Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 21:34

De titel geeft globaal aan wat de vraag is, hier wat preciezer.

Ik weet dat het een hoop tekst is, maar lees alstjeblieft de hele openingspost door, voor je reageert.

Op landgoed Marienwaerdt zijn een aantal schitterende plekken. Het klooster, de uiterwaarden met natuurlijke hindernissen, de appeldijk, de notenlaan, plek om met de paarden het water in te gaan. Voor mensen uit deze regio vrij bekend, voor mensen van buiten: Google maar eens, of anders geloof het maar gewoon. Het zijn erg mooie plekjes.

Op dat landgoed liggen paardenstallen. De paardenheerlijkheid Marienwaerdt.
Het is mogelijk om via hun toestemming te krijgen om vrijwel overal op het landgoed te shooten.

Tot zover heel gaaf, maar dat maakt het natuurlijk nog geen echt afwijkende fotoshoot. Even verder lezen dus.
De verschillende plekken op het landgoed zijn echt heel gaaf, en het is zonde om een plek over te slaan. Alleen zijn de afstanden net te groot voor een reguliere shoot. Je loopt niet even van plekje naar plekje zoals gebruikelijk.

Wat kan er dan wel geregeld worden:
Een begeleide buitenrit voor de modellen, van plek naar plek.
De fotografen en grooms kunnen zelf met de auto van plek naar plek. Maar eventueel valt daar ook iets te regelen. Bijvoorbeeld gebracht worden van plekje naar plekje. Fietsen zou ook goed te doen zijn. Ook een menwagen met plek voor een aantal fotografen is al in mijn gedachten voorbij gekomen.

Wat zou dit concreet betekenen: De modellen rijden een RUSTIGE rit van plek naar plek. (De paarden moeten tenslotte niet te bezweet raken voor de foto's) De rit zelf zal rond de 10 a 15 kilometer zijn, wanneer we alle plekjes aandoen. Op de verschillende locaties worden dan foto's gemaakt. Alles bij elkaar moet je paard dus redelijk fit zijn. Want het is niet de bedoeling om de foto's af te raffelen, op iedere plek moet er eigenlijk een minishoot zijn.

Voor de fotografen:
wat "krijg" je:

* Kans om op buitengewoon gave locatie echt mooi portfolio materiaal te shooten.
* kans om het landgoed te leren kennen. Ooit een vervolgshoot individueel op de locatie is daarna makkelijker te regelen, als je een betaalde shoot hebt, en je model wil een echt mooi plekje.
* Een gezellige dag, met op het meetingpoint mogelijkheid om baterijen of laptops aan de stroom te leggen.
* Er is niet echt een kantine, maar wel een "gezellige" ruimte, toilet etc. Er wordt gezorgd voor iets eenvoudigs te drinken voor tijdens de ontvangst, voor tijdens de pauze en voor bij het nabeppen. (Denk aan thee en aanmaaklimonade)
Wat wordt er verwacht:
* Het is een afwijkend format, nog niet eerder op deze manier geprobeerd. Graag open staan dus voor afwijkende dingen, positief meedenken wordt gewaardeerd. Problemen zien omdat het "anders" is niet.
* Per model in ieder geval 5 (meer mag altijd) foto's op internet formaat, met copyright of logo. Copyright of logo mag niet verwijderd worden door de modellen, maar dan wel graag een copyright of watermerk zodanig geplaatst dat het plaatje een beetje mooi blijft. (Dus niet dwars over de hele foto) Voor de foto's wordt vantevoren een aparte weebly site gemaakt
* Het gaat om portfolio materiaal, niet om een betaalde shoot. Het wordt dan ook zeer gewaardeerd (Maar niet verplicht) dat er voor nabestellingen een beetje leuke prijzen gerekend worden. Zodat het voor de modellen financieel ook echt mogelijk wordt om bij verschillende fotografen wat na te bestellen. (denk aan 3 a 7 euro voor een origineel bestand)
* Het landgoed en de paardenheerlijkheid stellen kosteloos de locatie ter beschikking. Zij zouden het wel waarderen als de gemaakte foto's -op internetformaat met copyright- op hun site en op social media gezet mogen worden.

Voor de modellen:
Wat "krijg" je:

* Een mooie buitenrit over een geweldig terrein (Begeleid en in een groep in dit geval dus)
* Een gezellige dag
* Van iedere fotograaf in ieder geval 5 foto's op webformaat. (Met copyright) De foto's komen op een verzamelsite (Waarschijnlijk weebly)
* Aan de fotografen wordt gevraagd om voor deze portfolioshoot wat lagere prijzen te rekenen voor nabestellingen (Indicatie 3 a 7 euro voor een origineel bestand)
* Ruim voldoende plek om de trailer te parkeren. In overleg kan een paard altijd wel even in een paddock of een stal. Pluk hooi is er ook wel. Spuitplaats met water is er ook
* Rijden over het landgoed, met op enige plekken de mogelijkheid tot het nemen van een paar hindernissen.
* Bij de ontvangst en als je terug komt is er iets eenvoudigs te drinken. (Denk aan thee of aanmaaklimonade)
Wat wordt er verwacht:
* Actieve en positieve bijdrage. Dit is een nieuw format, het blijft even afwachten hoe alles loopt. Daar moet je mee kunnen dealen.
* Je paard of pony moet voldoende conditie hebben om 10 a 15 kilometer te lopen, met daarnaast nog op ongeveer 5 plekken een ruime tijd foto's maken. Je bent zeker een dagdeel onderweg, langer is absoluut niet uitgesloten!
* Je paard of pony moet voldoende gewend zijn aan buitenritten, ook tussen andere paarden, en over landweggetjes. In principe is het een rustige omgeving, maar verkeer (En zeker ook wild!) zijn niet uit te sluiten. Geen supergroene paardjes dus!
* Het is de bedoeling dat de fotografen er ook echt wat aan hebben. Dus je tuig moet schoon en gepoetst zijn, je kleding geschikt voor portfoliomateriaal, paard of pony schoon en desgewenst in de knotten.
Sommige paden zijn breed en ruim, er zijn ook wat smallere paden over kleigrond. Wat mij betreft prima te rijden (Rij er dagelijks) maar ga dus niet uit van de geweldige ruiterpaden zoals die op de veluwe liggen.
* de foto's op webformaat mogen worden gebruikt op internet, en allerlei social media. De copyrightgegevens mogen absoluut NIET verwijderd worden van de foto's, zelf nabewerken is niet toegestaan.
* Het landgoed en de paardenheerlijkheid stellen de locatie en kosteloos ter beschikking. Zij willen wel graag toestemming om de gemaakte foto's -met copyright- op hun site of op social media te plaatsen.

Voor zowel de fotografen als de modellen: Alles is op eigen risico!
En wat positiever: In overleg is er vrij veel mogelijk!

Op dit moment is het nog niet helemaal duidelijk of er 2 shifts met een stuk of 4 modellen zullen komen, of 1 shift met een stuk of 6 a 8.
Ik ben daar nog over aan het denken, ook in overleg met de mensen van de locatie. Het moet qua tijd haalbaar zijn, maar natuurlijk wel zodanig dat de fotografen ook echt de kans krijgen om mooie plaatjes te schieten van alle modellen.
Het zal in dit geval vooral gaan om rijfoto's, hoewel er op een paar van de locaties natuurlijk ook voor gekozen kan worden om tuig af te halen. Moet nog nader ingevuld worden.

Voorlopige indicatie van periode: 2e helft augustus of 2e helft september, in een weekend.

Voor de fotografen en de modellen: Ik heb redelijk ruim ervaring met het organiseren van evenementen. Niet zozeer fotoshoots, maar organiseren is me bekend. Dus wat dat betreft: Geen zorgen over een of ander beroerd in elkaar gezet programma door een goedbedoelend pennymeisje. Het blijft even afwachten hoe alles loopt natuurlijk, dat dan weer wel!

Wat betreft het kiezen van de modellen en de fotografen: Daar wordt ook nog over gedacht.
Dit topic is ook nog niet om je aan te melden, maar vooral om te polsen of er interesse voor een meeting op deze manier is.

Voorlopig idee: een aantal modellen zal vast staan (portfolio-geschikt, daar wordt naar gekeken) en een aantal fotografen wordt gekozen.

Verder zal een aantal fotografen daarnaast op volgorde van aanmelding zijn, wanneer het aanmeldtopic eenmaal geopend wordt. (Als dat er komt, bij voldoende interesse dus)
Dan is er nog ruimte voor een aantal modellen, waar de fotografen op mogen stemmen.
Zoiets. Maar dit staat nog niet vast op deze manier, is wel de meest waarschijnlijk optie op dit moment.

Wanneer er een aanmeldtopic mocht volgen, dan wordt er duidelijk een linkje in dit topic geplaatst.

Wie heeft er interesse?
Als model of als fotograaf?

Wanneer er voldoende positief respons is, wordt dit dus daadwerkelijk georganiseerd.

http://www.marienwaerdt.nl/
http://www.paardenheerlijkheid.nl/index.html
https://www.facebook.com/PaardenHeerlijkheid?fref=ts

Op dit filmpje zie je el wat van de bedoelde locaties. Even door het bewegende beeld heenkijken, en je voorstellen hoe het door een fototoestel is.
Voor de modellen: Dit filmpje is vooral galop. Dat is in het geval van deze meeting dus uitdrukkelijk NIET de bedoeling. Het water, den de natuurlijke hindernissen zijn WEL een optie.

Afbeelding

Ik probeer nog wat betere foto's van de locaties te zoeken. Ik heb ze zelf -nog- niet, dus ik moet hier en daar even wat zoeken op internet en bij kennissen op feestboek etc.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 30-05-14 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

davinci2412

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:38

Ik heb eventueel wel interesse als model.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:41

Concept spreekt mij als model wel aan.
Mooie locaties, paarden moeten inderdaad geen probleem hebben met stukje rijden.
10 a 15 km, moet overigens, zeker met al die pauzes, voor zo ongeveer alle paarden die niets mankeren goed te doen zijn.

Denk wel dat er met de auto die voor de fotografen rijdt eventueel nog wat poetsspullen mee moeten,
om wat bij te poetsen onderweg. Mede omdat er tussendoor dus steeds een zadel op gaat.

En er is blijkbaar wat te drinken. Eventueel de deelnemers iets lekkers mee laten nemen een idee.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:57

Lijkt me gaaf om mee te gaan als model

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:01

Ik zou zeker intresse hebben als fotograaf! Klinkt als een heel gaaf idee!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:03

Wat een goed idee! Het lijkt mij wel wat om te komen fotograferen :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:04

Ik wil, ik wil :D als fotograaf

edit: meld ik me eindelijk een keer snel. Is het geen topic waarin je aan kan melden :( :( flauw! Haha

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:12

S_en_Z

Same story here, ik dacht ook ven ik eindelijk eens op tijd :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:13

lijkt me schitterend, is het ook mogelijk om er een weekendje van te maken? voor een model, paard loopt rustig 15 km op langzaam tempo en rond september is haar conditie op zeer goed niveau.

Alleen is het een ruim uur rijden met de trailer, geen probleem maar dan maak ik er een mini vakantie van :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:17

Ik heb eventueel interesse voor model zijn. Lijkt me heel gaaf en wat een prachtige omgeving. Wát een mooie kans om daar mooie foto's te maken/krijgen!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:24

Super idee, ik zou zeker interesse hebben als fotograaf! :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:26

Wat een gaaf idee! Ik zou heel graag mee willen als fotograaf! :D

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:52

Hier nog een fotograaf die graag mee zou willen. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 04:46

En nog 1 model :D wat een briljant idee!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 05:23

Jammer dat het voor mij zover weg is, maar wel echt een super leuk idee! Dat gaat zeker mooie plaatjes opleveren!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 06:49

Diertjec schreef:
Ik heb eventueel interesse voor model zijn. Lijkt me heel gaaf en wat een prachtige omgeving. Wát een mooie kans om daar mooie foto's te maken/krijgen!

Ik wil ook wel heel graag mee en aangezien wij bij elkaar op stal staan willen we graag samen komen!
Wij staan overal voor open en zijn zelf ook van de gekkigheid en proberen alles uit. Dus als er nog wensen zijn van de fotografen is er met ons in overleg veel mogelijk!

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:28

Ik wil wel mee met mijn haflinger als model.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:39

Ja hoor! Leuk idee. Heb er zeker interesse in als model

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:22

Ik heb als fotograaf ook interesse. :j

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:34

Ik heb ook zeker interesse als fotograaf! :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:37

Count me in! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:42

Wat een ontzettend leuk idee zeg!

Het lijkt me erg leuk om met Rogan mee te doen. Ik weet niet of ik me daadwerkelijk zou aanmelden maar dat ligt meer aan het gedrag van Rogan op de laatste meeting.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:57

Ik wil als fotografe :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:59

Super gaaf!Ik zou ook wel willen als fotograaf :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:35

Vast te laat, maar ik zou ook wel mee willen als fotograaf. :)