Workshops Paardenfotografie
Hoe zet ik een paard het mooiste op de foto? Wat is het juiste moment?
Hoe beheers ik mijn camera? Wat kan ik allemaal instellen?
Wat voor soorten belichting kan ik herkennen, en hoe werk ik daarmee?
Compositie, standpunt? Hoe maak ik een 'black'foto?
De workshops paardenfotografie worden gegeven door paardenfotografe Nikki de Kerf, welke in 2009 de opleiding fotografie afrondde, en sinds 2011 werkzaam is als zelfstandige met haar bedrijf Nikki de Kerf Fotografie. Naast het uitvoeren van haar eigen ideeën in de vorm van vrij werk, fotografeert zij geregeld voor verschillende opdrachtgevers in zowel binnen- als buitenland (o.a. Groot-Britannië, Duitsland en Frankrijk). Fotoreportages worden door zowel particulieren als bedrijven geboekt, waarbij de opdrachten kunnen variëren van paardenportretten tot bijvoorbeeld productfotografie van zadels of hoofdstellen. Sinds enkele jaren geeft zij ook workshops paardenfotografie op verschillende niveaus, van beginnend tot gevorderd. Voor een indruk: WildWings @ [FK] [FOTO] Mijn 2013 in beeld - Nikki de Kerf Fotografie
Datum: Zaterdag 8 maart 2014
Tijdsduur: +- 2 uur per workshop
Deelnemers: 10-15
Kosten: 17,50 p.p.
Plaats: Stal de Groene Meer, meer en geerweg 5 in Stompwijk.
Meedoen: Stuur een PB naar Ruitje of een email naar c.olsthoorn@kpnplanet.nl
Niveau workshop 1: Beginnend met compactcamera
Niveau workshop 2: beginnend/amateur met (semi)spiegelreflex,
Niveau workshop 3: (half)gevorderd met spiegelreflex
Zaterdag 8 maart worden er workshops op drie verschillende niveaus gegeven, van beginnend tot al wat verder gevorderd. Een spiegelreflex is géén vereiste voor de beginnersworkshop!
De workshops bestaan uit een theoretisch gedeelte van ongeveer 1 uur, en een praktijkgedeelte van ongeveer 1 uur waarin we aan de slag gaan en een paard fotograferen in verschillende settings. Uiteraard is er ruimte voor vragen van de deelnemers.
Achteraf ontvangen alle deelnemers per e-mail nog een samenvatting van de theorie. Ook is het mogelijk om tegen meerprijs (€15) een netjes, in kleur geprint naslagwerk te bestellen, met daarin een zeer uitgebreid overzicht van alle informatie. Deelnemers worden verzocht om van te voren (uiterlijk maandag 3 maart) hun bestelling voor het naslagwerk aan de Stal-Facebook door te geven, vanwege de print- en productietijd.