LOMMELSE SAHARA AFGESCHAFT!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinaa

LOMMELSE SAHARA AFGESCHAFT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:15

Dag bokkers!

Ik heb toestemming gevraagd om een fotomeeting te organiseren in de lommelse sahara, dit is het antwoord;
We hebben u aanvraag hier verder bekeken en kunnen u meedelen dat er geen toelating kan gegeven worden voor de aanvraag. Immers, volgens het politiereglement van kracht voor het natuurgebied De Sahara is het verboden om zich met of te paard in het gebied te begeven uitgezonderd op de verharde wegen en bosdreven. De zandvlakte is m.a.w. niet toegankelijk voor paarden.

Mag ik u verzoeken dit ook kenbaar te maken bij andere personen die dergelijke initiatieven plannen of gepland hebben.

Grooooooote teleurstelling :(

nenahdm

Re: LOMMELSE SAHARA AFGESCHAFT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:16

Belachelijk, echt belachelijk. :(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:16

Haal snel je bericht weg joh, dan heeft niemand het zogenaamd gezien O:) "Maar meneer de agent, dat wist ik niet. Niemand heeft mij daar van op de hoogte gebracht :o? "

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:17

Er staan flinke boetes op :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:17

Jammer zeg! Als we zo doorgaan kunnen we nergens geen meeting meer houden.. :(

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:18

Ja, gaat ook zo zijn hoor! Loonse en Drunense duinen zijn ook al afgeschaft :/

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:19

weet er iemand van jullie nog een mooie plek zijn met een vijver en zand evt.. Njah, gelijk Lommelse sahara eigenlijk.. :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:20

'Immers, volgens het politiereglement van kracht voor het natuurgebied De Sahara is het verboden om zich met of te paard in het gebied te begeven uitgezonderd op de verharde wegen en bosdreven.'
Dat komt op mij over dat dat altijd al zo was en niet nu pas besloten is... niet gek dus als er regels overtreden worden dat het nu nadrukkelijker verboden wordt.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:23

De laatste fotomeeting die ik heb meegedaan (4 augustus) kwam de politie langs, een boete heeft hij ons niet gegeven! Alleen werd dit dus gezien als een evenement en moest het aangevraagd worden.
Maar ook echt nergens staan er regels waar er staat dat er geen toegang voor paarden is, dus ik begrijp het echt niet.

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:24

Dat is waar! Begrijp ik ook niet.. Hmmm.. Misschien toch wagen? :P
xTitanic schreef:
De laatste fotomeeting die ik heb meegedaan (4 augustus) kwam de politie langs, een boete heeft hij ons niet gegeven! Alleen werd dit dus gezien als een evenement en moest het aangevraagd worden.
Maar ook echt nergens staan er regels waar er staat dat er geen toegang voor paarden is, dus ik begrijp het echt niet.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:27

Misschien als het niet hoog seizoen is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:40

Heel jammer dit...nu is het nog maar een kwestie van tijd voor de volgende locatie volgt...

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:49

Inderdaad, met de tijd zal er steeds meer worden afgeschaft ben ik bang :n

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:06

War zonde. Had hier graag nog een jeer foto's gemaakt. Maar heel eerlijk, dit laat weer wel zien hoe associaal wij met natuurgebieden omgaan... Bewust of onbewust, we moeten ons wel bewust worden dat ze er makkelijk een stop op zetten...

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:12

Kinaa schreef:
Ja, gaat ook zo zijn hoor! Loonse en Drunense duinen zijn ook al afgeschaft :/

En toch lees ik dat het wél weer toegestaan word door de boswachter van LDD, alleen mogen er geen losgooi foto's meer gemaakt worden.
Bron

Misschien kan er in gesprek gegaan worden met de beheerders van de Lommelse Sahara om te kijken of er een middenweg gezocht kan worden oid?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:14

Je geeft een vinger en ze pakken de hele hand.
Nee er zullen altijd fotografen zijn die net dat ene plaatje willen en dan ttochwat vernielem :n. En een boswachter is anders dan staatsbeheer.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:16

Goed dat je het netjes heb aangevraagd. Als je SBB of natuurmonumenten mag geloven organiseren veel organisaties van alles zonder toestemming te vragen en laten vaak veel troep en zelfs schade achter. En de daders zijn niet te achterhalen.
Vaak willen de instanties best met je meedenken en op zoek gaan naar een alternatief.
Dat veel dingen niet meer mogen hebben we dus te danken aan mensen die de regels aan hun laars lappen en daar hebben de welwillende mensen heel veel last van.

Mijn tip blijf vooral fotoshoots organiseren, maar vraag het netjes aan bij de eigenaar van de gebieden. Hoe meer aanvragen ze krijgen hoe meer ze in de gaten krijgen dat er een behoefte aan is. Misschien dat ze dan een hand over hun hart strijken en de bepaalde gebieden op een dag willen open stellen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:19

Mits we ons aan de regels houden en het gebied netjes houden... dat is ook maar de vraag namelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:40

Afbeelding

Even een voorbeeld bij mij uit de buurt, op álle borden in álle bossen van SBB staat al járen dit.

Verboden toegang voor ruiters en aangespannen wagens buiten de ruiterpaden

Het is echt niets nieuws dat je niet met paarden op zandvlaktes en in plassen mag komen. Ténzij daar toevallig een ruiterpad overheen/doorheen loopt. En die kun je op 1 hand tellen...
En Lommel zal echt niet anders zijn, al ligt het net over de grens. Daar zullen echt ook dergelijke borden staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:59

Jikkeee schreef:
Je geeft een vinger en ze pakken de hele hand.
Nee er zullen altijd fotografen zijn die net dat ene plaatje willen en dan ttochwat vernielem :n. En een boswachter is anders dan staatsbeheer.

Voor de perfecte foto wil ik niet dat er iets vernield word ;) denk dat dit vooral gebeurt door de wat minder goed georganiseerde meetings.

Ik ben zelf nog nooit op de lommelse sahara geweest, maar vond het wel altijd mooi om te zien hoe het daar was. Wel spijtig dat het dus niet toegestaan is

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:02

Bij onze laatste meeting op 4 augustus hebben wij alvast alles netjes achtergelaten en voor zover ik weet de recreanten niet gestoord doordat we de paaltjes niet aan het water hadden staan maar ergens anders en rijfoto's waren gewoon in de zandvlakte en ook niet aan het water.

Uiteraard van losgooi krijg je een wat omgeploegd gebied dus maar al te logisch dat ze dat niet graag hebben. Toen de politie bij ons was zeiden ze niet meteen dat fotoshoots verboden waren maar er toestemming moest voor zijn. Moest dit al altijd in het politiereglement gestaan hebben dan zouden ze ons denkik meteen weggestuurd hebben en we mochten nog de dag verdoen.

Dus waarschijnlijk is dit vanaf nu beslist geweest dat aan het strand/water niet meer mag...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:07

Kinaa schreef:
weet er iemand van jullie nog een mooie plek zijn met een vijver en zand evt.. Njah, gelijk Lommelse sahara eigenlijk.. :P

Ja, zo ken ik nog wel locaties. Maar leer je hier nu niets uit? Niet gemeen bedoeld ofzo, maar het gaat te ver met de fotomeetings. Als ik nu een locatie zeg, dan zullen er daar weer veel meetings georganiseerd worden en straks is het daar ook verboden, wat erg jammer is...

Eeuwig zonde dat het nu niet meer mag op de Lommelse Sahara. Ben toch erg blij dat ik daar nog een fotoshoot heb gehad :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:08

Wat jammer zeg. Was zo'n mooie locatie voor shoots nml.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:12

Zo zie je maar ...
Het had er ooit van moeten komen :)
Het is vooral gekomen door al die losgooifoto's en paarden die ontsnappen.
Maar goed honden mogen officieel ook niet loslopen en doen ze toch allemaal, ze mogen niet in het water en word ook gedaan, zo ook de paarden...
Ik ga altijd braaf op de paden met mijn paarden en mijn Duitse herder loopt altijd aan de lange lijn :)

Had er ook graag foto's gehad maar dat kan nu helaas niet meer door die meetings met altijd de oh zo mooie paarden ... :roll:

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:13

Buiten de meetings waren er denkik ook nog veel priveshoots dus die moeten we er ook nog bijtellen...