Er zijn meerdere opties mogelijk bij deze meeting, lees dus de openingspost even goed en volledig door!!

Datum
Nog te bepalen, maar dacht aan mei 2015.
De bedoeling
Er gaan 8 modellen mee. 4 in de ochtend en 4 in de middag.
Optie 1: Paard én eigenaar gaan samen op de foto maar het paard gaat ook voor een aantal foto’s alleen.
Jullie gaan in een thema, 2 kostuums.
Optie 2: Wat ook een mogelijkheid is, als je zelf niet op de foto wilt of geen kostuums hebt maar je hebt een aansprekend paard,
is dat je jouw paard opgeeft en er een ander persoon die wellicht al wat kostuums heeft liggen, met jouw paard gaat poseren.
Uiteraard is er dan nog steeds genoeg ruimte om je paard een paar keer alleen op de foto te zetten zodat je als eigenaar wel wat terugkrijgt als dank voor het ‘uitlenen’ van je paard.
2 fotografen groepjes krijgen het 1e kostuum op de foto, dan is er gelegenheid om te wisselen van kostuum en dan krijgen de andere 2 fotografen groepjes het 2e kostuum op de foto.
De ideeën voor kostuums kunnen ontzettend variëren en ik heb hier een moodboard gemaakt met een aantal ideeën. Ook onderstaande foto's zijn ter inspiratie.
Eigen suggesties zijn zeer welkom en kunnen gewoon besproken worden! Je kan ook denken aan outfits uit films, series, sprookjes, etc.
De kostuums worden zelf gemaakt/gekocht/geleend door de modellen.
Keuze voor de modellen
De modellen moeten wel van te voren een keuze maken tussen;
Portret + rijfoto’s (in kostuum) óf
Portret + losgooifoto’s.
i.v.m. de tijdsduur van de meeting en het leuk houden voor de paarden.
Als je bijvoorbeeld je paard uitleent zou je kunnen kiezen voor de losgooifoto’s, dan heb je nog meer foto’s voor jezelf.
Hierover mag je gewoon nog nadenken tot een paar weken voor de meeting.

Hierboven staat een OPZET van het schema.
Verzameltijden hier moeten sowieso nog aangepast worden, de rest kan ook nog gaan afwijken.
Ik wilde het alleen vast wat toelichten.
Stel, een model wilt portret + rijfoto’s hebben, dan is het 1e kostuum iets 'makkelijkers'
Bijvoorbeeld een net hoofdstel voor het paard en de eigenaar/los model ernaast wel in kostuum.
Dan bij het wisselen naar een ander kostuum..
(Ik neem nu even als snel voorbeeld een volledige cowboy outfit, of in de middeleeuwse stijl met jurk, noem iets met tuig..), krijgt het paard gelijk vast het complete tuig op.
Kan de eigenaar bij de 2 laatste rondjes er soms in stand nog even op en kan dan na ronde 4 gelijk beginnen met losrijden gevolgd door de rijfoto’s.
Hoeft er niet weer eerst naar de trailer gelopen te worden om op te tuigen.
Wil een model portret + los, dan kan je bij de eerste 2 rondjes iets ‘ingewikkelder’ aan.
Met of zonder tuig op het paard, om daarna bij het wisselen naar het volgende kostuum iets simpelers te doen.
(Ik neem als snel voorbeeld een indianen outfit, goed een borstel erover als er tuig op heeft gelegen,
al verwacht ik geen zweetplekken met alleen stand en in de maand mei, simpel touwhalster,
veertje erin en als je het bij de losgooi foto’s zelf ook leuk vindt misschien vingerverf op het paard?)
en dan kan je na ronde 4 gelijk de losgooifoto’s doen.
De fotografen hebben namelijk de paddock al opgebouwd dus dan kunnen we gelijk door.
Ik ben geen held met uitleggen maar hopelijk is deze opzet een beeetje duidelijk?
Zo niet, hoor ik het graag.

Aanmelden
Stuur het volgende lijstje volledig ingevuld per PB naar Cynn.
Naam bokker:
Naam paard/pony:
Ras + Geslacht:
Eventuele bijzonderheden: (kunstjes? heb je apart tuig? noem iets?)
Ben je zelf model of laat je er een ander model bijstaan?:
Zo wel, wat voor kostuums/personages heb je/wil je gaan maken?:
Als het bij je kostuums/personages past, mág je ook een hond meenemen, foto?:
Wat krijgen de modellen?
De modellen krijgen per fotograaf tussen de 4 en 12 foto's op klein formaat voorzien van een logo.
Deze mag er ten aller tijden NIET afgehaald worden. De foto's mogen met logo gedeeld worden op bokt, facebook en andere social media.
Daarnaast nog een tegemoetkoming..
Als bedankje dat de modellen veel tijd en moeite stoppen in het maken/kopen/huren van de kostuums,
krijgen de modellen bij iedere fotograaf 50% korting op het nabestellen van de eerste 2 foto's.
De Fotografen (voorbeelden volgen nog)
1. Cynn / Cynthia / organisatie + ondersteunend fotograaf
2. jenne / Jennefer
3. Tezzy / Tessa
4. Bellatrix / Marlies
5. Sani / Sandra
6. Moonfight / Marlinde
7. JorisDy / Dyanne
8. Bellavie / Martine
9. Femke