[animo] voor kinderfotomeeting omgeving Dr/Ov

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

[animo] voor kinderfotomeeting omgeving Dr/Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 08:49

Dag Bokkers,

Ik kreeg van de week een leuk idee voor een fotomeeting met kinderen. Dit idee ben ik langzaam aan het uitwerken.
Ik wil graag weten of hier animo voor is, anders heb ik misschien werk voor niks gedaan :+

Is er animo voor een kinderfotomeeting in de omgeving Drenthe/Overijssel? (Zwolle, Hoogeveen, Hardenberg, Ommen)

Ik had een idee voor een gezellige speelmiddag op een leuke locatie in de buurt. (Grote speeltuin, kinderboerderij, belevingspad)
Periode: juli, augustus (liefst op zondag ivm werk op zaterdag)
Maar ook een idee voor een kinderfashionmeeting. Waar is het meeste animo voor?

Ik dacht wel aan een kleine meeting. Met 4 tot 6 fotografen. Het aantal kinderen ligt ook een beetje aan broertjes en zusjes die gezamenlijk mee komen. :o

Het is nu een beetje onduidelijk nog allemaal, maar ik wil graag eerst weten of er überhaupt animo voor is voor ik alles uit ga werken.

Misschien is er nog iemand met een leuk idee: mijn pb box staat open! :D

Dit is dus geen topic om je op te geven als model of fotograaf!! Puur voor de animo.
Mocht er genoeg animo voor zijn open ik een topic voor de daadwerkelijke fotomeeting.

Ik hoop op een boel reacties en misschien nog meer ideeën :D

Groetjes Simone

Sani

Re: [animo] voor kinderfotomeeting omgeving Dr/Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:52

Ik heb er wel interesse in als fotograaf. :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:21

Wanneer zou je deze meeting willen houden als er animo is? In de zomervakantie zou ik het namelijk wel leuk vinden :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:50

Staat in de OP: juli/ augustus :o

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:23

Oepsss sorry kijk weer over van alles heen :+ Als het richting drenthe gaat wil ik denk ik wel meedoen :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:26

Als het in Drenthe is heb ik wel interesse :j
Hopelijk dan zelfs in juli, want dan kan ik nog mooi oefenen voor mijn eerste officiele mensenshoot :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 18:41

Geeft niks hoor! Kan gebeuren :o

Waar in Drenthe is voor jullie het handigst? Ik woon zelf namelijk in het zuidelijkste puntje van Drenthe :+
Ik had het belevingspad in Punthorst (Staphorst) in gedachten voor een meeting. Ik weet nog dat ik mij daar als kind ontzettend vermaakt heb. Hoe ik dat wil gaan doen, moet ik allemaal nog bedenken :P

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:47

Lijkt me leuk als fotograaf! Om welke leeftijden gaat het? Het spelen spreekt mij het meeste aan omdat fashion misschien een beetje awkward geposeerd is voor kinderen, weet niet hoe dat gaat? Hier het liefst in Zwolle :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 18:52

De leeftijd ligt een beetje aan wat voor meeting. Spelenderwijs dacht ik toch een jaar of 6?
En fashion toch wel toch een jaar of 12. Dat je wat variatie in leeftijd hebt.

Ik ga nog eens op zoek naar eventuele locaties her en der. Vanochtend niet veel tijd voor gehad.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:27

Is een vorig jaar ook geprobeerd op te zetten, vond ik een erg leuk idee! Alleen bleek toch lastig met het vinden van kinderen.

[FM] [FM] Modellen meeting - Kinds - Princess tea party - Zwolle

(jammer dat het moodboard niet meer te zien is, die was erg leuk! In mijn beleving lekker in het gras, tafeltje, stoeltjes, kopjes "thee".)

Ik heb dus eventueel ook wel interesse als fotograaf, mocht het lukken. Staphorst vind ik erg leuk! Maar het belevingspad is op veel plekken heel donker, toch? Of is dat alleen in mijn herinnering? Op een grasveld met een boom, of bij de heide, of iets dergelijks is denk ik ook leuk!

Heb je zelf ook een moodboard, een aantal voorbeeldfoto's waar je aan zit te denken?

(oh, btw, Zwolle of Ommen vind ik ook erg leuk! Drenthe is voor mij iets minder handig, maar op zich geen probleem als het een leuke meeting is)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 19:43

Daarom wil ik ook eerst weten of er animo (vooral modellen) voor is. Want het is inderdaad niet makkelijk om op bokt kinderen als model te vinden.
Ik zat er zelfs aan te denken eventueel om in mijn vrienden/kennissenkring eens te vragen voor modellen.

Ik heb nog helemaal niks. Alleen een idee :+
Ik ben mij nu eerst aan het verdiepen in mogelijke locaties en ga dan eens op zoek naar ideeën.

Ik zou het zo niet weten, maar ik woon er in de buurt, dus kan er altijd eens gaan kijken.

Ik zat ook nog te denken aan de Sahara, plan Schoonhoven (water en speeltoestellen) of natuurboerderij in Dalfsen.
Ik kwam ook nog speelboerderij 'De Drentse Koe' in Ruinerwold tegen, maar daar zitten dan weer kosten aan verbonden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:45

Jesse van Poow is wel onwijs schattig voor dit doeleinde. ;)

Ik zou wel graag meewillen tzt om even te kijken hoe dat gaat als fotograaf, dus zeg maar 1/2 fotograaf, aangezien ik net begonnen ben in de fotografie en graag ervaring opdoe.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:59

Beginnende fotografen zijn ook zeker welkom Chiave!

Ik heb nog eens na gedacht over een aantal zaken: locatie, moodboard en de modellen.

Locaties:
Het Reestdal, Balkbrug
Ik woon hier zelf heel dichtbij. Je kunt hier heerlijk wandelen en rijden. Er zijn daar hele mooie stukken natuur. Er lopen op sommige plekken alleen wel Schotse Hooglanders en schapen. Maar je hebt ook plekken waar deze niet zijn.
Dit is een stuk zandvlakte, hier doen we in de zomer met de ponykampkinderen altijd spelletjes om elkaar beter te leren kennen. Super leuke locatie.
Afbeelding
Een plattegrondje van het Reestdal. Het rondje links is waar de zandvlakte hierboven in.
Het rondje rechts is vooral veel heide. Dit ligt ook in een gebied voor beesten.
Het rondje onderin is in het bos. Geen beesten. Hooguit wandelaars en honden.
Afbeelding

Natuurgebied/bos in Zuidwolde (Dr).
In Zuidwolde zijn ook verschillende mooie plekjes om te fotograferen.
In het bos is een stukje natuurgebied (waar soms ook Schotse Hooglanders lopen) en er is een heel leuk stuk met allemaal heuvels. Ik rijd daar vaak, dus kan wel even een foto maken als ik er kom.
Plattegrond. Biede locaties liggen in de cirkel.
Afbeelding
Foto van het natuurgebied.
Afbeelding

En je hebt het Zwarte gat. Ook een mooi groot stuk heide, natuurgebied. Hier lopen ook beesten, maar het echt groot, dus de kans is aanwezig dat ze niet te zien zijn.
De cirkel is wat aan de grote kant :=
Afbeelding

Verder zat ik ook nog te denken aan de Lemelerberg en de Sahara in Ommen. De Sahara heb ik persoonlijk al een beetje gezien met de vele paardenmeetings, dus mijn voorkeur gaat nu echt uit naar een andere locatie.

Ik bedenk mij ook opeens het Kotermeer in Dedemsvaart en de Oldemeijer in Hardenberg. Leuke waterfoto's is misschien ook wel leuk!

Iemand nog meer suggesties voor een mooie locatie?

Moodboard:
Het idee is om leuke, spontane foto's te maken. Ik heb even wat gegoogled wat ik leuk vind.
Afbeelding

Modellen:
Aangezien de modellen niet zo hard gaan, ben ik van plan om mijn kennissenkring eens af te gaan voor modellen. Lijkt jullie fotografen dat ook wat? Of hebben jullie liever modellen van Bokkers?

Data:
Zondag 12 juli
Zondag 19 juli
Zondag 2 augustus
Zondag 9 augustus
Zondag 16 augustus
Laatst bijgewerkt door S_imonee op 13-05-15 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:03

Ik denk dat mijn dochter dit ook wel leuk zou vinden (ze is 6 jaar oud). Vorig jaar heeft ze ook eens meegedaan met een shoot hier in de buurt. Ligt er wel een beetje aan waar het gaat zijn of het voor ons te doen is. Wat dachten jullie van de omgeving Exloo of het drents friese wold als locatie? Dat is ook erg mooi qua omgeving.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:36

Leuk! Kan me vinden in je ideeën qua locatie en voorbeeldfoto's!
Dus ik geef me graag op als fotograaf, mocht je daar een topic voor openen :-)
Ik kan zeker ook wel in mijn omgeving rondvragen, ken super leuke kinderen, dus daar moet bijna wel wat aan modellen te vinden zijn!

Ik kan alleen 2 en 9 augustus waarschijnlijk niet. De andere data wel.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:59

Exloo en DFW vind ik voor nu persoonlijk iets te ver. Ik vind het niet erg om daar een meeting te organiseren, maar dan zou ik het liever met paarden of honden daar doen oid. Daar is vaak wat meer animo voor dan met kinderen :)
Ik doe het nu liever bij mij in de buurt, zodat als er geen modellen via Bokt te vinden zijn, ik hier in de buurt kennissen kan vragen. Dan hoeven ze niet zo'n eind te rijden.

Dat is een fijn Pansy! Ik ken ook wel een boel mensen met kids, maar dan is daar nog de vraag of ze dit wel willen :=

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:23

Ik heb ook wel interesse als fotograaf maar dat is wel ovb van plaats en datum.

Denk dat het het slimste is om gewoon een datum en een plek te prikken?
En hoeveel fotografen/modellen zit je aan te denken?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:26

Ik heb wel interesse met mijn kids als model o.v.b. van plaats en datum. Plaats voorkeur gaat uit naar Hardenberg en/of Ommen.

Editje: mijn dochter is 6 jaar en mijn zoon 2 jaar oud.
Afgelopen december hebben we ook met een FM voor kinderen meegedaan (toen waren ze 5.5 en 1.5)
Afbeelding

Afbeelding

En ik denk afhankelijk van datum en ook plaats wil mijn zus met d'r kind(eren) misschien ook wel meedoen (mamamiesje op bokt)
Laatst bijgewerkt door flettie op 18-05-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:29

Daar zit ik ook aan te denken.

Ik wil het graag klein houden, dus zat aan 4 à 5 fotografen te denken. Modellen weet ik nog niet eigenlijk...

Wat de datum betreft, zit ik te denken aan zondag 19 juli. De locatie ben ik nog niet helemaal over uit. Het is dan wel echt zomer. Dus dan is het misschien ook wel leuk om naar een recreatieplas te gaan (Kotermeer, Oldemeijer, Schoonhoven..)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:35

Ik heb bij de vorige meeting wel gemerkt dat je m.n. met kleine/jonge kinderen het niet te lang moet duren. Tenzij ze gewoon kunnen spelen en het niet in de gaten hebben dat ze gefotografeerd worden.
De vorige keer waren ze het na een half uur al goed zat (maar het was toen ook wel flink koud :brr: )

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:12

Ik weet dat de spanningsboog van kinderen vaak niet al te lang is wat poseren betreft. Daarom was het ook mijn bedoeling om een meeting te organiseren waar kinderen lekker kunnen spelen en zichzelf kunnen zijn. (Wij gingen vroeger altijd naar een grote speeltuin in Ommen, maar geen idee of die nog bestaat.)
Vandaar dat het mij ook wel leuk lijkt om naar een recreatieplas te gaan met mooi weer. Speelgoed en ander spul mee. Ik houd zelf erg van spontane foto's. Ik weet uit ervaring dat sommige kinderen zich erg ongemakkelijk kunnen voelen als ze moeten poseren :P

Verdorie, ik bedenk mij net dat ik de moeder van mijn oppaskinderen had kunnen vragen... ben daar vandaag nog geweest.. was weer veel te druk met andere dingen natuurlijk hahaha.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:30

Leuk idee Simone!
Als het tijdens spelen zoveel mogelijk gebeurd, dan willen de twee kids van ons (meisje van bijna 7 en jongen van bijna 5) vast ook wel komen. Echt poseren zijn ze namelijk snel zat, maar wanneer ze kunnen spelen.... kikkers vangen ook hartstikke leuk, voetballen, zandkastelen bouwen....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:32

Als fotografe zijnde zou dit wel een spreekwoordelijke drempel zijn waar ik graag overheen zou willen stappen. Als dat geen beperking is (de onervarenheid), heb ik als fotografe zeker interesse. :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:48

Leuk Nanda!

Geen probleem Magda, ik ben zelf ook niet echt ervaren wat fotograferen van kinderen betreft. Daarom vind ik het een leuk idee om er een keer een meeting van te maken.

Ik wacht nog even met het vaststellen van de datum totdat ik de datum van een andere fotomeeting weet.

Volgens mij is er wel genoeg animo om een topic voor te openen. Dus dat ga ik daarna ook doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:49

Ik wil ook heel graag!