Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:46

Kunnen eventueel wel samen reizen Marieke :)

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:48

ik meld me af voor deze meeting. heb me aangemeld omdat er in de titel omg egmond/castricum staat.
imo moet je eerst een locatie bepalen en dan een meeting organiseren.

veel plezier allemaal!

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:49

Uiteraard Eline! :D
Ben het wel eens met Jenkins@ Eerst locatie en dan organiseren. Nu is het nog niet duidelijk of we het gaan verplaatsen hea, dus te snel afmelden kan ook, maar ben het wel met je eens.

Al snap ik ook dat andere mogelijkheden even bekeken worden.

darkadia

Berichten: 5264
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:20

Inderdaad wat dat betreft lijkt het mij ook beter omgeving castricu/egmond aan te houden, gezien de meesten zich toch op basis daarvan hebben aangemeld. Overigens, ookals je gewoon op de ruiterpaden blijft kun je prima mooie foto's schieten hoor. Enige is idd dat je er een duinkaart nodig hebt,en bij bijv Schoorl niet.

Overigens @xxJustinexx waarom zou Castricum perse op een zaterdag moeten? Denk dat dit voor veel mensen ivm werk niet haalbaar is.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:37

Omdat je op castricum op zondag ook niet tussen 12 en 19 uur op het strand mag komen met paarden ;)

Ik probeer hier niks te veranderen, want zo kom je erg over.. Ik probeer alleen te helpen en geef suggesties!

darkadia

Berichten: 5264
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:07

Haha k snap dat t suggestie was hoor ;) Maar idd zondaag mag je overdag niet op het strand, of we moeten al vroeg zijn. Op zich qua getijden zou dat prima kunnen. Maargoed, ik ben niet de organisator, dus die mag uiteindelijk kiezen :) Hoop wel dat er snel wat knopen worden doorgehakt, zodat ik weet of ik de datum vrij moet houden en de shoot doorgaat.

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:09

Justine, ik denk dat het heel goed is dat je verschillende opties geeft hoor en je denkt juist alleen maar mee, dus dat is eigenlijk heel fijn! :D Snap dat voor mensen (vooral met paarden) het jammer kan zijn als we de locatie opeens gaan verplaatsen.

Ik denk dat als je op een mooie dag alleen maar op de ruiterpaden mag blijven, je dan veel bezig bent met opzij stappen voor andere ruiters en daarnaast heb je dan ook niet alle ruimte om te fotograferen denk ik zomaar, of zie ik dat verkeerd?

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:23

Tuurlijk begrijp ik dat het vervelend is voor de mensen met paarden (ook voor fotografen want die moeten ook verder reizen)

Maar ik probeerde alleen te helpen, ik ben hier in de omgeving heel erg goed bekend, en voor de duinen (heemskerk/castricum/Pwn waterleidingduinen) weet ik gewoon dat ze het ook niet op prijs stellen als je wel op de paden blijft, want er zijn nog meer mensen die op zondag graag een buitenritje maken, dan is het uit respect en om problemen te voorkomen gewoon niet handig (en eigenlijk slecht te doen) om het bijvoorbeeld naar de duinen te verplaatsen. Toestemming hoef je ook niet te vragen want die ga je gewoonweg niet krijgen (mijn moeder werkt bij de pwn, en ik heb het daar nagevraagd omdat ik daar ook een meeting wilde houden)

En de jonge duinen is eigenlijk ook geen optie (zie mijn eerdere berichten)

En op het strand zit je met het probleem dat je tussen 12 en 19 niet mag komen op zondag.. Dan zijn de optie's strand/duin toch wel een beetje op. Dus dacht ik dan geef ik even een optie namelijk het amsterdamse bos (en toevallig ben ik daar goed bekend en heb ik daar meerdere meetings gehad/georganiseerd en weet precies waar je wel en niet mag komen en bijv ook mag losgooien en rijden) Daarmee wil ik niet zeggen dat het per se daar gehouden moet gaan worden.

Wilde alleen helpen haha :)

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:28

Ik vind persoonlijk het Amsterdamse bos een top idee.
Het is net hoe je het bekijkt met verder reizen.
Het is voor mij ook een heel verschil of ik naar Heemskerk ga of naar bergen ga.
Maar buiten dat om als je er meer ruimte hebt is dat natuurlijk ook een mooi puntje.
Persoonlijk vind ik het bos leuker dan het strand :o

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:57

Precies wat mijn vorige berichtje zegt en ben juist blij dat je wilt helpen! Ik woon dan wel in Heemskerk, maar heb zelf geen paard waar ik mee naar de bossen/duinen/strand ga waardoor ik dus ook niet weet of het goed te doen is daar zo. Gelukkig jij wel! Alle kennis en hulp is welkom :)

Ik denk dat je inderdaad veel ruiters gaat tegenkomen, dus dan moet je de hele tijd opzij stappen. Nee dat is volgens mij niet te doen. Dan sta je daar met 10 modellen en 10 fotografen.

Bos vind ik ook mooi met alle heerlijke kleuren, dus Amsterdamse bos is voor mij ook geen probleem als ik het heb overlegd met mijn paps of mams :o

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:22

Als het echt het Amsterdamse bos word meld ik me ook af.
Ik ben niet in het bezit van vervoer en vond het juist zo leuk dat het een keer dichtbij zou zijn..

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:40

eline1991 schreef:
Als het echt het Amsterdamse bos word meld ik me ook af.
Ik ben niet in het bezit van vervoer en vond het juist zo leuk dat het een keer dichtbij zou zijn..


Zoals gezegd, er is nog helemaal niks besloten.

Maar het strand is gewoon als het niet op zaterdag gedaan wordt niet te doen.. Of je wil een boete riskeren (en ja ze controleren weldegelijk zo nu en dan) en die boete is ook niet misselijk...

Voor het strand zou je dan dus uit moeten wijken naar stranden waar je wel mag.. Dat zou hogerop zijn, dus grote keten, hargen, of lager dus kijkduin bij den haag enzo. Want voor zover ik weet mag je in ijmuiden/egmond/ en evt. zandvoort (waar het ook heel druk is op zondag) niet tussen 12 en 7 op zondag.. Dan zijn de optie's gauw op. Maar ik laat het aan de ts over :D

Of je zou eerst moeten gaan kijken voor een locatie, en dan een nieuw topic aanmaken, waar evt. een datum (op zaterdag als het per se strand hier in de buurt moet zijn) uit kiest door met z'n alle te stemmen.

Maar het amsterdamse bos kwam in me op omdat ik daar ook weer een meeting ga organiseren als je bloesems in de bloei zijn :) Vandaar dat die optie in me opkwam haha

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:02

Het maakt mij als fotograaf niet uit waar we heen gaan. Als we maar op een plek zijn waar we daadwerkelijk mogen komen.

Het lijkt mij in het vervolg inderdaad wel handig om vooraf duidelijk te hebben waar de meeting plaats gaat vinden. En dat dit soort info over wanneer je wel/niet op het strand mag komen, al van tevoren is uitgezocht.
Laatst bijgewerkt door Marcato op 18-03-14 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:18

Bergen bos mag je wel gewoon komen,
En is mooi.
En ben hier redelijk bekend

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:21

Er zijn ook al andere bossen genoemd. Namelijk Bergerbos. Dit is ook een hele mooie locatie waar je wel gewoon heen mag met paarden. Hier kan je namelijk genoeg van dit soort plekken vinden;
Afbeelding

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:30

Ook mooi! Maar is nu 27 april definitief?

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:15

klopt in bergenbos heb je veel mooie plekken !
en je kan bij het voetbalveld ( als dit de plek word zal ik even uitzoeken welk adres het is ) parkeren, dan kunnen we met ze alle een plekje zoeken in het bos ( misschien 15min lopen )

Niqui

Berichten: 2190
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:30

Ik heb de gemeente Castricum even gebeld en hun strandbeheerder gesproken. Het strand is op zondag de hele dag toegankelijk voor paarden. Precies zoals op de website van de gemeente Castricum ook staat. De info dat het strand voor paarden niet toegankelijk is op zondagmiddag klopt dus NIET :).

Je kunt de trailers gratis parkeren bij restaurant Johanna's Hof (of langs de Zeeweg) en dan naar het strand lopen. Of je kunt betaald (5 euro) parkeren bij het strand. Een duinkaart is voor het strand niet noodzakelijk. Wel als je wat verder het bos in gaat.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:38

dat lijkt mij dan een mooi idee. Slepen met paaltjes over het pad naar het strand en de pony's lijkt mij niet zo fijn. We hebben er jaren op de camping gestaan en het is best een stuk reizen. Maar we zouden met mensen kunnen carpoulenvanaf johanneshof :D

Niqui

Berichten: 2190
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:43

Wat we zouden kunnen doen is de pony's en de spullen uitladen op het strandplateau. Een aantal mensen blijven erbij, de trailers vervolgens parkeren bij Johanna's Hof en dan met mensen carpoolen idd.

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:54

27 April wordt sowieso de datum van de meeting.

Amsterdams Bos is een optie, omdat Justine daar bekend is en daar geen regeltjes zijn en we alle ruimte hebben.
Castricum strand is dan een andere oplossing, maar daar is het met mooi weer echt enorm druk bij johannes hof en langs de zeeweg en op het strand... als fotograaf vind ik dit geen probleem.. maar voor de paarden misschien IETS te..
Bergen bos is de andere optie, mooie plekken, dichtbij voor de mensen die zich bewust voor de Egmond/Castricum omg opgegeven hebben.

mijn voorstel
Bergen Bos, bij de voetbal (A_man, ik neem aan dat je Berdos bedoelt, om de hoek bij groeneweg??)
Parkeergelegenheid.. oneindig als je het mij vraagt,
niet ver stappen en eventueel een grote buitenbaan van de vereniging in bergen waar je zo in kan rijden (heb ik gehoord van vriendinnetje die in bergen staat en daar regelmatig rijdt..)

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:00

Johanneshof is inderdaad nog een flink stuk lopen naar het strand. En als je daar met 10 trailers wilt parkeren dan mag he er wel al om half 8 staan. Het word dus een bos meeting in bergen?

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:50

Ed_Pin klopt, ik weet de weg in het bos :)

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:56

Ik weet er de weg ook ;)
Als ik met mn vosje ga kan ik eventueel gewoon rijdend naar het bos.
Voor mijn andere pony is het misschien net wat te ver.

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden fotomeeting Omg. Egmond/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:19

Als het het Bergerbos word, wil ik eventueel mijn verzorgpaardje ook wel opgeven! :)