[H] Jachthonden workshop / fotomeeting Bernisse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

[H] Jachthonden workshop / fotomeeting Bernisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:15

In samenwerking met Femke de Wit-Jansen wil ik graag een unieke meeting organiseren: een 3 uur durende jachthonden training / workshop, in combinatie met een fotomeeting.

Femke is een zeer bekende naam in de jachthondenwereld en eigenaresse van Jachthondenschool de Hoofjes. Ze heeft bijzonder veel wedstrijd ervaring op het aller hoogste niveau en samen met haar vorige hond Beau wist zij in 2010 de Nimrod te winnen. Ook is Femke met haar Duiste Staande Langhaar erg actief in de praktijkjacht.

Welke honden kunnen er deelnemen aan de meeting? De honden dienen op een goed B niveau te zijn, waarbij er wordt zowel met vacht / veren wild en dummy’s gewerkt zal gaan worden.

De workshop / fotomeeting zal plaatsvinden op een zaterdag middag of zondag in de maand mei en zal gehouden worden in de Bernisse. De Bernisse is een schitterend natuurgebied, wat zich uitstekend loont voor jachttraining en waar er vele mooie foto’s gemaakt kunnen worden.

De fotografen:

We zijn op zoek naar 6 fotografen die het leuk vinden om voor hun portfolio eens ander materiaal te hebben. Juist van jachthonden die vol passie met hun werk bezig zijn en nauw samenwerken met hun baas, zijn prachtige foto’s te maken. Iedere fotograaf levert van elk model 5 digitale foto’s aan op webformaat voorzien van logo. Meer foto’s zijn mogelijk op nabestelling bij de fotografen, evenals foto’s op origineel formaat. Voor en na de workshop is er indien gewenst volop mogelijkheid tot het maken portretfoto’s.

Fotografen kunnen zich hier in dit topic opgeven. Modellen voor de workshop graag aanmelden via PB. Er kunnen in totaal 6 honden mee doen aan de workshop. Geef in je PB aan wat het huidige niveau is, waar je tegen aan loopt tijdens trainingen / wedstrijden, wat je graag wilt bereiken etc.

Voor de modellen vragen wij een vergoeding voor de training van €10,- p.p. Tijdens de workshop zal een pauze gehouden worden van zo’n 15 minuten, waarbij wij voor alle aanwezigen zorgen voor wat lekkers te drinken en te eten.

Moodboard:
Afbeelding
Note: de foto'svan dit moodboard betreffen niet (allemaal) mijn eigen foto's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Marlinda

Re: Jachthonden workshop / fotomeeting Bernisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:21

Gaaf idee, ik meld mij als fotograaf. :) Wel onder voorbehoud van de datum natuurlijk.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:35

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:34

Ik meld me ovb van datum ook aan als fotograaf!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:05

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:31

Leuk! Ik meld me ook om te komen fotograferen (ovv datum) :)
webalbums

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:54

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:59

Ontzettend leuk dat er al zo veel interesse is vanuit de fotografen, nu de modellen nog. Vanavond zal ik de lijst bijwerken.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:04

Wat een leuk idee!
Lijkt me super leuk om met mijn hond te doen, maar het is helaas te ver weg voor ons.

Succes met alles!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:48

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:11

Oh gaaaaaaf! Mijn hond is lang niet op B niveau (en spaniels jagen sowieso anders) maar het lijkt me ovb van datum heel tof om als fotograaf mee te gaan!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 08:47

Fotografen:

1: Marlinda https://www.facebook.com/marlindafotografie
2: taars http://www.tdfotografie.weebly.com/
3: Poess91 https://500px.com/KimGudde
4: Erna_ https://plus.google.com/u/0/photos/115332073584600830705/albums
5: DShots http://www.demivanreevenfotografie.nl/
6: Neej http://www.rckfotografie.nl/

Reserve fotografen:

1: valiantS http://kidsinaction.jalbum.net/Portfolio/

Modellen:

1: DeLabrador // Giovanna // Labrador retriever, bruin // Robin // goed bevestigd B niveau //
http://i1087.photobucket.com/albums/j465/Giovanna1986/IMG_1814edited_zps93660c33.jpg
2:
3:
4:
5:
6:
Laatst bijgewerkt door DeLabrador op 02-03-15 09:12, in het totaal 2 keer bewerkt

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:51

Oeh een meeting bijna om de hoek ! :D
Ik geef me op als fotograaf ovb van de datum .

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 13:15

Tot op heden via Bokt nog geen modellen aanmeldingen gehad voor de workshop. We zouden bijvoorbeeld het ''niveau'' kunnen verlagen naar C of eventueel kan ik combinaties van buiten Bokt toelaten. Kom op voorjagers op Bokt, schrijf je in voor deze super leuke workshop / fotomeeting :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:24

Het zou wel jammer zijn als niemand zich aanmeldt -O-
Mocht er zich echt niemand aanmelden, dan zou ik geen bezwaar hebben tegen combinaties van buiten Bokt. Het onderwerp is veel te leuk om niet door te laten gaan :)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:27

Oef jammer dat het zover weg is. Anders had ik graag met onze cesky fousek meegedaan..., ik ga er nog even overna denken....

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:33

Wat wordt trouwens verstaan onder b niveau? We hebben wel altijd jachttrainingen gevolgd met de hond en ze wordt nu ook gebruikt coor de jacht maar ben niet zo thuis in de niveaus...

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:55

Buiten bokt vragen is geen probleem doe ik ook bij meetings !

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:43

Met niet Bokt hondjes krijg ik het sowieso opgevuld, dus ik wacht nog eventjes af en anders ga ik dat inderdaad gewoon doen. Vanmorgen weer zelf getraind en had ook de camera mee, dus nog even wat plaatjes geschoten. Erg leuk om te doen, maar ben er nog geen ster in :)

Afbeelding
Dit is mijn hond
Afbeelding
Duitse Staande Langhaar

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:47

Wij hebben een Duitse Staande Korthaar, waar mijn vader actief mee jaagt. Ik kan thuis even navragen of hij het leuk zou vinden om mee te doen. Het klinkt als een leuke en gezellige meeting! De hond is goed afgericht en naar mijn weet zijn er geen problemen in het veld. Kan een hond die geen training meer nodig heeft ook mee doen?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:58

Ik zou me eens moeten bedenken want het is een heel eind uit de richting.

Maar ik zou wel met Izzy mee willen doen een bijna 2 jarig Weimaraner. Vorig jaar voor het eerst de Nimrod training en wat wedstrijdjes gedaan heb.
Dit jaar gaan we er weer voor, ik train trouwens een België.
Afgelopen jaar heeft ze het heel goed gedaan dus ben benieuwd dit jaAr :)

Afbeelding

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:04

Ow mèn wat een eind rijden... Ik wil wel komen met mijn Gus, maar onder voorbehoud van de datum.

Gus is een 7 jarige Duitse staande langhaar, in bezit van een B diploma maar de laatste jaren voornamelijk ingezet voor de jacht. (Ik zal hem even een keer bijspijkeren van tevoren :+ ) en dan kan hij ook A oefeningen.. :P
Lijkt me erg gaaf om actiefoto's van hem te hebben!

Eventueel kan zijn zoon ook meekomen, zijn gewend om samen te werken, staat goed onder appèl, maar geen diploma.

Oeps, zie nu dat modellen per PB moeten aanmelden, ik zal straks een PB sturen.
Laatst bijgewerkt door Casca op 07-03-15 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 19:08

Sunneva schreef:
Wij hebben een Duitse Staande Korthaar, waar mijn vader actief mee jaagt. Ik kan thuis even navragen of hij het leuk zou vinden om mee te doen. Het klinkt als een leuke en gezellige meeting! De hond is goed afgericht en naar mijn weet zijn er geen problemen in het veld. Kan een hond die geen training meer nodig heeft ook mee doen?

Femke en ik zullen er onze uiterste best voor doen om het een gezellige, succesvolle en geslaagde dag te laten worden! Als je vader het leuk vindt dan kan hij ook absoluut mee doen. Femke is zelf ook een zeer ervaren ''praktijk voorjaagster'' dus wanneer je vader in het veld wel tegen problemen zou aanlopen, dan kan ze ongetwijfeld helpen met tips en tricks.

CalvinenGino schreef:
Ik zou me eens moeten bedenken want het is een heel eind uit de richting.

Maar ik zou wel met Izzy mee willen doen een bijna 2 jarig Weimaraner. Vorig jaar voor het eerst de Nimrod training en wat wedstrijdjes gedaan heb.
Dit jaar gaan we er weer voor, ik train trouwens een België.
Afgelopen jaar heeft ze het heel goed gedaan dus ben benieuwd dit jaAr

Het zou erg leuk zijn wanneer je je wilt inschrijven! Denk er even overna en dan hoor ik het wel :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:09

wat valt onder A en B oefeningen?
In belgie hebben we de Basis en Africhting
Basis (standaard, volgen en down, en kort apport) Africhting is zoek verloren, dus in bos eend zoeken en brengen, uhm apport op 80/100 meter (weet even niet precies hoe het heet), over water en uit het water.
Alleen is Izzy niet zo een waterrat :+

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 19:15

CalvinenGino schreef:
wat valt onder A en B oefeningen?
In belgie hebben we de Basis en Africhting
Basis (standaard, volgen en down, en kort apport) Africhting is zoek verloren, dus in bos eend zoeken en brengen, uhm apport op 80/100 meter (weet even niet precies hoe het heet), over water en uit het water.
Alleen is Izzy niet zo een waterrat :+

Wat bij jullie Basis is, is hier KNJV C. Africhting komt overeen met B. De reden dat we gezegd hebben minimaal bevestigd B niveau is om ervoor te zorgen dat er geen enorm verschil zit tussen de hondjes die mee doen. Het is uiteraard echter absoluut niet zo dat we de oefeningen van de KNJV B gaan doen tijdens de workshop, maar waar je aan kunt denken zijn bijvoorbeeld sleep lopen, dubbele (markeer) apporten met ''verleiding'' etc.