wanneer & waar?
Zondag 4 oktober
Ijmuiderstrand
Zoek het a.u.b. even op voordat je jezelf enthousiast opgeeft - wie weet is het wel erg ver rijden voor je.
Wat is de bedoeling?
Er worden bij deze meeting portret & actiefoto's (paddock) gemaakt.
Géén rijfoto's. Dan wordt de dag te lang.
Houd rekening met parkeergeld bij het strand
Hoeveel modellen?
Er gaan 8 modellen mee. De fotografen gaan stemmen op de modellen en daarvan gaan de hoogste 6 modellen mee en daarnaast kiest de organisatie uit die lijst er nog 2 uit. Dit zullen paarden zijn die nog niet eerder hebben mee gedaan aan een meeting - iedereen verdient een kans dus hiermee probeert de organisatie het voor iedereen leuk en eerlijk te houden.
Afvallers?
Wanneer er modellen uitvallen, wordt er gewerkt met een reservelijst.
Alleen indien er 5 dagen voor de meeting nog afmeldingen zijn, gaan we niet meer met last-minute reserves werken. Alleen als het model aantal lager dan 6 komt.
Uit ervaring is het een behoorlijk zooitje en zorgt het voor veel stress om op het laatste moment nog de reserves te moeten benaderen - vaak krijg je toch nee, er staan inmiddels andere dingen gepland. Daarnaast vinden veel fotografen 8 modellen toch best pittig en werkt 6 dan makkelijker. Maar wanneer je begint met een lijst van 6 en er komen dan nog afvallers, dan is het vaak nog lastig om reserves op te roepen en houd je een te kleine groep over - fotografen vinden het dan weer te ver rijden voor bijvoorbeeld maar 4 modellen.
Hoe kan je jouw paard aanmelden?
Stuur een pb'tje naar Cynn met de volgende gegevens:
Naam paard/pony:
Geslacht:
Ras:
Bijzonderheden: (speciale outfit? vrijheidsdressuur?)
Al eerder meegedaan met een meeting? (zo ja, hoe vaak?):
Één portret foto zijkant paard, één actiefoto.
Hoeveel fotografen?
Er gaan naast de organisatie, 8 fotografen mee (totaal dus 9) en er wordt gewerkt in groepjes van 2 en één groepje van 3 bij een model aantal van 8.
Als het modellen aantal op 6 komt, worden het dus groepjes van 3.
Hoe kan je jezelf als fotograaf aanmelden?
Stuur een pb'tje naar Cynn met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam bokt & naam:
Fotografienaam:
Website of FB:
Apparatuur:
Extra informatie
Bij mijn meeting gelden er wel wat richtlijnen. Ik wil de belangrijkste hier alvast vermelden, indien je het hier niet mee eens bent hoef jij je dus ook niet op te geven.
- Fotografen geven géén gratis foto's/bestanden weg aan modellen.
- Iedere fotograaf levert per model een minimum van 4 foto's en een maximum van 10 foto's op webformaat voorzien van een logo. (hier wordt door de organisatie nog een weebly voor aangemaakt)
- Houd er rekening mee als model dat de prijzen voor het nabestellen kunnen verschillen per fotograaf.
- Fotografen en modellen hebben respect voor de natuur en gaan hier goed mee om - eventuele rommel wordt achteraf netjes opgeruimd.
- Fotografen kunnen wel even een handje helpen met het op- en afbouwen van de paddock.
En als laatste... uiterlijk 10 dagen voor de meeting ontvangen de geselecteerde deelnemers per PB alle laatste benodigde informatie.
Denk hierbij aan; het laatste up to date schema - exacte routebeschrijving - tips & tricks - hoe & wat over nabestellen en plaatsen van de foto's
In deze PB vraag ik ook altijd om een definitieve bevestiging van de deelnemers. Wanneer ik deze niet op tijd ontvang (uiterlijke datum staat dan in de PB) haal ik je van de lijst af, dat zou jammer zijn. Bij de bevestiging dien je ook je telefoonnummer af te geven - deze wordt na de meeting weer gewoon verwijderd.
Ik als organisatie geef ook altijd mijn nummer onderaan de PB mee.
Nou ik hoop dat het allemaal weer duidelijk is en dat er weer leuke aanmeldingen binnen komen